וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "חייבים להפיל מיד את שלטון חמאס"

פנחס וולף

31.10.2011 / 14:32

שר החוץ התייחס להסלמה האחרונה בדרום, וציין את הסעיף בהסכם הקואליציוני לפיו הפלת חמאס הוא יעד אסטרטגי של ישראל. "אי אפשר לקבל כללי משחק שחמאס יכול לשתק בכל רגע חצי מדינה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) להסלמה האחרונה במצב הביטחוני בדרום. בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת אמר ליברמן, כי יש להפיל במהרה את שלטון חמאס ברצועה: "לא צריך לחכות לנסים: אלוהים עוזר למי שרוצה לעזור לעצמו. חייבים להפיל את שלטון חמאס ומיד, מהר ככל האפשר".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
מופז בסיור בדרום: "ההסלמה מכרסמת בהרתעה"
צה"ל תקף חוליית שיגור בדרום הרצועה, מחבל נהרג
הרמטכ"ל המליץ על תקיפה אגרסיבית - נתניהו התנגד

ליברמן המשיך והדגיש כי הדבר כתוב גם בהסכם הקואליציוני: "הסעיף השני בפרק המדיני בהסכם הקואליציוני אומר שהיעד האסטרטגי של ישראל יהיה הפלת שלטון חמאס בעזה. הדברים ברורים היום אולי הרבה יותר מהיום שחתמנו על ההסכם: ישראל לא יכולה להסכים לכללי משחק שנקבעים על ידי חמאס. כל כמה זמן סבב של ירי טילים שטווח הטילים ארוך יותר והעוצמה יותר ויותר קטלנית. איננו יכולים לקבל כללי משחק שחמאס יכול לשתק בכל רגע נתון חצי ממדינת ישראל, שארגון טרור מכתיב למדינה ריבונית את אורח החיים שלה".

ליברמן הוסיף כי "עניין חמאס לא דומה ללוב ולתימן – שם מדובר במדינות סוברניות שאין לנו איתן עימות ויש כתובת ברורה. גם כשאין כתובת ברורה, איננו יכולים לחיות תחת ירי מתמשך שנים רבות. עמדתנו מאוד ברורה. כל הפרטים – איך ומה, ומי האלטרנטיבות – יש לכך תשובות ברורות מאוד וניתן אותן בפורומים המתאימים".

"מעניין כיצד היו מגיבים באירופה לירי גראדים"

ליברמן התייחס גם להתייחסות הקהילה הבינלאומית לביטחון ישראל: "אני שומע המון מהקהילה הבינלאומית על המחויבות לביטחון ישראל. מה זה בדיוק המחויבות? במה זה מתבטא? כל מה שראינו בשנים האחרונות זה קריאות לאיפוק. האם זה הבטחה לביטחוננו? מעניין אותי לדעת איך היו נוהגים אם ערים מרכזיות באירופה היו סופגות גראדים".

ליברמן התייחס גם לתהליך המדיני התקוע ולניסיונות לחדשו. לדבריו, "אנחנו נתנו תשובה חיובית לקוורטט, הפלסטינים משכו יום אחר יום ודחו את התשובה. מה שמקומם אותי זה ההתנהלות של הקהילה הבינלאומית שקפצה על ההזדמנות של בנייה בגילה כדי להצדיק את הפלסטינים ולצאת עם סיפורים סביב הבנייה וההתנחלויות. גם בבוסניה שאלו למה אתם לא מנהלים משא ומתן. נפגשתי עם מועצת הנשיאות, הצעתי להם – היום מגיע גם שר החוץ הפלסטיני. תנסו אותנו, אולי ניפגש בסרייבו. הם הופתעו, הבטיחו להעביר את ההצעה לשר החוץ. הם לא קיבלו תשובה עד היום".

בנוגע לבנייה ביהודה ושומרון, אמר ליברמן: "תפסיקו לשקר בפנים לכל הקהילה הבינלאומית. מעולם התיישבות יהודית ביהודה ושומרון לא הייתה מחסום בפני הסדר מדיני כלשהו. חתמנו הסכם עם מצרים וירדן. גם עכשיו לא נשנה את העובדות ואת המצב הדמוגרפי. אנחנו נחושים לאפשר חיים נורמליים, חיי שגרה, לכל אותם יהודים החיים ביהודה ושומרון".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully