וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזרה מתחממת: מתנחלים ופלסטינים התעמתו בגדה

לקראת בקשת ההכרה במדינה פלסטינית באו"ם, הפלסטינים בגדה המערבית ערכו תהלוכות והמתנחלים הגיבו ביידוי אבנים. צה"ל ניסה להרגיע את הרוחות ולמנוע הסלמה לאלימות קשה

מתנחלים ופלסטינים התעמתו בצהריים (שלישי) בסמוך להתנחלות יצהר, לאחר שכ-20 מתושבי ההתנחלות הלכו לכפר הסמוך עסירה א-קבלייה ויידו אבנים לעבר בתי הכפר. בתגובה החלו הפלסטינים מהכפר ליידות אבנים לעבר המתנחלים.

המתנחלים הגיעו לכפר לאחר שעשרות פלסטינים ערכו תהלוכה בסמוך להתנחלות כשבידיהם דגלי פלסטין, לקראת הבקשה להכרה במדינה פלסטינית מהאו"ם. לדברי המתנחלים, משתתפי התהלוכה יידו אבנים לעבר בתי ההתנחלות. כמו כן, נערכה תהלוכה לעבר ההתנחלות מהכפר עוריף וכוחות צה"ל שהגיעו למקום בלמו אותה.

הפלסטינים דיווחו כי נער בן 14 נפצע בגבו כתוצאה מפגיעה של רימון גז שירו כוחות מג"ב שהגיעו לעסירה א-קבלייה על מנת לפזר את העימותים. הכוח השתמש באמצעים לפיזור הפגנות לאחר שהפלסטינים יידו לעברו אבנים, שעל פי דיווח הפלסטינים משימוש זה נפגע הנער.

עוד בנושא:
צה"ל וכוחות הביטחון הפלסטינים: "החלה שעת השי"ן"
בגדה נערכים להכרה באו”ם: עצרות, הפגנות ותהלוכות
צה"ל נערך לעימותים אפשריים: "נעקוב בפייסבוק"
אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו”ם

כמו כן, פלסטינים תלו בצהריים דגלי פלסטין על עמדה נטושה של צה"ל בגבעת החרסינה שבחברון. מדובר בעמדה שמאויישת בהתאם להערכות מצב. הפלסטינים הגיעו למקום, תלו דגלים וככל הנראה ניסו גם להצית את העמדה. עם הגעת כוח צה"ל למקום הפלסטינים התפזרו והשריפה שהוצתה בסמוך לעמדה כובתה.

מוקדם יותר יידו פלסטינים אבנים במספר מוקדים באיזור גוש עציון. סמוך לכפר בית ענון נפגעו מספר כלי רכב מאבנים שנזרקו לעברם, איש לא נפגע. במקביל, יידו פלסטינים אבנים אל עבר כלי רכב ישראלים סמוך לכפר אל ערוב. כמו כן, עשרות פלסטינים התקהלו הבוקר סמוך לכפר בית אומר שמצפון לחברון, והתעמתו עם חיילים שהגיעו למקום כדי לפזרם. גורמים צבאיים אמרו כי המפקדים בשטח הונחו לנקוט איפוק מירבי כלפי המפגינים.

מפקדי החטיבות המרחביות בפיקוד מרכז וקציני המנהל האזרחי ערכו הבוקר סבב שיחות עם מקביליהם במנגנוני הביטחון הפלסטינים. יחד הכריזו הצדדים על כניסת ל"שעת השין" לקראת בקשת ההכרה במדינה פלסטינית מהאו"ם. גורם ביטחוני אמר הבוקר כי המפגשים נועדו לשפר את הקשר בין הצדדים ולמנוע טעויות בשטח בין הכוחות.

המפקדים הפלסטינים העבירו מסר ברור למפקדי החטיבות של צה"ל, "אנחנו נגד אלימות ונעשה הכל כדי למנוע אלימות". הקצינים משני הצדדים סיכמו עם קציני המנהל האזרחי במפקדות התיאום והקישור כי יקיימו שיחות רצופות במהלך היממות הקרובות בכדי להעלות בעיות ולתאם את הפעולות בשטח.

חדרי הפיקוד הניידים של מפקדי הגדוד ומפקדי החטיבות מסיירים בשטח כדי לתת מענה מיידי לאירועים אלימים, אם יקרו, ועל מנת למנוע חיכוך. במערכת הביטחון יגבירו את רמת הדריכות עם תחילת התהלוכות ברחבי הגדה מחר בצהריים, זאת כדי למנוע אפשרות שהאזרחים יצעדו לעבר מוצבי צה"ל או ההתנחלויות באזור.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully