וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: כ-1,500 פגזי שריון נגנבו מבסיס בדרום

19.1.2012 / 17:00

רק בתום בדיקה מעמיקה התברר כי אלמונים חדרו בשיטתיות לבסיס וגנבו את פגזי הטנקים. הערכה: כנופיית גנבי מתכות עומדת מאחורי המעשה. החשש: השלל הועבר לארגוני טרור בעזה

מחדל חמור בבסיס תחמושת של צה"ל בדרום הארץ: למעלה מ-1,500 פגזי שריון נגנבו באחרונה מהבסיס, כך נודע היום (חמישי) לוואלה! חדשות. הדבר התברר במהלך ספירת מלאי של תחמושת שנערכה בבסיס בשבוע האחרון. לתדהמת מפקדי הבסיס והאחראים לבונקרים בהם מאוכסנת תחמושת, התגלה מחסור משמעותי של פגזים שמיועדים לטנקים. מאחר שהבדיקה העלתה ממצאים יוצאי דופן, הוחלט לבצע ספירה נוספת, וגם אז התבררו במלואם פרטי הגניבה המביכה.

לפי הערכת גורמי צבא שנחשפו לפרטי המחדל, נראה כי כנופיית בני מיעוטים שפועלת לגניבת מתכות באזור, היא זו שעומדת מאחורי גניבת הפגזים. ההערכה היא שחברי הכנופיה הצליחו להתחקות אחר השמירה הלקויה סביב הבסיס ובאופן שיטתי ולאורך זמן נהגו לחדור לבסיס מתחת לגדרות ולהוציא פעם אחר פעם את שלל הפגזים, מבלי להותיר סימני פריצה מעוררי חשד. עוד התברר כי חלק ממתחמי הארגזים שהכילו את הפגזים היו מכוסים ביריעות קשיחות ובשל כך בדיקתם נעשתה באופן שטחי ולא בצורה יסודית כמתחייב בנהלים.

המידע על גניבת הפגזים הועבר באופן מידי לקצינים בכירים בפיקוד דרום ובחיל החימוש, שהורו על שינוי קיצוני בהסדרי האבטחה של הבסיס. כמו כן פתחה המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בבדיקה לגילוי האחראים לגניבה ולמחדל האבטחה. גורמי צבא טוענים כי לא מן הנמנע, שחלק מהפגזים שמיועדים כאמור לחיל השריון, הוברחו לחצי-האי סיני ומשם לארגוני טרור ברצועת עזה. עוד ציינו הגורמים כי במשטרה הצבאית החוקרת נבדקת האפשרות שחברי הכנופיה נעזרו בחיילים מתוך הבסיס.

גורם בכיר בפיקוד דרום אמר כי "בנגב פועלות מספר כנופיות של גנבי מתכות. ככל שהאחיזה של צה"ל בגבול ישראל-מצרים מתגברת ויש האצה בבניית הגדר, כך הכנופיות מגבירות את מכת הגניבות נגד בסיסי צה"ל. זה החל בכדורי תחמושת שנגנבים ממטווחים, עבר לגניבת חלקי גדרות ועכשיו לתחמושת יקרה ומסוכנת. מצב אבטחת כלל הבסיסים בדרום דורש חשיבה מחודשת". מדובר צה"ל נמסר כי "בנושא מתנהלת חקירת מצ"ח, שבסיומה יועברו ממצאיה לעיון וחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

עוד בנושא:

לפני שנה: מטיילים מצאו בגולן פגזי תותחים שהופקרו

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully