וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן פרצה בבכי: נשברתי לשמוע שאהוד מאוכזב ממני

גלעד גרוסמן

11.12.2011 / 16:20

מי שהייתה במשך שנים ראש לשכתו של אהוד אולמרט, העידה בפרשת רשות המסים, ואמרה כי "בינואר 2007 חרב עליי עולמי". לטענתה, היא לא הייתה מעורבת במינויים: "אחי השתמש בשמי"

"התחלתי לעבוד בגיל מאוד צעיר עם אהוד אולמרט, וליוויתי אותו כל חיי. האמנתי באיש. ראיתי את העבודה אתו כמפעל חיים. זה היה מהות החיים שלי. אני אכשיל את אהוד אולמרט? מי זה ג'קי מצא? ג'קי מצא לא מעניין אותי. איך אני יכולה? לא אמרתי לאולמרט כלום על מינוי מצא". כך העידה היום (ראשון) שולה זקן, במהלך משפטה בפרשת רשות המסים.

זקן, שהייתה במשך שנים ארוכות ראש לשכתו של אהוד אולמרט, נאשמת בעבירות מרמה ובהפרת אמונים, לאחר שלטענת הפרקליטות לא אפשרה לראש הרשות דאז, ג'קי מצא, להיפגש עם אולמרט, שכיהן כשר האוצר, ובכך מנעה ממנו להוציא לפועל מינויים ברשות. בכתב האישום נגדה נטען כי זקן עשתה זאת כדי לאפשר לאחיה, יורם קארשי, להשיג דריסת רגל ברשות.

עו"ד מיכה פיטמן ושולה זקן, במהלך מתן עדות של החוקרים של רייצ'ל ריזבי, משפט אולמרט וזקן, פברואר 2011. עומר מירון
"הבנתי שמבקשים להפליל באמצעותי את אולמרט". שולה זקן/עומר מירון

"בינואר 2007 חרב עליי עולמי", סיפרה זקן על תחילת הפרשה. "התייצבו מספר שוטרים בביתי וביקשו לערוך חיפוש בבית. הם סירבו להגיד למה. למזלי, הבן שלי היה בבית, ובדיוק חזר מהמשמרת שלו. הייתי נסערת, חשבתי שזה קשור אליו. סירבו לענות לי על מה החיפוש. משם לקחו אותי למשרדי יאח"ה ויאחב"ל". לדבריה, "הוכפשתי בתקשורת, אבל שיתפתי פעולה מהרגע הראשון. עניתי על כל שאלה שנשאלתי. השאירו אותי שעות במסדרון. הייתי זמינה לכל מה שביקשו. הייתי בטוחה שאחרי יום אחזור הביתה ולמקום עבודתי. לא ראיתי את עצמי מעורבת לגבי מה שנחקרתי".

זקן המשיכה ואמרה כי "אני לא ראיתי משהו 'מסוכן' שבגללו אני לא יכולה לחזור לעבוד", והוסיפה כי "הבנתי שמבקשים להפליל באמצעותי את אולמרט. ביקשתי שיאפשרו לי לעבוד, אפילו במשרד ממשלתי אחר. הם סירבו, בטענה שיש בידם חומר נגדי, שעד היום לא גילינו מה הוא". לטענתה, "היו חייבים לבייש אותי ולהשפיל אותי, ולכן סירבו שאני אחזור לתפקיד שלי ונתנו לי מעמד זוטר ללא שום תוכן וסילקו אותי מהחדר שלי. שלושה חודשים לאחר מכן קראו לי לחקירה בפרשת טלנסקי ולאחריה פרשת 'ראשונטורס', ומשם כבר יצאתי מהמשרד ויותר לא חזרתי".

זקן העידה כי ראתה באולמרט אבא שני. "הייתי מעורבת בכל חייו והוא בכל חיי", סיפרה. "טיפלתי בכל ענייניו האישיים והפרטיים. הוא היה הסנדק של הבן שלי. האמנתי באיש ועשיתי ככל שביכולתי לעזור לו בתפקידו. האמנתי שראוי למדינת ישראל שאיש כמו אהוד אולמרט ינהיג אותה". זקן אמרה כי המחיר לנאמנות לאולמרט היה כבד מאוד, והוסיפה: "אולמרט היה האיש הכי קרוב אלי. שמרתי עליו מכל משמר". זקן ציינה כי זכתה לכינויים שונים "מפני שהייתי ידועה בכך שאף אחד לא יכול להתקרב אליו. לא עניין אותי שום דבר אחר". לטענתה היה ביכולתה "להרוויח כפול", אך לא חשבה להתמודד על אף תפקיד אחר.

"אחי ריסק את חיי"

היא הוסיפה שהייתה בקשר טוב עם אחיה קראשי, אך שגם הוא ידע כי "יש קו אדום - שקוראים לו אהוד אולמרט". זקן פרצה בבכי כשאמרה כי "נאמר לי שאולמרט מאוכזב ממני בפרשת האזנות הסתר". היא הוסיפה: "לא היה יכול להיות דבר שישבור את לבי יותר מזה. נתתי את כל חיי. על מה? על כך שיגידו שהוא מאוכזב ממני? לא יכולתי שמישהו יחשוב שעשיתי משהו רע לאולמרט".

היא העידה שנשאלה אם הייתה קשורה למינויים ברשות המסים והשיבה בשלילה. "משיחות, אני שומעת שאחי משתמש בשמי, ושהוא יודע שבמקומות האלו הוא לא היה יכול לדבר עליי. הוא יודע שזה לא נכון. מערכת היחסים בינו לבין אולמרט הייתה שהם היו נפגשים רק באירועים משפחתיים שלי. לחיצת יד קרה, רק כדי לא לפגוע בי. הם במערכת יחסים מאוד מאוד מאוד לא טובה. אולמרט לא מעריך אותו. אין לו אמון בו". זקן הוסיפה כי אחיה "פגע באמון של אולמרט וזה יצר קרע מאוד גדול שפגע בי וכאב לי. היות ואהוד צדק, לא יכולתי לעשות כלום בעניין הזה. היו דברים שאי אפשר לסלוח עליהם.

"לחשוב שמי שריסק לי את החיים זה אחי? הוא ריסק לי את החיים. זה אח שהיה הכי קרוב אליי. לקח שיחות הכי תמימות שאין בהן כלום. אני אמא לשלושה ילדים, שלא הייתי בבית לגדל אותם. אני חוזרת הביתה בבושת פנים. על מה? על מה שאח שלי גרם לי? איך יכולתי לעמוד מול הילדים שלי ומול בעלי? הייתי שנה שלמה בבית בגלל אח שלי. אין בתיק הזה שום דבר שאני עשיתי שהיה צריך להעמיד אותי לדין. המחיר מאוד כבד. הוא כבד גם היום".

עוד באותו נושא:
יורם קראשי נידון לשבעה חודשי מאסר
משפט אולמרט: שולה זקן לא תעיד מטעם ההגנה
אולמרט: "זקן האישה החזקה במדינה? הגזמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully