וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסירים שישוחררו בעסקת שליט הועברו לכלא קציעות

רמי שני

16.10.2011 / 14:00

שירות בתי הסוהר השלים את העברת האסירים שישוחררו בעסקה מבתי הכלא ברחבי הארץ לכלא קציעות שבנגב. בכלא הוכנו להם אגפים מיוחדים והם ייבדקו על ידי נציגי הצלב האדום

שירות בתי הסוהר השלים הערב (ראשון) את העברתם של 450 האסירים הפלסטינים שישוחררו בשלב הראשון במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט, לכלא קציעות שבנגב. 450 האסירים ירוכזו בכלא קציעות ומשם יועברו ליעדיהם. מספר אוטובוסים ובהם אסירים מבתי הכלא נפחא ורמון בדרום הגיעו בשעות הבוקר המאוחרות לבית הכלא. חלק מהאסירות ומספר קטן מהאסירים ירוכזו בכלא השרון שבאזור תל מונד. כמו כן, אסירים ביטחוניים שהיו כלואים בבתי הסוהר שיטה וגלבוע הועברו מוקדם יותר באוטובוסים לכלא מגידו, לקראת ריכוזם בדרום. בתוך כך, כ-40 אסירים יצאו הבוקר מכלא השרון לכלא קציעות.

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות
שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים
פעילי ימין פלשו לחצר בית השר נאמן: "הדם על ידיך"
הנשיא יחון האסירים, פעילי ימין הפגינו מול ביתו
"גלעד ייפגש לראשונה עם הוריו בבסיס במרכז הארץ"

האסירים שהועברו לכלא קציעות צפוים לעבור בדיקה של אנשי הצלב האדום טרם שחרורם. בכלא השרון יישארו כ-50 אסירים שמיועדים להשתחרר בהם 27 אסירות ועוד 20 אסירים ממזרח ירושלים וערביי ישראל. חלק מהם הגיעו למקום הבוקר מכלא דמון שבכרמל.

בשעות הבוקר נקראו האסירים לקחת שקית ניילון עם הציוד האישי שלהם, ויצאו באוטובוסים מבתי הכלא לכיוון קציעות. משהגיעו למקום, הוכנסו האסירים לאגף מיוחד שהוקם עבורם לצורך הטיפול בשחרורם. שם בדקו אותם נציגי הצלב אדום, ונציגי המשטרה ביצעו תהליכי זיהוי ואימות סופיים. בשירות בתי הסוהר מעריכים כי השחרור ביום שלישי יחל בשעות הבוקר המוקדמות, וכי הוא יעבור בשקט יחסי. עם זאת, ציינו בשירות בתי הסוהר כי עם פרסום רשימת המשתחררים ניכרו מספר גילויי כעס בבתי הכלא בקרב אלה שלא ישוחררו, ואולם הם היו מצומצמים.

אסירים המשוחררים במסגרת עסקת שליט מובלים מכלא מגידו לקציעות, אוקטובר 2011. דרור עינב
אוטובוס האסירים בצאתו מכלא מגידו, הבוקר/דרור עינב

הרשימה המלאה פורסמה אתמול

בין האסירים ששמם מופיע ברשימה שפורסמה אמש על ידי השב"ס נמצאות האסירות אמנה מונא שפיתתה את הנער אופיר רחום שנרצח ברמאללה ואחלם תמימי שהייתה בין מתכנני הפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים. הרשימה זהה לרשימה שפרסם ארגון חמאס לפני מספר ימים בכלי התקשורת הפלסטינים.

ברשימה מופיעים 280 אסירי עולם, בראשם יחיא סנואר ורואח מושתהא, שני פעילים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. סנואר נחשב לאחד מהאסירים "הכבדים" המוחזקים בישראל. הוא נחשב לאחד ממייסדי הארגון ושפוט לחמישה מאסרי לאחר שהורשע ברצח משתפי פעולה עם ישראל והיה מעורב בחטיפתו של החייל נחשון וקסמן.

בנוסף, צפויים להשתחרר גם ג'יהאד ירמור שנטל חלק בחטיפתו ורציחתו של נחשון וקסמן ב-94', ומוחמד שראתחה - ראש החולייה שחטפה ורצחה את החיילים אבי סספורטס ואילן סעדון. כמו כן ישוחררו אנשי החוליה שרצחו את השוטר ניסים טולדנו בשנת 1992: מוחמד עטון, מוסא עכאווי ומאג'ד אבו קטיש. זאהר ג'בארין, מראשי חמאס בגדה, שנעצר בשנת 1993 והורשע ברצח החייל גיתי אבישר בשומרון ישוחרר גם הוא במסגרת העסקה, וכן נאא'ל ברגותי - ותיק האסירים הפלסטינים, שנעצר בשנת 1978 והואשם בביצוע פיגועים עבור ארגון פתח.

ברשימת האסירים שישוחררו 450 גברים ו-27 נשים. מהבוקר ועד למועד הוצאת העסקה לפועל יפעיל משרד המשפטים מרכז מידע אליו יוכל לפנות הציבור על מנת לקבל מידע על האסירים שברשימה ולהעביר פניות. המוקד יפעל בין השעות 8:00 בבוקר ועד לשעה 22:00 ומספרו הוא: 02-6466801/3/4.

(עדכון אחרון: 17:10)

אסירים המשוחררים במסגרת עסקת שליט מובלים לכלא קציעות, אוקטובר 2011. אלברטו דנקברג
האסירים מגיעים לכלא קציעות, הבוקר/אלברטו דנקברג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully