וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצו קו: עורכי הדין הפליליים שהסתבכו עם המשטרה

אמיר זוהר

3.10.2011 / 17:51

כבר בשנת 2004 התקבלה החלטה לפקח מקרוב על תנועת עורכי הדין בתוך מתקני הכליאה. מברק בופמן, דרך גור פינקלשטיין ועד ליאורה ברקו. הפליליסטים שמתחו את הקו

ליאורה ברקו לא לבד. בשנים האחרונות יש למשטרה ולשירות בתי הסוהר רשימה שחורה של עורכי דין פליליים אשר מוגדרים כמי שמנהלים יחסים אסורים עם עבריינים בכירים וארגוני פשיעה, החל מביצוע עבירות משותפות בארץ ובעולם, עבור בייעוץ אסור ועד לקיום יחסי מין בחדרי המפגש במתקני כליאה. כתוצאה מהסתבכויות של עורכי דין רבים, חוקרי משטרה שינו באופן דרמטי את היחס שלהם לרוב עורכי הדין הפליליים, וחשדנות רבה מאפיינת גם את היחס של שירות בתי הסוהר אשר מארחים את המפגשים בין עורכי הדין ללקוחות שלהם.

עוד בנושא:

חשד: עו"ד ברקו הסתירה אמצעי לחימה בבניין מגוריה
מסמים לאמצעי לחימה: כך נפלה עורכת הדין ברקו
פרשת עו"ד פינקלשטיין: הוגש אישום בניסיונות רצח

הכרעת דין ליאורה ברקו, עורכת דין שמואשמת בהברחת סמים לכלא, מרץ 2011. עומר מירון
לא לבד. עו"ד ברקו/עומר מירון

לא כך היו פני הדברים פעם, עורכי דין זכו לכבוד רב משוטרים, ובמיוחד מסוהרים. המפגשים בכלא היו נערכים בחדר מרווח, ללא הגבלת זמן, בפרטיות מוחלטת ובמקרים לא מעטים היו דואגים הסוהרים לקנקן קפה וסלסלת פירות. כיום, עורך הדין חייב להפקיד את התיק שלו בארון מיוחד ביומן הקבלה, אל תוך הכלא מותר לו להיכנס עם בלוק נייר ועט בלבד, כאשר המפגשים נערכים בחדרים מיניאטורים ובפיקוח צמוד של קציני מודיעין וסוהרים. עורכי דין שנכללים ברשימה השחורה עוברים בכניסה לכלא גם חיפוש פיזי מדוקדק, כולל חליצת נעליים ושיקוף רנטגן.

ברקו, שנעצרה אתמול בחשד להחזקת כלי נשק, הורשעה כבר בהברחת סמים ללקוח שלה, יצחק בר מוחא, עבריין בכיר ב"כנופייה הירושלמית", ארגון הפשע שהשתלט על עשרות המיליונים שנגנבו מהבנק למסחר. מידע כללי שהתקבל במשטרת ירושלים, על כך שברקו מקיימת קשרים הדוקים מדי עם חברי הכנופייה הירושלמית, הבשיל למידע מדויק יותר בהאזנות סתר, על כך שהיא גם מבריחה להם סמים. ב-14 בנובמבר 2007 התקינו טכנאים של מז"פ ירושלים ציוד האזנה ומצלמות בחדר עורכי הדין בכלא, ואילו בלשי ימ"ר ירושלים עקבו אחר עורכת הדין עד שנכנסה בשערי המתקן. באותו זמן עקבו סוהרים אחרי שניים מהלקוחות שלה, בר מוחא ואלירן דריי, אשר הובאו יחד למפגש מהאגף בו הם שהו.

"מפגש העבודה" ארך דקות ספורות בלבד. ברקו הוציאה מהתיק שלה שפתון, שבתוכו הוסלקו שלושה גרמים של קוקאין וכמה כדורי ויאגרה (למה לעזאזל צריכים ויאגרה בכלא?), ומסרה אותו לחייל, דריי. "עכשיו חודש יהיה שקט מכם", אמרה ברקו לבוס, בר מוחא, שהשיב לה בחיבה, "איזה ליאורה את...". בשתי הדקות שבהן השניים היו עסוקים בפירגון הדדי מלאכותי, סיים דריי להסליק את השפתון בתחתוניו ושני העבריינים מיהרו להיפרד מעורכת הדין. אלא שבמקום להגיע לחינגת סמים בחדרם עצרו אותם סוהרים בדרך לאגף ותפסו את הקוקאין והויאגרה.

על ברקו אומרים שהיא נמשכה לפעילות פלילית עם חברי הכנופייה הירושלמית ממניעים אישיים של פליליסטית שאפתנית וצעירה "מושפעת", אבל יש מניעים נוספים אשר מסבכים עורכי דין בעבירות פליליות, למשל, התמכרויות. עורך הדין מאיר זיו, אחד מעורכי הדין הפליליים הנוצצים הראשונים בישראל, שידוע גם בהתמכרות שלו לסמים ולכדורי מרץ, נתפס בשנת 2006 עם 40 כדורי אקסטזי וחמישה גרם חשיש, בשעה שנכנס לפגישת עבודה בכלא הדרים. הוא הודה, הורשע ונשפט לשנת מאסר. בית המשפט העליון קיבל לאחרונה את ערעורו על העונש והחזיר את התיק לבית משפט השלום בכפר סבא.

רומנטי, לא פלילי

עורך דין אחר, אשר שמו נאסר לפרסום, הבריח לבית המעצר בטבריה את הסכין אשר שימשה לחמש הדקירות שכמעט והמיתו את העבריין אלירן לוי מחדרה. העורך דין, אשר הפך לעד מדינה בתיק, סיפר כי פעל בשירותו של העבריין חני ג'רבי מחדרה, שותף של ריקו שירזי בהשתלטות על עשרות מיליוני השקלים האחרים שנגנבו מהבנק למסחר.

עו"ד ברק בופמן, שהוגדר בעיתון "הארץ" כילד טוב רמת גן, אבל העריץ את זאב רוזנשטיין ופעל בשירות ארגון הפשע של אסי אבוטבול כיועץ משפטי, היה מעורב אישית בשבעה מעשי סחיטה ונשפט לחמש שנות מאסר. אפרופו אבוטבול, פרקליטו הצמוד של פרנסואה אבוטבול המנוח, סבל מהתנכלויות בדומה למעסיקו, ובאחת הפעמים אף הוצתה המכונית שלו.

תאוות בצע השתלטה על עו"ד גור פינקלשטיין מתל אביב, שלפי כתב האישום נגדו הפעיל "מיני" ארגון פשיעה באמצעות עבריינים מיפו אשר נשלחו לחסל את בן הזוג של גרושתו בחיפה, לפגוע בפקיד בכיר מאגף הבנייה בעיריית תל אביב, להצית את המבנה של עמותת הסיינטולוגיה, ובסופו של יום גם לפגוע באחד מעדי התביעה במשפטו הנערך בימים אלה.

החלטה לפקח מקרוב על תנועת עורכי הדין בתוך מתקני כליאה התקבלה לראשונה בשנת 2004. עורכת דין צעירה (ג"ס) הרבתה לבקר את האסיר המפורסם נחום מנבר, איש עסקים מיליונר שהסתבך בעבירה ביטחונית ונשפט ל-17 שנות מאסר. הסניגורית הצעירה התאהבה במנבר וניסתה לעשות ממנו ילד בדרכים לא קונבנציונליות. אחרי אחד מ"מפגשי העבודה" איתו היא נתפסה עם כמה מבחנות, שבתוכן היו מנות זרע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בשב"ס לא רואים בעין יפה

בשורה של מקרים מהתקופה האחרונה, לאו דווקא פליליים, נמשכו עורכות דין מצוינות נוספות לעבריינים בכלא ומחוצה לו, כולם בכירים ושרמנטים. למרות שהאהבה בין עורכת דין לעבריין אינה אסורה בחוק הפלילי, ועל אף שוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין עדיין מתלבטת ומתחבטת אם להתיר קיום יחסי מין בין עורך דין ללקוח/ה, בשב"ס לא רואים בעין יפה התהוות של קשרים כאלה. הם מתייחסים אליהם כמו אל פירצה מסוכנת אם כי הם יכולים לאסור רק על מימוש פיזי שלהם.

עורכת דין יפהפייה במיוחד (ג"ל) נתפסה על ידי שוטרים בשעה שהתגפפה עם העבריין השרמנטי מכולם, ריקו שירזי, בחדר המפגשים של עורכי הדין בבית המעצר אבו כביר.
עורכת הדין נורית בוכניק הלכה עד הסוף עם האהבה שלה למנהיג כנופיית פרדס כץ, יצחק "חישי" חדיף, האהבה שפרצה בחדרי המפגשים בכלא הסתיימה בנישואין ועוד כמה תיקים פליליים משותפים לשניהם. והיתה גם תובעת מצטיינת אחת מפרקליטות מחוז חיפה, עו"ד אביטל בן נון, שאיבדה את מקום עבודתה מפני שהתאהבה נואשות בעבריין סמים אשר עבד בשירות המשטרה כסוכן סמוי.

סכין חדה במיוחד ננעצה אתמול בפרה הקדושה של מקצוע עריכת הדין, עת הותר לפרסום כי דניאל מעוז אשר מואשם ברצח המתועב של הוריו, נורית ונוח מעוז, היה עורך דין במשרה מלאה שעבד בכמה משרדים יוקרתיים בתל אביב. בחקירת הרצח התברר כי עורך הדין מעוז התמכר להימורים ונקלע לחובות של מאות אלפי שקלים לעבריינים מהשוק האפור אשר מנהלים את מסגרות האשראי במועדוני ההימורים. שעתיים לאחר ששפך את דמם של הוריו, בתקווה לזכות בירושתם, הוא התיישב על כסאו במועדון ההימורים, דירה נידחת שפועלת יום ולילה באחד הרחובות של בת ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully