וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף מזרחי: למרות הרוחות הרעות, נדרשת אחדות

16.12.2011 / 1:06

יומיים לאחר התבטאותו החריפה לאחר תקיפת בסיס חטיבת אפרים, אלוף פיקוד המרכז ביקש להרגיע את הרוחות, וריכך את דבריון ואמר כי נדרשת אחדות על מנת להבטיח את ביטחון ישראל

"גם כיום כאשר מנשבות רוחות רעות מבית או מבחוץ נדרשת אחדות", אמר אתמול (חמישי) אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, בהתייחס לאירועי הימים האחרונים. דבריו הושמעו יומיים בלבד לאחר שביטא גינוי חריף ביותר לתקיפת פעילי הימין את בסיס חטיבת אפרים. בתום מרוץ הלפיד לציון עשור להירצחו של השר והאלוף לשעבר רחבעם זאבי שהתקיים בבקעת הירדן המשיך מזרחי ואמר כי נדרשת "אחדות אשר יוצרת אור איתן. אשר בכוחו לגרש את החושך ולהבטיח את ביטחון תושבי מדינת ישראל ואת קיומה של מדינת ישראל לעד", והוסיף כי "פיקוד המרכז ימשיך בעשייה הבלתי פוסקת להגנת אזרחי המדינה באשר הם ולהבטחת ביטחונה וקיומה של המדינה".

קצין הביטחון של המועצה האזורית בקעת הירדן, גדי כץ, שנכח אף הוא בטקס, התייחס בשיחה עם וואלה! חדשות לתקרית בקאסר אל יהוד שבגבול ירדן שאירעה ביום שני האחרון במהלכה התבצרו פעילי ימין במבנה נטוש על הגבול וחתכו את גדר המערכת במקום. "זה קרה בדיוק בגבול עם המועצה המקבילה. המתנחלים הגיעו לגדר, קרעו אותה והפעילו את ההתרעה. הם סיכנו את עצמם כי המקום מלא במוקשים. בנס לא נגרם שם אסון. אם הם היו ממשיכים להשתולל תוך דקות יכלו להגיע לירדן ולעשות מהומה", אמר כץ.

כזכור, לאחר תקיפת בסיס חטיבת אפרים, מפקד הבסיס וסגנו ביום שלישי האחרון אמר האלוף מזרחי כי "ראיתי את הפורעים זורקים את האבנים מקללים את חיילינו ומפקדינו והזדעזעתי ממה שראיתי. שנאה של יהודים כפי שראיתי כלפי חיילינו, עוד לא ראיתי בשלושים שנות שירותי". כמו כן, מתח אלוף פיקוד המרכז ביקורת על האופן שבו שופטים את המתפרעים, "אם הייתי עוצר אתמול 20 מתפרעים הם היו משוחררים".

האלוף מזרחי סיפר כי במהלך האירועים הוא סייר באופן אישי בשטח והתרשם מחומרת האירועים. "זה אירוע חמור ביותר. חשוב שנתעשת על מנת שהסדר ישוב על כנו ושלא נתדרדר לאירועים חמורים מזה. אינני פוסל שבאירוע אמש היינו מגיעים ליותר מאשר יידוי בקבוקים או זריקת אבנים", הבהיר מפקד פיקוד המרכז.

עוד באותו נושא:
"מינוי אלון למפקד פיקוד המרכז - הכרזת מלחמה"
אלוף פיקוד מרכז: "שנאה כזאת לא ראיתי ב-30 שנות שירות"
פעילי ימין "תקפו" בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully