וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל המליץ על תקיפה אגרסיבית - נתניהו התנגד

30.10.2011 / 14:25

בצה"ל סברו כי בעקבות ירי הרקטות נדרשת מכה נרחבת נגד ארגון הג'יהאד האיסלמי, אולם לפי גורם ביטחוני, הדרג המדיני סבר שיש להסתפק בתגובה מאופקת. "זה קרה בגלל שיקולים אסטרטגיים"

בזמן שארגון הג'יהאד האיסלמי הכריז על הפסקת אש בדרום, טוען גורם ביטחוני כי ראשי צה"ל ובכללם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, המליצו לנקוט באגרסיביות מול שיגור הרקטות מרצועת עזה, אך הדרג המדיני התנגד לכך. גורמי ביטחון טוענים כי למרות המתקפה של חיל האוויר אחרי שיגור רקטות הגראד ביום רביעי ובשבת, צה"ל נוהג באיפוק ביחס למה שהמליצו בכירי המטכ"ל בשיחות סגורות.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:

הג'יהאד האיסלמי הכריז על הפסקת אש בדרום
נתניהו על הירי מעזה: "מציע לא לבחון אותנו"
הרקטה גרמה לנזק אדיר - המשפחה נשארת באשקלון
בעקבות הירי: גנץ הנחה את צה"ל להיערך להסלמה
פרשנות: ההסלמה בדרום - הקדמה למבצע גדול

לדברי הגורם הביטחוני, הרמטכ"ל גנץ, מפקד פיקוד הדרום אלוף טל רוסו וראש אגף המבצעים בצה"ל אלוף יעקב עייש, סברו כי נדרשת מכה גדולה ורחבה יותר נגד תשתיות ארגון הג'יהאד האיסלמי כדי לתחזק את יכולת ההרתעה ולסמן כללי משחק חדשים מול ארגוני הטרור בעזה. אולם, בשל שיקולים אסטרטגיים, כך לפי הגורם הביטחוני, החליט הדרג המדיני לדחות את הרעיונות שהעלו בצה"ל והחליט על תגובות מדורגות ומאופקות אל מול שיגורי הרקטות.

במערכת הביטחון טוענים מזה תקופה ארוכה, כי הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה התעצם משמעותית מבחינה צבאית והתמיכה של הרחוב הפלסטיני בארגון עלתה בהתאמה באופן משמעותי. הגורם הביטחוני הסביר כי "הג'יהאד האיסלמי מציג את עצמו כארגון הטרור האמיתי ברצועת עזה בגלל שחמאס גזר על עצמו ריסון".

הגורם הביטחוני הוסיף כי "הג'יהאד האיסלמי הרים עכשיו את הראש ומרשה לעצמו להיות זקוף בגלל תהליכים פנימיים ברצועה. זה לא הג'יהאד האיסלמי שהכרנו לפני כמה שנים. הוא התעצם והתחזק ובזמן שחמאס יושב בשקט ומנסה להתפייס עם פתח, הוא מבצע מתקפה פרועה נגד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully