וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל במפרץ: אירן שיגרה 2 טילים ארוכי טווח

2.1.2012 / 11:10

בתוך זמן קצר הודיע הצי האירני כי ערך שיגורי ניסוי מוצלחים בשני טילים בליסטיים - טיל חוף-ים מדגם "קאדר", וטיל קרקע-קרקע מסוג "נור". סגן מפקד הצי: "המטרה הושמדה בהצלחה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

אירן ערכה הבוקר (שני) שני שיגוי ניסוי בטילים בליסטיים ארוכי-טווח, במסגרת התרגיל הימי שעורך צבאה באזור מיצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי. כך דיווחו כלי התקשורת הממלכתיים ברפובליקה האיסלמית. סגן מפקד הצי האירני, מחמוד מוסאווי, הודיע בתחילה כי "שיגרנו טיל חוף ים ארוך טווח מסוג 'קאדר', שהשמיד בהצלחה את מטרתו במפרץ". בהמשך הודיע מוסווי כי שוגר בהצלחה גם טיל קרקע-קרקע ארוך-טווח מסוג "נור".

לאחר פרסומים לפיהם שיגרה אירן טילים ארוכי טווח בשבת, והכחשות רשמיות נמרצות שבאו בעקבותיהן, הודיעה מוקדם יותר הבוקר אירן כי היא צפויה לשגר שני טילים ארוכי טווח ביומו האחרון של התרגיל, שנערך בעוד אירן ממשיכה באיומיה לסגור את מיצרי הורמוז, ובכך לפגוע פגיעה אנושה בשוק הנפט העולמי.

במסגרת התרגיל: אירן שיגרה 2  טילים ארוכי טווח. רויטרס
שיגור אחד הטילים, היום/רויטרס

הטילים ארוכי הטווח שבידי אירן מסוגלים להגיע לישראל וגם לבסיסי צבא ארצות הברית במזרח התיכון. על פי ההערכות המודיעיניות במערב, לאירן שורה של מערכות טילים בליסטיים, בעלי יכולת גבוהה וטווח המכסה מלבד ישראל גם אזורים במזרח אירופה. המרכזי שבכלים אלה הוא השיהאב 3, המתקדם והחדיש בסדרתו. במערב מעריכים כי הוא מסוגל להגיע לטווח של 1,500 קילומטרים, ולשאת ראש קרב של למעלה ממאות קילוגרמים.

"חסימת המעבר בידה של אירן"

אירן עורכת את התרגיל הימי בן עשרת הימים בתקופה של מתח גובר עם מעצמות המערב על רקע תכנית הגרעין שלה. בטהרן איימו בשבוע שעבר להפסיק את זרימת הנפט דרך מיצרי הורמוז, לאחר שהאיחוד האירופי הודיע כי הוא שוקל לאסור על יבוא נפט גולמי אירני.

התמרון האירני בן עשרת הימים, שזכה לכינוי "וולאיט-אי 90", מתקיים במיצרים שבין אירן לעומאן, ואשר רוחבם כ-6.5 קילומטרים בלבד. הם משמשים, הלכה למעשה, כנתיב היחידי לייצוא עבור שורת יצרניות נפט וגז טבעי מרכזיות – עירק, כווית, קטאר, בחריין ואיחוד האמירויות. גם עבור ערב הסעודית, זהו נתיב הייצוא העיקרי (אף שיש לה גם גישה לים סוף). לפי נתונים בינלאומיים, כשליש מהנפט הנפוץ בעולם בדרך הים, עובר דרך מיצרי הורמוז.

במהלך התמרון ביקש מפקד הצי האירני, חביבאללה סייארי, להתגרות במערב, והתייחס לאפשרות שאירן תחסום את המיצרים. "חסימת המעבר היא בהחלט בהישג ידם של כוחות צבא אירן, אבל הסמכות לקבל החלטה בסדר גודל כזה נתונה בידי ראשי המדינה", אמר האדמירל.

עדכון ראשון: 8:21

עוד בנושא

אירן טוענת לפריצת דרך גרעינית: ייצור מוט דלק
אובמה אישר הסנקציות על הבנק המרכזי של אירן
אירן מכחישה כי ביצעה ניסוי טילים ארוכי טווח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully