וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המטפלים: "אין מים חמים ואוכל לניצולים"

15.9.2011 / 14:33

המטפלים בהוסטל "לב השרון" לניצולי שואה פגועי נפש פתחו בשביתה במחאה על תנאי העסקתם והמצוקה במקום, והפגינו מול המעון. "מטופלים מחליקים במקלחת כי אין לידם מטפל"

עשרות מטפלים בניצולי שואה פגועי נפש הפגינו בצהריים (חמישי), מול הוסטל "לב השרון" בפרדסיה במחאה על תנאי העסקתם ועל המצוקה כתוצאה מהצמצומים. העובדים פתחו הבוקר בשביתה, ועובדים בצוותים מצומצמים ובמתכונת חירום.

"המאבק לשיפור תנאי המטפלים והמטופלות לא התחיל היום - הוא נמשך מיום הקמת ההוסטל", סיפרה לוואלה! חדשות אורלי דבוש, בת 38, העובדת במקום זה 11 שנים.

"עיקר המאבק בימים אלה הוא נגד ההפרטה שנכפתה עלינו לפני שנתיים, במסגרתה הפכנו להיות עובדי קבלן. התנאים נהיו 'זולים' יותר מאז ההפרטה, ויש מחסור קבוע בעובדים ומטפלים בהוסטל, הסבירה דבוש. "כמה שאנחנו משתדלים לתת למטופלים חום ועבודה, אין אפשרות להעניק להם את הטיפול. אני אמא לשישה ילדים, ואני מפחדת מפיטורים. אין לי לאן ללכת, אין לי מקום אחר לעבוד בו".

"מחממים אוכל שפג תוקפו"

שכרה של דבוש לאחר ההפרטה עומד על 4,500 שקלים, אלף שקלים פחות מאשר לפניה, והיא אינה מקבלת תשלום על שעות נוספות. "כמות העובדים במחלקה של 100 מטופלים צומצמה כמעט בחצי מאז ההפרטה".

אורלי הוסיפה וסיפרה על מצוקת תנאי המטפלים וגרוע מכך, של המטופלים. "היום זה מגיע למצב שמטופלים נופלים ומחליקים בזמן מקלחת בגלל שאין לידם מטפל. אין מים חמים סדירים במקלחות של המטופלים, ופעמים רבות אנחנו מחממים להם אוכל שפג תוקפו, בגלל שאין אוכל חדש להגיש. חלק מהמטופלים נשארו בלי בגדים פרטיים, ואנחנו מלבישים להם מדים בלויים של ההוסטל. לעיתים אנחנו נאלצות לקחת בגדים מתרומות ולהלביש אותם".

יו"ר ועד עובדי "לב השרון", רוחלה אברהמי, אמרה מוקדם יותר כי "במשך שנים ניסינו למנוע שביתה כדי לא לפגוע בניצולים, אך הגיעו מים עד נפש. במקום לקלוט אותנו כעובדי מדינה כותבים מכרז חדש שהוא הרבה יותר פוגעני מהמכרז הקודם גם לעובדים וגם לניצולי השואה המטופלים. ראש הממשלה הבטיח לנו כי ניקלט כעובדי מדינה תחת משרד הבריאות. חיכינו וחיכינו אך נראה כי הדיבורים לחוד והמעשים לחוד".

עוד בנושא:
עובדי הוסטל לניצולי שואה בפרדסיה פתחו בשביתה
לזכור ולא לשכוח? ניצולי השואה מתמודדים עם בדידות
נתניהו: לבחון מניעת הפרטת מעונות ניצולי שואה
יחימוביץ': על המדינה לטפל בניצולי שואה חולי נפש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully