וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינרוט לאחר הזיכוי: "מודה לאלוהים שהסיוט נגמר"

גלעד גרוסמן

31.10.2011 / 12:03

עורך הדין הבכיר שזוכה מעבירות של לקיחת שוחד והלבנת הון, הודה גם לבני משפחתו ולתומכיו על הדרך הארוכה שעברו עימו עד הזיכוי המיוחל. "התיק הזה היה חסר יסוד וחסר בסיס", אמר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

עורך הדין יעקב וינרוט, שזוכה היום מכל האישומים נגדו, סוף סוף נושם לרווחה, לאחר שנתיים בהן התנהל משפטו. "השעה הזו היא שעה של הודיה", אמר וינרוט במסיבת העיתונאים שכינס לאחר מתן הכרעת הדין. "אני יהודי מאמין ומודה לקב"ה שהוציא אותי מהסיוט". וינרוט הודה לבני משפחתו ופרקליטיו על ההתגייסות למענו וכן "לאותם אלפים שעודדו אותי בכתב ובעל פה. אין לי מלים להודות להם". וינרוט קיים את מסיבת העיתונאים במשרדו בתל אביב, במהלכה זרי פרחים שנשלחו לרגל זיכויו לא פסקו לזרום למשרד.

הוא סיפר על החוויה שלו על ספסל הנאשמים ואמר: "הפרקליטות הזו לא יכולה להסב נזק כלכלי לאף אחד. אנחנו נחזור לפה שבע שבעתיים. הנזק הכלכלי בטל בשישים מול הנזק האחר שנגרם לאדם שהוגש נגדו כתב אישום. לא מאחל את זה לאף אחד". לדבריו, "בית המשפט נתן לי יחס הגון והוגן" והציע לנאשמים "לדעת שבסופו של הגיהינום שהם עוברים יש שחר חדש".

עורך דין יעקב וינרוט בהכרעת הדין במשפטו, אוקטובר 2011. דרור עינב
"אנחנו חוזרים למשרד מחושלים יותר, רגישים יותר". וינרוט בבית המשפט, היום/דרור עינב

וינרוט התייחס לטענות הפרקליטות ואמר: "כשהם באו ופתחו את הדיון, נאום הפתיחה, ואמרו איך שוקי ויטה יכול להעז להידפק על דלתו של הליגיור מספר אחת, והם דיברו על הלקוחות. שאלתי על מי הם מדברים?, על הדלת הזו דופקים חלכאים (...) הייתי סוגר את המשרד, לא הייתי מסוגל דקה אחת להיות עורך הדין של VIP. זאת לא רק התנהגות שלי אלא התנהגות של כל המשרד. התיק הזה היה חסר יסוד וחסר בסיס".

הוא המשיך ואמר כי "אנחנו חוזרים למשרד מחושלים יותר, רגישים יותר. אני היום מבין, ולא רק מבין, מבין ברמה החווייתית, מה עובר לקוח בדקות האלה. חשבתי שאני יודע. המשפט אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו אינו סתם ואני הגעתי למקומם".

הוא הוסיף כי "יש פיתוי גדול שאם נכנס מישהו, לגבות ממנו מיליון דולר. יש משרדים שאף פעם לא היו מגיעים למעמד הזה, מישהו אמר: 'אצלי זה לא היה יכול לקרות. רק אצלך כי אתה לוקח כסף לפי היכולת'. שכיר יוכל להיכנס הנה, נמשיך לגבות ממי שאפשר, ונמשיך לא ממי שלא".

וינרוט הואשם בשנת 2009 בלקיחת שוחד והלבנת הון, והיום כאמור זוכה מכל האישומים. עימו הואשם גם בכיר מס הכנסה לשעבר שוקי ויטה, שהורשע היום בעבירה של הפרת אמונים.

עוד על משפטו של וינרוט
עורך הדין יעקב וינרוט זוכה מכל האישומים נגדו
שכר הטרחה של וינרוט: 4.5 מיליון דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully