וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: מטען חשוד נמצא על אוטובוס ישראלים בבולגריה

8.1.2012 / 21:27

בשבוע שעבר נמצאו חבילות חשודות על אוטובוס שהיה מיועד להסיע תיירים ישראלים בסופיה, בירת בולגריה. גורמים רשמיים במדינה אישרו כי מדובר היה בניסיון פיגוע

פרטים חדשים אודות החשש מפני פיגוע נגד ישראלים בסופיה בירת בולגריה הותרו הערב (ראשון) לפרסום: כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דניאל שנער, פנה בשבוע שעבר לגורמי ביטחון מקומיים באירופה, בבקשה להגביר את הבדיקות הביטחוניות סביב קבוצות תיירים ישראלים בשדות תעופה ויעדים שונים, בדגש על סופיה, בירת בולגריה. היום הותר לפרסום כי ההנחיה פורסמה על רקע מקרה בו נחשפו מספר חבילות חשודות באוטובוס שהיה מיועד להסיע קבוצה של תיירים ישראליים שהגיעו בטיסה לסופיה.

שנער מסר עוד כי החבילות הועמסו על האוטובוס בטורקיה וזאת במסגרת בדיקה שגרתית המבוצעת לאוטובוסים המסיעים קבוצות של תיירים ישראליים.

החבילות החשודות נמצאות עדיין בבדיקה של הרשויות בבולגריה, אולם גורמים רשמיים במדינה אישרו את הפרטים ואמרו כי מדובר היה בניסיון לפגוע בתיירים ישראליים על ידי גורמים עוינים. עד כה הכחישו גורמים רשמיים במדינה את האירוע אך בשעות האחרונות הודלף הסיפור לכלי התקשורת בסופיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתרעה פורסמה לקראת ציון יום השנה לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה ב-12 בפברואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתרעה פורסמה לקראת ציון יום השנה לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה ב-12 בפברואר, וברקע ניסיונותיה של אירן ליצור "מאזן אימה" מול מדינות המערב בשל הלחצים הבינלאומיים המופעלים נגדה נוכח התקדמותה בפרויקט הגרעין שלה.

מדי שנה לקראת ציון יום השנה לחיסול מורנייה, גורמי הביטחון בנציגויות ישראל בעולם מעלים את כוננותם, והמטיילים הישראלים מתבקשים להגביר ערנות. בשנת 2008 נעצרו שני פעילי חיזבאללה בבירת אזרבייג'ן, באקו, בחשד שתכננו לפוצץ את בניין השגרירות הישראלית בעיר, נקמה על חיסולו של מורנייה. תכניתם לא יצאה לפועל, והם נעצרו ונאסרו, ושוחררו לאחר שנתיים.

הדיווח הראשוני: חשש כבד מפיגוע נגד ישראלים בסופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully