וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת כוח: סוריה ערכה ניסוי בטילי סקאד B

5.12.2011 / 0:05

שר ההגנה דאוד ראג'חה ובכירי הצבא השתתפו בתרגיל, בו גם נורו רקטות בקוטר 300 ו-600 מ"מ. ראג'חה: "ניאבק בעוצמה בכל מי שינסה לפגוע בביטחון המולדת וביציבותה"

על רקע הדיווחים על עריקה ראשונה של אנשים מהמשטרה החשאית הסורית ובצל הלחצים הבינלאומיים על דמשק, דיווחה אתמול (ראשון) סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי צבא סוריה ערך אתמול תרגיל שבמהלכו נורו טילים בליסטיים, רקטות ואש חיה. בדיווח נכתב כי חיילים מחילות רבים השתתפו בתרגיל, ביניהם חיל האוויר ושריון, וכי הכוחות שהשתתפו "הציגו יכולת גבוהה לפגוע במדויק ביעדים שהוגדרו".

צפו בדיווח הטלוויזיה הסורית על התרגיל:

התרגיל נערך באזור העיר תדמור שבמזרח סוריה. שר ההגנה, דאוד ראג'חה ובכירי צבא סוריה נטלו בו חלק. לפי הדיווח, צבא סוריה ירה לפחות טיל אחד מדגם סקאד B לטווח של 300 ק"מ. בנוסף, שוגרו רקטות בקוטר 300 ו-600 מ"מ לטווחים של 200 ק"מ. כל הירי בוצע לכיוון מזרח. "הלוחמים הוכיחו את יכולותיהם של הטילים ואת מוכנותם התמידית להגן על המולדת ולהרתיע את כל מי שמתכנן לפגוע בביטחוננו ולפלוש לשטחנו", נמסר.

הסורים טוענים: התרגיל שגרתי

במהלך התרגיל אמר ראג'חה כי "כוחותינו החמושים האמיצים, בהנהגת בשאר אסד, יישארו נאמנים כתמיד להגנה על המולדת ועל האינטרסים של העם הסורי. ניאבק בעוצמה בכל מי שינסה לפגוע בביטחון המולדת וביציבותה". בהודעה רשמית נמסר עוד כי התרגיל נערך במסגרת תכנית האימונים לשנת 2011 אך ברור כי הוא נועד להעביר מסר לכל מי שמאיים לפעול צבאית בסוריה.

בתוך כך, היום צפוי משרד החוץ הסורי לכנס מסיבת עיתונאים שבה יכריז רשמית על עמדתה של סוריה כלפי הצעת הליגה הערבית להכניס משקיפים למדינה. מוקדם יותר דווח כי סוריה תסכים לקבל את היוזמה אם הליגה הערבית תיענה לדרישותיה ותכניס מספר שינויים ליוזמה, אך לא נמסר מהם השינויים. על פי דיווחים, במהלך יום אתמול איבדו את חייהם 32 בני אדם במהומות במדינה.

עוד בנושא
”אנשי חמאס עזבו את סוריה ועושים דרכם לעזה”
תיעוד מיוחד: עם העריקים המורדים נגד שלטון אסד
”סוריה תתרחק מאירן וחיזבאללה ביום שאחרי אסד”

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully