וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעכב ההחלטה בעניין פלסטין כדי לסייע לקוורטט"

גורם דיפלומטי טוען כי במטרה לסייע למאמץ המערב להניע את השיחות בין ישראל לפלסטינים, מועצת הביטחון לא תכריע בשבועות הקרובים בעניין הבקשה הפלסטינית להכיר במדינה

מועצת הביטחון של האו"ם לא תחליט בעניין הבקשה הפלסטינית להכרה במדינה בשבועות הקרובים, במטרה לסייע במאמצי הקוורטט להניע את השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים – כך דיווחו אמש (שישי) גורמים דיפלומטיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. הערב קיימה הוועדה האחראית על קבלת חברות חדשות לאו"ם דיון "משמעותי" ראשון בבקשה הפלסטינית, אך שגריר בריטניה באו"ם, מארק ליאל גרנט, אישר כי הנציגים עסקו בעיקר בפרטים הטכניים של הבקשה, וקבעו דיון נוסף בעניין בשבוע הבא.

עוד בנושא
הרשות: הבטחנו תמיכה של 8 מדינות במועצת הביטחון
מועצת הביטחון קיימה דיון בהכרה הפלסטינית
בכיר פתח: הישגנו את הרוב הנדרש במועצת הביטחון

"יהיו עוד מספר דיונים לפני שהוועדה תגיש את המלצותיה למועצת הביטחון", אמר שגריר צרפת באו"ם, ג'רארד אראו, אלא שדיפלומט מערבי אמר לסוכנות הצרפתית כי "כל התהליך ייקח זמן, אולם מובן שיש קשר למאמצי הקוורטט".

שלשום אמר שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מליכי, כי שמונה מדינות במועצת הביטחון הודיעו לו כי יתמכו בבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה באו"ם. "כעת אנו פועלים כדי להשיג את הקול התשיעי, שבעזרתו נוכל להעביר את ההחלטה", אמר בראיון לתחנת רדיו פלסטינית. לדבריו, שמונה המדינות שתומכות בבקשה הפלסטינית הן רוסיה, סין, הודו, דרום אפריקה, ברזיל, לבנון, ניגריה וגבון. הפלסטינים זקוקים לרוב מיוחס של תשע מתוך 15 חברות המועצה – הרוב הנחוץ כדי לקבל חברה חדשה באו"ם. מליכי הוסיף כי עיקר המאמצים הפלסטינים להשגת מדינה תשיעית מתמקדים כעת בקולומביה ובבוסניה. יצוין כי גם אם ישיגו הפלסטינים את הרוב המיוחל, צפויה ארצות הברית להטיל וטו על ההחלטה, כפי שהתחייבה האחרונה מראש – אלא שמדובר במהלך שהאמריקאים מנסים להימנע ממנו. גורמים דיפלומטיים מערביים אף ציינו בפני הסוכנות הידיעות רויטרס כי היוזמה הפלסטינית "נידונה לכישלון", בשל ההתנגדות האמריקנית.


(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully