וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר בצה"ל: מול טרור יהודי, הכל עומד על הפרק

ברקע שמועות על פינוי מאחזים, מאות מתנחלים זורמים גם הלילה לשטחים. אחרי ההסתערות האלימה על הבסיס באפרים, קצין בכיר מבהיר: אלה בני עמנו, אך לא נפסול מעצרים וצווי הרחקה מאיו"ש

בצמרת צה"ל מתרבים הגינויים החריפים לפריצה האלימה בלילה שבין שני לשלישי לבסיס חטיבת אפרים. פעילי ימין ומתנחלים הסתערו על שערי בסיס החטיבה המרחבית אפרים, במחאה על כוונה אפשרית לפינוי מאחזים, ורגמו באבנים את מפקד החטיבה ואת סגנו. אחרים השחיתו רכוש צבאי שהיה במקום, וכמה מפגינים אף הגיעו עד למתחם בגבול הירדני והתבצרו בו. המשטרה עצרה רק אדם אחד בחשד למעורבות באירוע, אלישמע דוחן, בן 20 מבית אל. מעצרו הוארך ביממה.

קצין בכיר בצה"ל התייחס הערב (שלישי) בשיחה עם וואלה! חדשות לאירועי היממה האחרונה, והבהיר כי הצבא לא יסבול אלימות נגד כוחות הביטחון. "אחרי מה שהיה בגבול ישראל-ירדן, ובחטיבה המרחבית אפרים, הכל עומד על הפרק - כולל הרחקת פורעים מאזור יהודה ושומרון ומעצרים", אמר הקצין הבכיר. לדבריו, לא מדובר במחדל מודיעיני, אלא בהתמודדות "מול בני עמנו".

"הצבא באיו"ש אמור למנוע טרור פלסטיני, לא טרור יהודי. כשחייל עומד בעמדה, הוא לא מביט לעבר קדומים, אלא על הכפר הפלסטיני העוין, שממנו הוא מעריך שיבוא טרור", אמר הקצין. "נכון, נדרשת כאן חשיבה מחודשת, אבל לא נאפשר לבני עמנו להרים יד על חייל", הבהיר.

הפגנה בבסיס צהל חטמ"ר אפרים, דצמבר 2011. שלומי גבאי
לא נאפשר הרמת יד על חייל". מתנחלים מפגינים מול שערי בסיס אפרים/שלומי גבאי

גם הלילה, נערכים בקרב הימין לאפשרות לאפשרות של פינוי מאחזים בשומרון, ומאות מתנחלים הגיעו למאחזים כדי לחזק את המתיישבים. החשש הגדול של המתנחלים הוא מפינויו של המאחז מצפה יצהר, ששני מבנים בו אמורים להתפנות עד סוף החודש הנוכחי.

כוחות ביטחון רבים נפרשו בשטחים לקראת פינוי אפשרי

ביומיים האחרונים הייתה מתיחות רבה בקרב המתנחלים, שטענו כי קיבלו מידע אמין לפיו מערכת הביטחון וצה"ל עומדים לצאת למבצע לילי לפינוי מאחזים נוספים, בהם מצפה אביחי שבקרית ארבע, רמת גלעד. בעקבות כך זרמו בלילות האחרונים מאות פעילים שחלקם היו מעורבים באירועים האלימים מול כוחות צה"ל אמש. בוועד מתיישבי השומרון אומרים כי "ברק זוכה לרוח גבית והוא צפוי לנצלה עד תום". המתנחלים מאיימים כי "אם יבוצע ההרס, ננהל מלחמת חורמה, עד להפלתו של נתניהו".

בעקבות האירועים האלימים בחטיבת אפרים, גם במערכת הביטחון, כמו המתנחלים, נערכים לאפשרות של עימותים נוספים בשעות הלילה. בין היתר, עובו כוחות משטרה ביהודה ושומרון, ונפרשו גם שוטרי מג"ב המסופחים לחטיבות המרחביות בצה"ל. מתנחלים מדווחים כי עדיין מורגשת נוכחות גבוהה של חיילים ואנשי ביטחון בסביבתם, מה שלטענתם מעיד על כוונה אפשרית לערוך פינוי מבנים לא חוקיים בכמה מאחזים.

טרור יהודי - כותרות אחרונות
המתנחלים שפרצו לבסיס: "עוד לא ראיתם כלום"
נתניהו: "הפורעים שברו את הכלים, ננהיג יד קשה"
מפקד פיקוד מרכז: "כזו אלימות לא ראיתי 30 שנה"

(עדכון ראשון: 22:48)

לפנייה לכתבים:
אמיר בוחבוט amirbohbot@walla.co.il
יהושע בריינר joshjosh@ walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully