וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שליט הועבר למצרים, צה"ל: "מצבו טוב"

כתבי וואלה!

18.10.2011 / 10:05

1941 ימים לאחר חטיפתו, הועבר גלעד שליט מעזה למצרים, בדרכו חזרה לישראל. נתניהו להוריו של שליט: "הכל מתנהל כשורה, בקרוב הוא ישוב אליכם". חמאס: מצרים תפרסם סרטון של מסירתו

גלעד שליט אינו נמצא עוד בשבי החמאס: בשעה 7:20 לערך הבוקר (שלישי), 1941 ימים לאחר שנחטף בגבול רצועת עזה, הועבר החייל החטוף למעבר רפיח, לשטח מצרים. הנציגות המצרית במעבר רפיח העבירה באופן רשמי הודעה על בואו של גלעד שליט לנציגות צה"ל במעבר כרם שלום. נציג מצרי ונציגי הצלב האדום זיהו את שליט, בדקו אותו ואישרו כי הוא נמצא במקום. בצה"ל אישרו כי שליט זוהה בוודאות, ומצבו הינו "טוב".

במקביל, נפגש הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הוריו של גלעד, נעם ואביבה שליט, בחדר בו ממתינה המשפחה בבסיס תל נוף. הוא עדכן את המשפחה כי תהליך השחרור מתנהל כשורה, ואמר להם: "אני שמח שהגענו ליום הזה, בעוד זמן קצר גלעד חוזר אליכם". נתניהו הנחה להעביר לידי ההורים את תמונתו של גלעד, שתצולם ברגע שיגיע לישראל.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי השלב הראשון בעסקת שליט "הסתיים בהצלחה". לפי כמה דיווחים בכלי תקשורת ערביים ובינלאומיים, נציג ישראלי כבר פגש את החייל המשוחרר. בד בבד, דיווח אתר האינטרנט של בטאון חמאס, "א-ריסאלה", כי בקרוב תפרסם מצרים סרטון וידאו קצר שבו מתועדת העברתו של שליט מהחמאס לידיה.

שידור חי מהמעברים ברפיח ובביתוניא:

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1869130/@liveFrame&channel_name=livereuters&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe» (צילום: רויטרס)

עם העברתו של שליט למצרים, ניתן האות לשחרורם של 477 אסירים פלסטינים על ידי ישראל, המחצית הראשונה מתוך 1,027 המשוחררים בעסקה. במעבר כרם שלום אכן החלה העברתם לשטח מצרים של 40 אסירים משוחררים - אלו שצפויים להיות מגורשים לחו"ל. מדובר באסירים ה"כבדים" מתוך רשימת המשוחררים, שיגורשו לחו"ל. לאחר מכן יצאו אוטובוסים עם יתר המשוחררים למצרים, שיועברו לרצועה, אל מעבר רפיח. במקביל, ממתינים במעבר ביתוניא בגדה המערבית למאות משוחררים נוספים.

בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק, אמר הבוקר כי 15 מתוך 40 המגורשים יועברו לקטאר, 15 מהם יגורשו לסוריה ועשרה לטורקיה. ביניהם נמצאת גם המחבלת אמנה מונא, שהייתה מעורבת ברצח הנער אופיר רחום ב-2001. עם שחרורה, היא ניהלה שיחה עם הנציגים המצרים, ולפני עלייתה לאוטובוס התחבקה עם השוטרים המצרים החמושים. לאחר מכן הועברה לאוטובוס של הצלב האדום.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד:
סיקור חי: עסקת שליט, דקה אחרי דקה
40 האסירים המגורשים בדרך למצרים
הבוקר: האסירים הועברו מבתי הכלא
משפחת שליט נחתה בבסיס תל-נוף
בג"ץ דחה את העתירות: אור ירוק לעסקת שליט
גלעד חוזר הביתה: סיכום חמש שנים בשבי
משפחת שליט בדרכה לקבל את פני גלעד

עסקת שליט - מפת השידורים החיים של וואלה!:

מבצע "בית השואבה" יצא לדרך לפנות בוקר, עם תחילת העברתם של האסירים המשוחררים מבתי הכלא קציעות והשרון, בהם רוכזו, לנקודות השחרור המיועדות - כלא עופר שממערב לרמאללה - משם משוחררים מרבית האסירים לגדה המערבית; מעבר כרם שלום - משם משוחררים אסירים לרצועת עזה, למצרים ולמדינות נוספות; ועוד כמה נקודות בתוך ישראל שבהן ישוחררו אסירים אזרחי ישראל.

בדיקת רופא, מפגש עם ראש הממשלה - ואחר כך מפגש עם המשפחה

עם הגעת שליט למעבר הגבול, הוא ייבדק ראשונית על ידי רופא וקצינת נפגעים, ויצולם על ידי דובר צה"ל. לאחר מכן יוסע לבסיס אמיתי הסמוך, שם ייבדק שוב, ובין היתר תאושר כשירותו לטיסה. הוא ילבש מדי צה"ל, ישוחח עם הוריו בטלפון ולאחר מכן ימריא לכיוון בסיס חיל האוויר תל נוף במרכז הארץ. עם הגעתו לשם יתקבל על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ורק לאחר מכן יועבר לאזור מבודד, שם ייפגש עם בני משפחתו.

נעם ואביבה שליט, הורי החייל החטוף, כבר יצאו לבסיס תל נוף, והם ממתינים שם למפגש עם בנם. במצפה הילה שבגליל, מקום מגוריה של המשפחה, נערכו הבוקר כוחות המשטרה לחסימת הרחוב בו היא מתגוררת, כדי למנוע את כניסתם של זרים לרחוב. עשרות כרזות הנושאות את הסיסמה "גלעד שליט, כמה טוב שבאת הביתה" נתלו במהלך הלילה בצמתים מרכזיים בצפון על ידי פעילי המאבק, לקראת הגעתו הצפויה של גלעד לביתו.

משפחת שליט עולה על מסוק במתחם תפן בדרך לתל נוף לקבל את פניו של גלעד שליט, אוקטובר 2011. אדריאן הרבשטיין
בני משפחת שליט הבוקר במנחת תפן, בדרכם להמריא לבסיס תל נוף/אדריאן הרבשטיין

(בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט, ניר יהב, טל שלו, פנחס וולף וקובי דוד)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully