וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 3 חיילים מעורבים בפעולת "תג מחיר" נגד צה"ל

השלושה, חובשי כיפה המתגוררים ברחבי הגדה המערבית, חשודים בין היתר במעורבות בהשחתת רכוש צבאי בבסיס חטיבת בנימין בבית אל בחודש ספטמבר האחרון. השלושה מכחישים את המיוחס להם

שלושה חיילי צה"ל נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד שהיו מעורבים בהשחתת רכוש פלסטיני ורכוש צבאי במסגרת פעולות "תג מחיר" שאירעו לאחרונה בשטחי הגדה המערבית, כך נמסר מצה"ל הערב. כפי הנראה, מדובר בין היתר בפעולת "תג מחיר" שאירעה בבסיס חטיבת בנימין בבית אל בחודש ספטמבר, במסגרתה הושחתו 12 כלי רכב וג'יפים צבאיים, רוססו כתובות גרפיטי, בהם קריאות גנאי כנגד מפקד החטיבה, וכן נגרם נזק לשני דחפורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצה"ל נמסר עוד כי מעצרם של החיילים, בוצע בהמשך למעצרן של שבע נערות שבוצע ביום ראשון בחשד שהיו מעורבות באירועים אלו. המעצר בוצע על ידי היחידה המרכזית של המשטרה הצבאית החוקרת בפיקוד המרכז והחשודים הובאו לחקירה במשטרה הצבאית. בין השלושה, חובשי כיפה המתגוררים ביישובים אלון מורה ושילה, לוחם מחטיבת כפיר ושניים המשרתים בתפקידים עורפיים בפיקוד מרכז. במקביל, הוארך היום מעצרן של יסכה וייס, בת 20, ושל קטינה בת 17 מקרית ארבע החשודות גם הן במעורבות באירוע החמור.

גורם המצוי בפרטי החקירה מסר כי מחקירת הנערות שחשודות בפעולות "תג מחיר" עלה קשר לשלושת החיילים, שעל פי החשד סייעו להן בפעולות המחאה. המידע הועבר ממשטרת ישראל לחוקרי מצ"ח, שהחליטו לאסוף מידע על שלושת החיילים ולאחר מכן לעצור אותם. הגורם הוסיף כי "השלושה מכחישים את המיוחס להם והנושא נמצא כעת בחקירה".

אחד החשודים, שסיים את שירותו הצבאי לפני כשבוע, אמר לעורך דינו עדי קידר "עצרו אותי ואמרו לי שאני קשור לפעולות 'תג מחיר'. אין לי מושג על מה הם מדברים. אני לא קשור לשום פעילות כזו". עו"ד קידר, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "אין לו מושג למה עצרו אותו. מאיימים עליו ומלחיצים אותו. לא ממהרים לומר לו באמת במה הוא חשוד מעבר לכך שהם טוענים כי הוא חשוד בפעולות 'תג מחיר'". יצוין, כי החשוד שהשתחרר נמצא בחקירת יאחב"ל וכפי הנראה מחר יובא להארכת מעצר, ושני החשודים הנוספים, שעודם משרתים בצה"ל, נמצאים בחקירת מצ"ח ובהתאם לפקודות אין צורך בהארכת מעצרם ב-48 שעות הקרובות.

שתי פעילות הימין נעצרו ביום ראשון יחד עם חמש קטינות נוספות, בחשד שהשחיתו רכוש צבאי ורכוש פלסטיני באירוע אחר. על פי החשד, הצעירות נכנסו לאוהל צבאי, התפרעו, הפכו את מיטות החיילים והשחיתו רכוש צבאי. בהמשך, לאחר שהסבו נזק רב לאוהל, הן יצאו למטע זיתים סמוך השייך לפלסטינים מהכפר קוסרא וכרתו, כך לטענת המשטרה, מאות עצי זית במחאה על כוונה לפנות מאחז באזור ההתנחלות אש קודש. חמש הקטינות הנוספות שוחררו למעצר בית והוגשה נגדן הצהרת תובע.

האירוע שהחל את הפרשה: "תג מחיר" נגד צה"ל - 13 כלי רכב הושחתו
לפני יומיים: נעצרו שבע חשודות בהשחתת רכוש צבאי וכריתת עצי זית
חשד: 2 צעירות ביצעו פעולת "תג מחיר" בבסיס צבאי

  • עוד באותו נושא:
  • תג מחיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully