וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הפלנו מל"ט אמריקאי, נגיב מחוץ לגבולותינו

לפי דיווחי התקשורת באירן, משמרות המהפכה הפילו את כלי הטיס במזרח המדינה. גורם אירני: "התגובה לא תהיה מוגבלת לגבולותינו". ביולי טענו האירנים כי הפילו מל"ט שריגל אחר מתקן גרעין

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות הערוץ הראשון)

צבא אירן הצליח להפיל מטוס אמריקאי ללא טייס, שעסק במשימת איסוף מודיעין במזרח אירן - כך דיווחו אחר הצהריים (ראשון) כמה כלי תקשורת באירן. המידע, לפי הדיווח ברשת האירנית באנגלית Press-TV, מבוסס על "מקורות יודעי דבר", שטוענים כי המטוס ה"מתקדם", מדגם RQ-170, הופל במזרח המדינה על ידי כוחות של "משמרות המהפכה".

אין לפי שעה אימות לדיווח ממקורות נוספים, ולא ברור אם האירוע אכן התרחש, ואם כן אז מתי. בהודעה שפורסמה מאוחר יותר מטעם נאט"ו נאמר כי "כלי הטיס שהאירנים מדברים עליו עשוי להיות מטוס אמריקאי ללא טייס שאבד בשבוע שעבר בזמן משימה באפגניסטן. אנחנו עדיין מנסים לברר מה עלה בגורלו". בהודעה לא נמסר באיזה סוג של מל"ט מדובר.

גורם ביטחוני אירני שצוטט בעילום שם בסוכנות הידיעות האירנית FARS וברשת הטלוויזיה האירנית בערבית "אל-עלאם", אמר כי אירן צפויה להגיב על הריגול בשטחה, וכי "תגובת הצבא האירני לא תהיה עוד מוגבלת לגבולות אירן".

יש לציין כי גם ביולי האחרון טענה אירן כי הפילה מל"ט אמריקאי, שעסק בריגול אחר המתקן הגרעיני המבוצר "פורדו" הסמוך לעיר קום, שקיומו נחשף לראשונה ב-2009 ורובו ככל הנראה מצוי מתחת לאדמה. למתקן זה, לפי דיווחים מהתקופה האחרונה, החלו האירנים להעביר את צנטריפוגות העשרת האורניום מהמתקן המרכזי בנתנז. גורמים בממשל הבהירו אז כי לא ידוע על כל תקרית בה הופל כלי טיס אמריקני.

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
צילום לוויין של המתקן ליד העיר קום, שם טענו האירנים כי הפילו מל"ט ביולי האחרון/רויטרס

אירן מרבה להאשים את ארצות הברית ואת מדינות המערב בריגול בשטחה. רק לפני כשבועיים אישרה אירן כי עצרה 12 מרגלים של סוכנות הביון האמריקאית CIA שפעלו במדינה, "בסיוע המוסד הישראלי". לפי דיווחים נוספים, מדובר ברשת שפעלה גם בשורות ארגון חיזבאללה בלבנון, וגם שם היא נחשפה.

הדיווח על הפלת המל"ט מגיע בשיאה של תקופה מתוחה במיוחד בין אירן למדינות המערב ולארה"ב בפרט, בעקבות הדו"ח האחרון של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על הגרעין האירני, שמצא כי אירן חותרת להשגת נשק גרעיני בעקבותיו יזמו ארה"ב והאיחוד האירופי שורת סנקציות חדשות על הממשל בטהרן. מתיחות זו היא שהולידה בין היתר את התקפת השגרירות הבריטית בשבוע שעבר בטהרן. בד בבד, נמשכות כל העת הפגיעות בתוכנית הגרעין והטילים האירנית, בדמות שני פיצוצים בלתי מוסברים שהתרחשו בחודש האחרון, בבסיס טילים ליד טהרן, ובמתקן להמרת אורניום ליד איספהן.

העולם נגד אירן - כותרות אחרונות:
אירן מזלזלת בסנקציות: "אין תחליף לנפט שלנו"
ארה"ב: הסנאט אישר סנקציות חריפות נגד אירן
השר ברק: הפיצוצים באירן - לא תחילת המתקפה
"אירן ניסתה לקנות צילומי לוויין מחברה ישראלית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully