וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: האירוע בו נהרג פלסטיני בגדה - תקלה

25.9.2011 / 3:10

לדבריו, הכוח שנערך להתפרעויות ליד הכפר קוסרה, מנה 5 חיילים בלבד והיה מנותק מיתר החיילים - מצב שלא היה אמור לקרות. עם זאת, הוא הביע שביעות רצון משיתוף הפעולה עם הפלסטינים

לאחר מות המפגין הפלסטיני אתמול מירי צה"ל בכפר קוסרה, הגיב אמש (שבת) לראשונה קצין בכיר בפיקוד המרכז לאירועים, והודה בראיון לוואלה! חדשות כי התוצאה היא "תקלה". "האירוע עוד נמצא בתיחקור. מדובר בכוח קטן, בערך חמישה חיילים, שהתמודד עם כמאתיים פלסטינים שעלו עליו ונקלע למצוקה משום שהיה מבודד ומנותק משאר הכוח. הוא לא היה אמור להגיע למצב הזה של ניתוק", אמר הקצין והוסיף כי "עצם התוצאה היא תקלה. העברנו לקחים ראשוניים לשאר החטיבות והתחקיר נמשך".

עוד בנושא:
הרוג פלסטיני בשומרון, צה"ל ירה אש חיה
עימותים בין צה"ל לפלסטינים בגדה, מתיחות בבירה
רכב ישראלי התהפך צפונית לחברון, אב ובנו התינוק נהרגו
על רקע עצרת האו"ם: "מתגברים כוחות" במאחזים

מעבר קלנדיה, התפרעויות בעקבות ההכרזה על מדינה פלסטינית, ספטמבר 2011. עומר מירון
עימות בין חיילי צה"ל למפגינים פלסטינים במחסום קלנדיה, אתמול/עומר מירון

על אף ההפגנות האלימות, במהלכן יידו המפגינים אבנים על חיילי צה"ל, שהגיבו על פי רוב באמצעים לפיזור הפגנות כגון רימוני גז והלם, ביקש הקצין להבהיר כי לא מדובר בהחרפה בעקבות נאום אבו מאזן באו"ם וכי בסך הכל קיימת שביעות רצון במערכת הביטחון משיתוף הפעולה עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

"בשלב זה ברשות הפלסטינית מכילים את האירועים בתוך הערים, ולא נותנים להם לגלוש לעבר היישובים וכוחות צה"ל. מבחינתנו, התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית פעל כמצופה. נמשיך לעמוד במוכנות גבוהה לקראת הימים הקרובים", אמר, "לפי הערכה שלנו אנחנו לא צופים שיגיעו למחסומים או להתנחלויות אבל אנחנו נערכים מעבר להערכה הזו. עד יום ראשון נישאר בכוחות מתוגברים כדי להבין לאן זה הולך".

לגבי מותם אתמול של אב ובנו התינוק בהתהפכות מכונית בסמוך לכפר חלחול, שנטען על ידי מתנחלים כי נגרמה מיידוי אבנים של פלסטינים, אמר הקצין כי לא כך הם פני הדברים. "היו שני כוחות במקום האירוע. הם לא הבחינו בזריקות אבנים במקום. המשטרה בודקת את הנושא", אמר והבהיר כי "אין כרגע אף סימן שמדובר בפיגוע". יצויין כי בתחקיר רשמי של צה"ל שהתפרסם אמש נקבע באופן חד משמעי כי תאונת הדרכים הקטלנית אירעה כתוצאה מאיבוד שליטה ולא כתוצאה מאירוע חבלני.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully