וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 צעירים הואשמו בפריצת גדר הגבול עם ירדן

גלעד גרוסמן

15.12.2011 / 16:30

הפרקליטות ביקשה לעצור עד תום ההליכים 15 צעירים שחדרו ביום שני למנזר קאסר אל-יהוד, סמוך לגבול ממזרח. ה-15, מהם שמונה קטינים, מואשמים בפגיעה ברכוש וכניסה לשטח צבאי סגור

לבית משפט השלום בירושלים הוגש בצהריים (חמישי) כתב אישום נגד 15 צעירים – שמונה מהם קטינים, בגין חדירתם למנזר קאסר אל-יהוד, סמוך לגבול עם ירדן. ה-15, תושבי ירושלים, בית שמש, חברון והתנחלויות נוספות בגדה, מואשמים בפגיעה ברכוש, כניסה לשטח צבאי והתפרעות. בית המשפט האריך את מעצרם של שניים מהנאשמים, שחרר את אחד הנאשמים הקטינים למעצר בית ואילו כל שאר הנאשמים, בהם שבעת הנאשמים הקטינים האחרים שוחררו, ונאסר עליהם להתקרב לגדר הגבול עם ירדן למשך חצי שנה.

מכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים עולה כי ה-15 הגיעו ביום שני השבוע לנקודה ליד גדר המערכת בקרבת המנזר הנטוש. קצין צה"ל שנכח במקום במהלך סיור, שאל אותם למעשיהם והנאשמים השיבו לו שהם "באו לטייל".

לאחר מכן השיב בפניהם הקצין כי אסור לטייל במקום ובשל כך אמרו הנאשמים ש"אם זה המצב, נחזור לכביש הראשי". אולם מכתב האישום עולה כי תשעה מהנאשמים חתכו חוטי תיל בגדר המערכת הגובלת עם ירדן, חצו אותה לכיוון מזרח ונכנסו לתוך שטח צבאי סגור. הקצין צעק לעברם שמדובר בשטח צבאי סגור ושיש בו שטחים ממוקשים, אולם הנאשמים לא הקשיבו לקצין ונכנסו לתוך המנזר. בהמשך זרקו הנאשמים שתי אבנים לכיוון סגן מפקד גדוד שהגיע למקום ולאחר מכן הגיע לאזור המנזר גם סגן מפקד החטיבה שאמר להם כי השהייה בשטח זה מסכנת אותם ואת כוחות הביטחון.

סגן מפקד החטיבה אף ציין בפני הנאשמים כי אסור להם להימצא בשטח וביקש מהם לא לעזוב את השטח בגלל הקרבה לגבול הירדני. עקב חיתוך חוטי התיל בגדר המערכת, היה צורך להפעיל כוח סיור בצמוד למקום, לאורך כל הלילה, עד שתוקנה התקלה.

הפרקליטות ביקשה גם מבית המשפט לעצור את 15 הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר נכתב כי "הנסיבות לביצוע העבירות הן: התארגנות מתוכננת לביצוע פעולה בלתי-חוקית הכוללת פגיעה ברכוש המשמש את צבא ההגנה לישראל בשמירה על גבולות ישראל. יש חשש ששחרורם של הנאשמים יסכן את ביטחון הציבור". עוד נכתב בבקשת המעצר כי "חלק מהנאשמים הורשעו בעבר בשורת מעשים בעקבות השתתפות בהפגנות ובעימותים עם כוחות הביטחון".

עוד בנושא:

הדיווח על חדירתם של הנאשמים לקאסר אל-יהוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully