וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אתרי הממשלה, צה"ל, המוסד והשב"כ קרסו

6.11.2011 / 15:30

הסיבה לנפילה עדיין לא ברורה, אולם לדברי גורם ממשלתי, "זו תקלה, לא מתקפה". לפני יומיים הופיע ביוטיוב סרטון המיוחס ל"אנונימוס" ובו איום להפיל אתרים ישראליים בתגובה לסיכול המשט

אתרי האינטרנט הראשיים של צה"ל, של שירות הביטחון הכללי ושל המוסד, כמו גם עשרות אתרים של משרדי הממשלה וגופי ממשל שונים נפלו היום (ראשון), ונכון לשעות אחר הצהריים לא ניתן להיכנס אליהם. אתרים נוספים של צה"ל ושל זרועותיו השונות ממשיכים לפעול כסדרם, מלבד האתר הראשי. התקלה מתרחשת יומיים לאחר שבאינטרנט פורסמה אזהרה שייתכן שניבאה את המהלך, מצדו של ארגון הפצחנים (האקרים) הבינלאומי "אנונימוס".

גורם המצוי בפרטי האירוע אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "עשרות אתרים ממשלתיים קרסו. ממשרד הפנים, משרד הקליטה וצה"ל. מדובר בתקלת חומרה - לא בהתקפת האקרים. זו קריסת חומרה. המערכת פשוט לא מתפקדת. האירוע מבחינתנו הוא ברמת חומרה גבוהה. אי אפשר כרגע לקבל מידע מאתרי ממשלה ואי אפשר לבצע תשלומים. האתרים אמורים להיות מגובים באתרים אחרים אבל אין לנו את היכולת הזו לצערי. לא ברור האם זה דיסק קשיח שקרס או משהו אחר . צריך להבין שגם השרתים של ממשל זמין במשרד האוצר לא עובדים, לא רק השרתים בחוץ. כעת שורה ארוכה של מהנדסים עובדים בניסיון לפתור את התקלה". מדובר צה"ל נמסר כי מבירור שביצעה חברת 'תהילה' עולה כי מדובר בתקלת שרתים.

ביום שישי האחרון פורסם באתר יוטיוב סרטון, אותו העלה משתמש בשם AnonymousMMV, ובו מופיע איום מטעם ארגון "אנונימוס" לפרוץ לאתרים רשמיים של מדינת ישראל ולהפילם, בתגובה על סיכול המשט האחרון לרצועת עזה. אין דרך לוודא שמאחורי הסרטון אכן עומדים אנשי "אנונימוס" - ארגון שבכל מקרה אינו בעל הנהגה או היררכיה מסודרים - אולם הוא דומה באופיו לסרטונים קודמים שפירסמו פעילי הארגון. עם זאת, לא ניתן לקבוע בוודאות מי עומד מאחוריו, שכן כמו סרטונים אחרים של אנונימוס, לא נראית בו אף דמות מוכרת שניתן לזהות.

צפו בסרטון:

"ברכות לממשלת ישראל", נאמר בפתח הסרטון. "כפי שהעולם נכח היום, חיילי חיל הים שלך השתלטו על שתי אוניות, שניסו לפרוץ את המצור הבלתי חוקי המוטל על רצועת עזה במטרה לפגוע בתושביה בשם המלחמה בטרור. הן לא היו בתוך שטח ישראל ולא היה עליהן נשק. זהו מעשה פיראטיות מובהק, בלתי חוקי ומנוגד לדמוקרטיה, לזכויות אדם ולחוק הבינלאומי".

עוד ממעללי "אנונימוס" בתקופה האחרונה:
ההאקרים התקפלו: לא יחשפו קרטל הסמים במקסיקו
אנונימוס נקמה בחוסמי הסלולר
היעד הבא של אנונימוס: פייסבוק
אנונימוס פרצה לאתר הממשל הסורי
אנונימוס מציגה כלי פריצה חדש: #RefRef

"אנחנו אנונימוס - לא שוכחים, לא סולחים"

"הצדקת מלחמה, רצח ופעילויות פיראטיות תחת כסות לא חוקית של הגנה לא תעבור ללא תגובה מצדנו או מצד אנשי העולם", מוסיף הדובר בסרטון. "לא נסבול התנהגות תוקפנית חוזרת ונשנית כזו נגד אזרחים לא חמושים. אנחנו, כמו עוד 127 מדינות, מכירים במדינת פלסטין, ולפיכך מעשים כאלו הם בבחינת הכרזת מלחמה על מדינה ריבונית. אם תמשיכו לחסום את הסיוע ההומניטרי לעזה ותחזרו על המעשים הנפשעים מה-31 במאי 2010, לא תהיה לנו ברירה אלא לתקוף בחזרה, שוב ושוב, עד שתפסיקו. אנחנו אנונימוס, אנחנו המון, אנחנו לא שוכחים, אנחנו לא סולחים. צפו לנו".

אנונימוס היא קבוצת האקרים מבוזרת ונטולת היררכיה, שפעילה משנת 2003 ושמה לה למטרה לפעול נגד גופים שהיא תופסת כמושחתים. היא חשודה כאחראית לחלק גדול מפריצות המחשבים הבולטות שנעשו בשנה האחרונה ברחבי העולם, בין השאר לאתרי חברת סוני, לאתר הסנאט האמריקאי, לאתר צבא ארה"ב, לאתר ה-CIA, לאתר סיטיבנק ועוד. כמו כן, פרץ הארגון בשנה האחרונה לשורת אתרים של ארגונים כלכליים בשל התנכלותם לאתר ההדלפות "ויקיליקס", שאנשי אנונימוס נחלצו לעזרתו. בעקבות זאת, עצר ה-FBI כמה מפעילי הארגון.

אין זו הפעם הראשונה שהארגון מאיים על ישראל. ביוני האחרון הודיע הארגון כי בכוונתו להפיל את אתר הכנסת - איום שבסופו של דבר לא יצא לפועל. בשבועות האחרונים היה הארגון בכותרות בשל איומים כלפי קרטל סמים מקסיקני - איומים מהם נסוג בימים האחרונים, לאחר שהקרטל נענה לדרישת הארגון ושחרר פעיל שלו שחטף.

בהכנת הידיעה השתתף אסף לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully