וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הצבאי הראשי ימליץ: להדיח את רב חיל האוויר

4.1.2012 / 18:33

תא"ל פרץ זימן לשימוע את סא"ל ראב"ד, שאתמול דיבר בגנות החלטת המטכ"ל לאכוף איסור הדרת הנשים. בתום השיחה החליט פרץ להמליץ למפקד חיל האוויר נחושתן כי ראב"ד לא ימשיך בתפקידו

הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, זימן היום (רביעי) לשימוע את הרב הצבאי הראשי של חיל האוויר, סגן-אלוף רם ראב"ד, על רקע דבריו אתמול בהם השמיע את טענותיו על החלטת המטה הכללי בנושא הדרת נשים ושילוב חרדים. בתום השיחה הודיע לו תא"ל פרץ כי הוא שוקל, בשלב הראשון, להשעות אותו מתפקידו כרב הראשי של החיל. בין השניים התפתחו דין ודברים במהלכם טען תא"ל פרץ כי הרב ראב"ד חרג מסמכותו וכי התנהגותו לא הייתה הולמת. בתום השיחה שקל תת אלוף פרץ את דבריו של הרב ראב"ד והחליט להמליץ למפקד החיל, האלוף עידו נחושתן, להדיח אותו באופן מיידי מתפקידו. גורם בחיל האוויר אמר לוואלה! חדשות כי "התנהגותו של הרב ראב"ד העמידה בסכנה את גיוס החרדים לצה"ל, ומאחר ואין הוא מתכוון למלא אחר פקודות, לא ראוי שימשיך בתפקידו".

רפי פרץ, הרב הצבאי הראשי. עומר מירון
ימליץ להדיח את ראב"ד מתפקידו. תא"ל פרץ/עומר מירון

גורם צבאי המצוי בפרטי האירוע, אמר בשיחה סגורה כי כעת שורר מתח ברבנות הצבאית לגבי הדמות שתחליף את סא"ל ראב"ד. לדבריו, "כל רב שלא יחליף את הרב ראב"ד יהיה נתון ללחצים וביקורת מהציבור החרדי על כך שיידרש להיענות לתכתיבים בנוגע להדרת נשים, שירת נשים ושילוב חרדים ביחידות הצבא".

"לא יכול לקחת אחריות לפיצוץ"

אתמול אמר ראב"ד כי בכוונתו להתפטר מתפקידו הנוסף, כרב הצבאי של פרויקט שילוב החרדים בצבא, וזאת על רקע החלטת המטכ"ל לחדד את פקודות השילוב הראוי, כפי שהן מופעלות כיום, בקרב כלל חיילי צה"ל. ראב"ד לקח חלק בוועדה שבחנה את השילוב הראוי בצה"ל, בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף אורנה ברביבאי. הוועדה, שמונתה על ידי הרמטכ"ל בני גנץ, קמה בעקבות הסערה שנוצרה עקב סירוב של חיילים דתיים להשתתף באירועים בהם הייתה גם שירת נשים, כפי שקרה גם במהלך טקס בבית ספר לקצינים. לאחר שהמטכ"ל אימץ אתמול את המלצות הוועדה, לפיהן כלל החיילים בצה"ל יידרשו להשתתף בטקסים רשמיים, גם אם יופיעו בהם זמרות, החליט ראב"ד להביע את מחאתו במכתב ששלח לחיילי הפרויקט.

"אני מצטער, אך לא אוכל להשתתף בחידוד הנהלים בפרויקט שח"ר", אמר הרב לחבריו בשיחות סגורות, "החרדים התגייסו לצה"ל בתנאים ברורים ופתאום רוצים לשנות את התנאים - זה יביא לפיצוץ". לדבריו, "נכון שברור לכולם שהם צריכים לעמוד בטקס בו שרה אישה, אבל עד עכשיו אף אחד לא אכף את זה. אני לא יכול לקחת אחריות על הקרע והפיצוץ שיהיה ביום שבו יאכפו בכוח את הפקודה". הרב ציין כי במשך ארבע שנים נשמר סטטוס קוו, תוך העלמת עין מהשתתפות חרדים בפעילויות מסוימות – ולפי ראייתו - יש כוונה לשנות זאת.

גורם צבאי בכיר מתח ביקורת על המכתב של סא"ל ראב"ד ואמר כי הוא נקט בפעולה זו על מנת לזכות באהדת הציבור החרדי. "סוכם שהוא יפרוש בשנת 2012, ועכשיו הוא עושה את הכל כדי לזכות באהדת הציבור החרדי. חבל שזה נעשה בצורה פרובוקטיבית. אין כל שוני ואין אף החלטה ביחס של צה"ל לחרדים, בהם הוא רואה חיילים בעלי מוטיבציה ורמה מקצועית גבוהה".

הדרת נשים בצה"ל - כותרות אחרונות
בגלל שירת הנשים: ”רב החרדים” בצה”ל מתפטר
סופית: פטור משירת נשים בצה”ל - רק באירועי הווי
פרשנות: השסע הדתי-חילוני עלול לפורר את צה”ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully