וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חיסל את 5 פעילי הג'יהאד ששיגרו הגראד לאשדוד

ניר יהב

29.10.2011 / 14:00

חיל האוויר תקף בשעות הצהריים חוליית משגרי רקטות בשכונת תל סולטן שבדרום רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות בסוף השבוע. בכיר הארגון נהרג, ובג'יהאד מבטיחים "נקמה בעומק ישראל"

דובר צה"ל

(צילום: דו"ץ, עריכה: טל רזניק)

חיל האוויר הפציץ בצהריים (שבת) חוליית ג'יהאד איסלמי בדרום רצועת עזה. לפחות חמישה פלסטינים נהרגו בהפצצה, שכוונה אל יעד מזרחית לחאן יונס. בנוסף להרוגים נפצעו בתקיפה 15 בני אדם, מהם ארבעה באורח קשה.

מקורות פלסטינים אמרו לסוכנויות הידיעות רויטרס ו"מען" כי היעד שהופצץ היה בסיס אימונים של הג'יהאד האיסלמי. לפי הדיווחים הפלסטיניים, אחד ההרוגים הוא בכיר הזרוע הצבאית של הארגון, פלוגות אל-קודס. מדובר באחמד שייח' חליל, אותו ניסתה לחסל ישראל כמה פעמים בעבר. הוא שימש כמפקד בכיר ביחידת ההנדסה של הזרוע הצבאית של הג'יהאד ברפיח, וארבעה מאחיו נהרגו בעבר מאש צה"ל: אשרף, שרף מחמוד ומוחמד. שאר ההרוגים בתקיפה הם: מוחמד עאשור, עבד אל-כרים שבאת, באסם אבו אל-עטא ומוחמד טרזי.


עוד בנושא:
גראד התפוצץ ליד אשדוד, צה"ל תקף 3 יעדים בעזה
אחרי ירי הרקטות: סוללת כיפת ברזל הוצבה באשדוד
הירי לא מפסיק: קסאם התפוצץ במועצה האזורית אשכול

זירת החיסול של פעיל ג'יהאד איסלמי על ידי צה"ל ממזרח לעיר חאן יונס. רויטרס
חיסול קודם של פעיל ג'יהאד ברצועת עזה/רויטרס

דובר צה"ל אישר כי הותקף יעד בדרום רצועת עזה, ונמסר כי החוליה אף התכוננה לשגר רקטה נוספת. עדי ראייה דיווחו כי כלי טיס של חיל האוויר ירה שני טילים לפחות אל המחנה, וכי מסוקים של צה"ל חגים באזור. נוסף על ההרוגים, דווח כי במקום יש חמישה פצועים, אחד מהם נפצע פצעים קשים.

אחרי ירי רקטת הגראד לעבר אשדוד ביום חמישי בלילה, גורמים במערכת הביטחון העריכו כי הג'יהאד, ולא חמאס, אחראי לשיגור. פלוגות אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פרסמו הצהרה בה אישרו כי כמה אנשיהם, בהם בכיר הארגון, נהרגו בהפצצה. הארגון הבטיח לנקום "בעומק ישראל" בעקבות הרג בכיריו. דובר הארגון, אבו אחמד, אמר בתגובה כי "בעקבות הפשע שבוצע נגדנו, כעת אין שום סיכוי לדבר על הפסקת אש. אנו דנים בתגובה הולמת". דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, האשים את ישראל בהסלמה מכוונת נגד העם הפלסטיני.



לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully