וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פלמר: "המשטרה אישרה שאשר ובנו נרצחו בפיגוע"

יהושע בריינר

25.9.2011 / 14:23

במשפחתו של הלל פלמר טוענים כי המשטרה הודתה שהתהפכות הרכב, בו נהרג פלמר ובנו יהונתן בן השנה ביום שישי האחרון, נגרם כתוצאה מידוי אבנים ולא בתאונת דרכים כפי שסברו בתחילה. לטענתם אין בליבם על המשטרה: ”היה להם רצון למנוע התלהטות בשטח”

משטרת מחוז ש"י הודיעה היום (ראשון) למשפחתו של אשר הלל פלמר, כי היא מודה שאירוע התהפכות הרכב, בו נהרג פלמר ובנו יהונתן בן השנה ביום שישי האחרון צפונית לחברון, נגרם כתוצאה מידוי אבנים של פלסטינים וכי מדובר בפיגוע חבלני ולא בתאונת דרכים כפי שסברו בתחילה, כך טוענים בני המשפחה. טרם התקבלה תגובת המשטרה לדברים.

לטענת המשפחה, נציג המשטרה שוחח עימם ואמר כי יפעל להכרתם כנפגעי פעולת איבה. הלוויתם של השניים צפויה לצאת הערב בשעה שש מקרית ארבע אל בית העלמין בחברון, לאחר שדרישת המשטרה לנתח את הגופות עיכבה את הליך קבורתם. היום כבר מודים במשטרה כי אבן שפגעה בפניו של פלמר שנסע ברכב הובילה להתהפכות הקטלנית. כמו כן, אקדחו האישי שהיה עליו נעלם מהזירה וקיים חשד כי נלקח בידי פלסטינים.

מדובר צה"ל נמסר כי ככל הנראה, מדובר בידויי אבנים שנעשו מרכב חולף ולא על ידי פלסטינים שחיכו בצד הדרך. "מבדיקת פיקוד מרכז ביום שישי עלה כי לא היו יידוי אבנים מצידי הדרך על הרכב המדובר. לאור ממצאים נוספים עולה האפשרות כי ייתכן והיה יידוי אבנים מרכב חולף. הנושא נמצא בבדיקה", נמסר.

בני משפחתו של פלמר אומרים היום כי על אף העיכובים הרבים שגרמה להם המשטרה והפרסומים כי מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע, אין בליבם על המשטרה. "אני מאמין שהיה להם רצון למנוע התלהטות בשטח, אבל העיכוב בקבורה גרם למשפחה סבל בלתי יתואר", אומר אהרון פרץ, גיסו של פלמר ואחיה של אשתו, פועה. "כרגע המשטרה מנסה לחפות על הדברים אבל על פי ההלכה אסור להלין את המת והעיכובים גרמו לנו לאי נעימות גדולה. אנחנו כעת מתכנסים באבל הפרטי שלנו ואנחנו רק רוצים לוודא שפיגועים שכאלה לא יחזרו על עצמם. איננו מחפשים אשמים".

פרץ סיפר כי בעוד שלושה ימים היו אמורים בני המשפחה לחגוג יום הולדת שנה ליהונתן. "הוא היה ילד מדהים ביופיו שהביט לכולם בעיניים הכחולות היפות שלו", נזכר פרץ. פלמר עצמו, בן 25, הותיר אחריו הורים ושישה אחים. רק באחרונה השתחרר משירות צבאי בחיל הים והחל בלימודי הנדסה בירושלים. "אשר היה אדם שמעולם לא ראית אותו כועס. הוא לא רב עם איש והיה צדיק גדול בין אדם לחברו ובין אדם לקב"ה. הוא עשה כל דבר בשקט האופייני לו והיה מחובר בכל נשמתו לקרית ארבע, שם גדל. הלב נשבר".

בני המשפחה אומרים כי התנגדו לבקשת הציבור לצאת במסע הלוויה ממקום הפיגוע, זאת מחשש לביטחונם. "אין לנו ספק שהצבא והשב"כ יתפסו את מבצעי הרצח", אומר פרץ, "פעולות נקם זה לא אנחנו. לנו את כעת את הצער הגדול שלנו והשב"כ בקלות יכול להעמיד את האשמים לדין. לנו חשוב שאנשים ירגישו בטוחים לסוע בכבישים שלנו ואסור שאירועים כאלה ישובו על עצמם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב מאיר פרץ, סב המשפחה, בזירת ההתהפכות/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד באותו נושא:
רכב ישראלי התהפך צפונית לחברון, אב ובנו התינוק נהרגו
המשטרה: "נמצאה אבן במכונית שהתהפכה ליד חברון"
בימין קוראים לצאת בפעולות נקם עקב התאונה בחברון

עם זאת, ביהודה ושומרון נשמעו גם קולות אחרים בעקבות מה שמוגדר על ידי התושבים כ"טיוח הגדול של המשטרה וצה"ל". ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר, אמר בתגובה כי "הודעת המשטרה לבית המשפט מאמתת את החשש שלנו כי האירוע נגרם כתוצאה מיידוי אבנים. יש לחקור באופן יסודי מדוע שינתה המשטרה את גרסתה תוך פחות מ-48 שעות. יידוי האבנים שהתגבר בימים האחרונים הוא תופעה בלתי נסבלת. אנו דורשים מכוחות הביטחון למנוע לחלוטין את תופעת יידוי האבנים המהווה גם סכנת חיים וגם פגיעה חמורה בכבוד המדינה ואזרחיה".

לוינגר אמר עוד כי "אנו מזהירים כי אם התופעה לא תיבלם על ידי כוחות הביטחון, אזרחים עלולים למצוא את עצמם בסכנת חיים ולפעול להגנה עצמית בכל האמצעים שברשותם. בשבועות אלו עשרות אלפי יהודים נוסעים לחברון לרגל הסליחות ויש צורך לאבטח את שלומם באופן מוחץ כמו לכל האתרים הקדושים האחרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סימן שאלה כבד על מחויבות המשטרה לאינטרס הלאומי של המדינה". הרכב המרוסק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות החשד כי מדובר בפיגוע, צפויים במשטרת ישראל ובחטיבת יהודה לאבטח את מסע ההלוויה של השניים שצפויים להיטמן הערב בבית העלמין בחברון. הרוחות בהתנחלויות בסביבה סוערות וחרושת שמועות שאין להם בשלב הזה ביסוס, כדוגמת השמועה כי נמצאו קליעים ברכב, נפוצה במהרה. במקביל, יצאו קריאות במסרונים שנשלחו לטלפונים הסלולריים של התושבים לפעולות נקם, וכבר הבוקר דווח כי רכב פלסטיני נרגם באבנים סמוך לשכם.

בועז העצני, יו"ר ועד מתיישבי יהודה מסר בתגובה כי מדובר במחדל נוסח מלחמת יום הכיפורים של משטרת ש"י ודובר צה"ל שלדבריו, "מסיבות פוליטיות ניסו לטייח ולהעלים פיגוע רצחני בו נרצחו בדם קר אב ותינוק". בוועד דורשים מהרמטכ"ל וממפכ"ל המשטרה לחקור את התנהלות הצבא והמשטרה שלדברי העצני "פוגעת אנושות בביטחון ובאמינות צה"ל והמשטרה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יהונתן היה ילד מדהים ביופיו שהביט לכולם בעיניים הכחולות היפות שלו". אשר הלל פלמר ובנו יהונתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully