וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: נסגור ישיבת "דורשי יחודך" ביצהר

יהושע בריינר

2.11.2011 / 0:21

במכתב לראשי הישיבה הוסבר כי ההחלטה לסגור את הישיבה בראשות מחברי הספר "תורת המלך" התקבלה בעקבות מידע חסוי מהשב"כ. ההחלטה כוללת גם עצירת תקציבים לישיבת "עוד יוסף חי"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ניצחון של השב"כ על השומרון: משרד החינוך הודיע אמש (שלישי) על הפסקת תקצוב ישיבת "דורשי יחודך" - הישיבה התיכונית של ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר שבראשות מחבר הספר "תורת המלך", הרב יצחק שפירא. זאת בשל טענות על מעורבותם של התלמידים באירועי "תג מחיר" נגד פלסטינים. במכתב ששלח מנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני, נכתב כי הוחלט להפסיק את תקצוב הישיבה וכי לאחר שימוע אף הוחלט שלא לחדש את רישיונה ולסגור אותה. עוד נכתב כי ההחלטה מתבססת על חומר חסוי שהעבירו לידיו גורמי שירות הביטחון הכללי. ההחלטה התקבלה באישור היועץ המשפטי לממשלה, לאחר דיון בלשכתו. בפרקליטות מתייחסים לכך כאל נדבך נוסף במאבק נגד תופעת "תג מחיר", תוך שימוש בכלים מתחום המשפט המנהלי.

במכתב ששלח שושני לראשי הישיבה נמסר כי "על אף התרשמות המפקחים במשרד שהתרשמו באופן חיובי מהנעשה בישיבה, איני סבור כי יש לתת לביקורות אלו משקל רב מאחר וגורמי הפיקוח לא נחשפו לחומר החסוי אליו נחשפתי". החלטת משרד החינוך כוללת גם עצירת תקציבים לישיבה הגבוהה, "עוד יוסף חי".

כמו כן, ציין שושני כי העובדה שמחברי הספר תורת המלך מחנכים בישיבה הביאה להחלטה. "פרסומים כדוגמת 'תורת המלך' לא יכולים להתיישב עם עקרונות חינוכיים ועם ההשפעה שיש לדברי איש חינוך ככלל ולרב ומחנך בפרט על תלמידיו".

ראש הישיבה מיצהר שוחרר ממעצר. יצחק סברדלוב, מערכת וואלה!
הרב יצחק שפירא/מערכת וואלה!, יצחק סברדלוב

"כל הטענות התגלו כעורבא פרח"

בישיבה זעמו על ההחלטה לסגור את הישיבה. "ההחלטה מתבססת על הספר 'תורת המלך' ועל חומר חסוי שאיש אינו מוכן לחשוף שנשלח על ידי שי ניצן והשב"כ בעוד שכל הטענות הגלויות התגלו כעורבא פרח", אמרו בהנהלת הישיבה. "לאורך כל השנה האחרונה מתנהג משרד החינוך כמחתרת שעושה מעשיה במחשך ומסרבת לחשוף לאור יום את מעשיה. השימוש בחומר חסוי שאי אפשר להתגונן מפניו ולהוכיח את היותו שקרי אינה התנהגות של ממסד מתוקן, אלא של שלטון לא דמוקרטי".

כפי שנחשף בעבר בוואלה! חדשות, המדינה מממנת מדי שנה את הישיבה ומוסדותיה ב-2.5 מיליון שקלים, מרביתם ממשרד החינוך. ההחלטה על הפסקת התקציבים מגיעה לאחר שבמשך השנה האחרונה הופסקה הזרמת הכספים לישיבה שנאלצה לפעול בסיוע תרומות. הטענה המרכזית של שירות הביטחון הכללי הייתה כי ראשי הישיבה ותלמידיה הם העומדים מאחורי פעולות "תג מחיר", בהן גם הצתת מסגדים. רק שלשום פשטו שוטרים וכוחות יס"מ על הישיבה במטרה לעצור את אחד מתלמידיה בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר טובא זנגריה. מעצרו של החשוד הוארך אמש ביומיים. עם זאת, יש לציין כי עד היום לא הוגש כתב אישום נגד איש מהתלמידים או הרבנים.

"סגירת ישיבת דורשי יחודך היא כניעה של שר החינוך לטרור השמאלני", אמר הערב ח"כ מיכאל בן ארי, "בתי ספר ואוניברסיטאות שמטיפים לפגוע במדינת ישראל מקבלים תמיכות ענק והרדיפה ללא משפט היא דווקא כלפי הישיבה ביצהר. מדובר בפעולה שתניב פירות של ייאוש שאיש לא מעוניין בהם".

(עידכון ראשון: 21:58)

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully