וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההכרזה הפלסטינית: פיקוד העורף פתח חדר מצב

20.9.2011 / 10:46

השר להגנת העורף מתן וילנאי הנחה את רשות החירום הלאומית לפתוח את מרכז ניהול מצבי החירום בבסיס הקריה בתל אביב. "אנו נערכים להסלמה בכל הזירות ולתהליך של הידרדרות אפשרית", אמר

כוננות גבוהה בישראל לקראת פניית הפלסטינים לאו"ם בבקשה להכיר בעצמאותם: השר להגנת העורף, מתן וילנאי, הנחה את רשות החירום הלאומית לפתוח את מרכז ניהול מצבי החירום בבסיס הקריה בתל אביב. השר גם הנחה לחזק את צוותי החירום ביישובי יהודה ושומרון בכוחות נוספים.

ההיערכות למהלך הפלסטיני - כותרות אחרונות
בגדה נערכים להכרה באו"ם: עצרות, הפגנות ותהלוכות
"מיליוני פלסטינים ייצאו לרחובות, לא תהיה אלימות"
צה"ל נערך לעימותים אפשריים: "נעקוב בפייסבוק"

בדיון הערכת מוכנות העורף שנערך הבוקר (שלישי) בהשתתפות נציגי צה"ל, משטרת ישראל, מגן דוד אדום ומשרדי הממשלה השונים אמר וילנאי, כי "אנו נערכים להסלמה בכל הזירות ולתהליך מתמשך של מספר שבועות של הידרדרות אפשרית".

גם שר הביטחון אהוד ברק העביר הנחיות לראשי מערכת הביטחון לקראת המהלך הפלסטיני באו"ם. גורם בכיר במשרד הביטחון, אמר כי שר הביטחון הורה לצה"ל להיערך לתחזית "הקשה ביותר" לקראת המהלך, אך עם זאת הנחה את ראשי מערכת הביטחון "לשמור על איפוק מקסימלי". על פי ההערכות בצה"ל, יהיו ניסיונות של הפלסטינים לגרור את צה"ל לתגובות בשטח שיכולות לסייע בשלהוב ההמונים ולהפוך את ההפגנות לאלימות. "ההערכות המפוכחות בישראל הן שהפגנות הפלסטינים לא יגלשו לאלימות קשה, אבל אי אפשר לקחת שום סיכון", אמר הגורם הבכיר.

למרות ההיערכות לתרחישים הקשים, קצינים בכירים בצה"ל טוענים כי גורמים בכירים במנגנוני הביטחון הפלסטינים, העבירו בימים האחרונים מסרים ברורים בשיחות הפנימיות אין בכוונם לאשר אלימות במהלך ההפגנות וימנעו זאת בתוקף. זאת מאחר ובראייתם, אלימות תפגע בבקשת הרשות הפלסטינית להכרה במדינה ובכלכלה בגדה המערבית.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully