וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נעם שליט: "נכנס לפוליטיקה כדי לעבוד"

קובי דוד

9.1.2012 / 18:31

בסביבתו של נעם שליט, שהודיע כי יתמודד על מקום ברשימת העבודה, לא קיבלו בהפתעה מוחלטת את פנייתו לחיים הציבוריים בתום המאבק להשבת בנו מהשבי. "הוא לא יתעסק ברכילות", מבטיחים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בסביבתו של נעם שליט מברכים על הודעתו כי ברצונו להתמודד על מקום ברשימת העבודה, גם אם לא ממהרים לנבא איזה סוג של פוליטיקאי הוא יהיה. מקורביו מספרים היום (שני) כי לפני שנרתם כולו למאבק לשחרור בנו, גלעד, נעם ניהל חיים שקטים למדי במצפה הילה. לפרנסתו עבד כמהנדס מכונות במפעל "ישקר" באזור התעשייה של תפן, וכאשר נוסד מטה המאבק לשחרור גלעד שליט, הוא קיבל על עצמו בצורה מוחלטת את ההתמודדות מול התקשורת, בעוד שרעייתו, אביבה, בחרה להישאר מאחור. תוך זמן קצר, התרגל נעם לאור הזרקורים, בקור רוח אופייני.

נועם שליט בביתו לאחר שהודיע כי יתמודד על מושב במפלגת העבודה, ינואר 2012. ערן גילווארג
מאז 2006, צלח בהצלחה את ההתמודדות מול התקשורת. נעם שליט, הערב/ערן גילווארג

במסגרת המאבק, נפגש נעם עם כל מי שביקש לסייע לו במאמצים לשחרור בנו. במשך הזמן, הפך נעם לדמות מפתח ולקונצנזוס בתרבות הישראלית, בזכות כושר הביטוי והאינטליגנציה הגבוהה שלו, שצלחו בגאווה כל ריאיון בתקשורת הישראלית והבינלאומית. היום, מקורביו מציינים כי שליט נהג לשמור כל העת על קשרים חמים עם פוליטיקאים ועם מנהיגים מהארץ ומרחבי העולם, מה שמבטיח לו, לדבריהם, כניסה חלקה לפוליטיקה.

"איש ציבור שמגיע לעבוד, לא לחפש כותרות"

ההחלטה להתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה באה כהפתעה גמורה למרבית ממקורביו, בעוד שאחרים אומרים כי צפו זאת כל העת. "זה היה ברור שנעם יגיע מתישהו לפוליטיקה". מציין אחד ממקורביו. "אחרי הדרך הקשה שעבר להחזרתו של גלעד, הוא יוכל לעמוד בפני כל בעיה או סכסוך על סדר היום הציבורי. אני חושב שנעם יהיה פוליטיקאי לדוגמה, נטול פוזה ואינטרסים, איש ציבור שמגיע לעבוד, ולא לחפש כותרות או להתעסק ברכילות זולה".

ההתרגשות ניכרת בייחוד בקרב פעילי מטה המאבק לשחרור גלעד שליט. המאהל אמנם פורק עם חזרתו לישראל של החייל החטוף, אך חבריו, שליוו את נעם ואת אביבה בימים הקשים, נותרו משפחה אחת גדולה. "אני מאוד מתרגשת לקראת ההתחלה החדשה של נעם". אומרת אורנה שמעוני, מייסדת "ארבע אמהות", פעילה מרכזית במטה המאבק לשחרור שליט, המזוהה עם מפלגת העבודה. "בכל פעם שהייתי נפגשת עם נעם, הוא היה מתבדח איתי על החברים שלי מהמפלגה".

"יכול לתרום לחברה דרך הפוליטיקה"

לדברי שמעוני, היא מעולם לא צפתה את המהלך, גם אם היא מברכת עליו. "לא הייתי יכולה לדמיין שדבר כזה יקרה. נעם הוא אחד האנשים שהכי רחוקים מפעילות פוליטית. תמיד הייתי בטוחה שביום שגלעד ישוב הביתה בשלום, נעם יתרחק מהפוליטיקה. אבל כנראה שיש הפתעות משמחות בחיים. אני מאמינה שאחד הנושאים שבהם נעם יעסוק יהיה חשיבות הצדק החברתי בישראל. זה אחד הנושאים שהכי הבוערים לו".

אוהד כנר, פעיל מרכזי נוסף במטה המאבק המפורק, אומר כי למרות שלא דיבר מעולם עם שליט על פוליטיקה, הוא חושב שנעם "מספיק גדול כדי לקחת החלטות ולעמוד מאחוריהן". "אני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך הדרך", אומר כנר. "אם הוא יכול לתרום לחברה שלנו דרך הפוליטיקה, זה צעד מבורך".

נעם שליט הולך לעבודה: "המפלגה היא ביתי הטבעי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully