וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מאוכזב מהרב לבנון: "חשוב מי שרותם את עצמו"

20.11.2011 / 12:20

במהלך שיחה עם מתגייסים לגולני, התייחס גנץ לדבריו של רב השומרון, שאמר כי יורה לתלמידיו שלא להתגייס, אם יכריחו חיילים דתיים להיחשף לשירת נשים. "עושים רבות למען השירות המשותף"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס היום (ראשון) שוב לסוגיית שירת הנשים בצה"ל. במהלך פגישתו עם מתגייסים לחטיבת גולני בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, הביע הרמטכ"ל את אכזבתו מדבריו של הרב אליקים לבנון, לפיהם אם חיילים דתיים יחויבו להשתתף בטקסים בהם ישירו נשים, הוא יורה לתלמידיו להימנע מגיוס לצה"ל.

גנץ אמר כי לא שמע באופן פרטני את מה שאמר הרב לבנון, אך את מה ששמע "לא אהב". לדבריו, "בצה"ל משרתים גם נשים וגם גברים, דתיים וחילוניים. צה"ל עושה רבות למען השירות המשותף ועלינו להדגיש את מי שרותם את עצמו ולא את מי שמדיר את עצמו".

הרב לבנון, רב השומרון וראש ישיבת ההסדר באלון מורה, אמר ביום חמישי שעבר כי "אם יחייבו חיילים לשמוע שירת נשים - על החייל למסור את נפשו". לבנון אמר ל"רדיו קול חי" כי אם הרמטכ"ל יקבל את ההמלצה לחייב חיילים להישאר באירועים בהם יש שירת נשים, הוא עצמו ימליץ שלא להתגייס. "הם מקרבים אותנו למצב שבו רבנים יורו לחיילים לצאת מאירועים כאלה גם אם בחוץ תעמוד כיתת יורים", דברי לבנון.

בתגובת המדינה מחודש ספטמבר לעתירה שהגיש צוער, שהודח עקב סירובו להשתתף בערב שבו שרו חיילות, צוין כי צה"ל נוקט במדיניות שנועדה להקל על שילוב של אוכלוסיות שונות, בהן גם של שומרי מצוות, ולכן לא משבצים אותם ביחידות שבהן משרתות נשים וגם ניתן לשחרר חיילים מפעילויות תרבות כאשר עולה חשש שהשתתפות בהן תפגע באמונה או בערכים של החיילים, אולם אין הדבר חל על ערבי מורשת קרב. "התפתחות הדברים כמתואר בעתירה דנן מדגימה היטב את האתגר שבניהול השיגרה הצבאית תוך התחשבות ברגשותיהם ואמונתם של חיילים שונים. צה"ל קשוב לעניינים אלה ומשקיע מאמצים רבים למציאת נקודת האיזון שתיתן ביטוי הולם לכלל האינטרסים והעקרונות הנוגעים לעניין", נכתב בתגובה.

עוד בנושא:
צוערים נטשו טקס עקב שירת נשים - המג"ד התעלם
המדינה: צוער לא יכול לבחור אם לשמוע שירת נשים
רב הנח"ל החרדי: חיילים צריכים לצאת מטקסים עם נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully