וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלי והצליחי: קצינת חימוש ראשונה בחיל האוויר

סרן מירב בוכריס מיבנאל היא קצינת החימוש הראשונה בחיל האוויר. בוכריס, שגדלה בבית דתי: "כולם מפרגנים. יש שינוי בחשיבה שגם נשים יכולות להיות מקצועיות ואני אחת ההוכחות לכך"

בצל השערורייה האחרונה בצה"ל בעניין השילוב הראוי בין נשים לגברים ומחאת הצוערים נגד שירת נשים, החליט מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, למנות לראשונה בתולדות החיל אישה לתפקיד קצינת חימוש. סרן מירב בוכריס בת ה-25, מונתה לתפקיד בטייסת 101 - טייסת הקרב הראשונה בחיל האוויר המטיסה מטוסי F-16, ולה מורשת קרב מהמפוארות בצה"ל.

סרן מירב בוכריס, קצינת חימוש ראשונה בטייסת קרב, ספטמבר 2011. דובר צה"ל
כשמלאו לה 13 הצטרפה כשוחרת לבית ספר הטכני של חיל האוויר בחיפה. מירב בוכריס/דובר צה"ל

סרן בוכריס, תושבת יבנאל, גדלה בבית דתי וכשמלאו לה 13 הצטרפה כשוחרת לבית ספר הטכני של חיל האוויר בחיפה - והוכשרה כהנדסאית אלקטרוניקה. היא מילאה שורה של תפקידים טכניים בשירות הסדיר, במהלכו יצאה לקורס קצינים טכניים. "ישבתי בקריה בתפקיד ארגון וכוח אדם ובער לי בעצמות לחזור לטייסת", סיפרה סרן בוכריס. "לא התאימה לי העבודה בקריה, ואחרי שהתעקשתי, שיבצו אותי כקצינת תחמושת שמפקדת על לפחות 50 חיילים בסדיר וקבע. יחד היינו אחראים על תיקון ואחזקה של מערכות החימוש והנשק של כלל הטייסות בבסיס חצור".

"כל דקה אצלנו היא קריטית"

לקראת סיום תפקידה, המליצו עליה מפקדים בכירים בשל הצטיינותה למלא תפקיד של קצינת חימוש, שעד כה היה שמור לגברים בלבד. "כיום אני אחראית על אספקת התחמושת לטייסת קרב, תשתיות החימוש, ייצור הפצצות במפעלים, ובדיקות תקלות במערכות. יש לי אחריות כבדה. מטוס קרב ללא חימוש הוא חסר משמעות. כל דקה אצלנו היא קריטית ולכן זה תפקיד מסביב לשעון", סיפרה בהתרגשות.

בסופו של דבר את אישה פורצת דרך בין גברים. מפרגנים לך?

"לא רואים בי בחורה אלא גורם מקצועי, נקודה. כולם מפרגנים. יש שינוי בחשיבה שגם נשים יכולות לתרום ולהיות מקצועיות ואני אחת ההוכחות לכך".

אי אפשר להתעלם מהעובדה שאת מוקפת בגברים ולא מעט מהם חובשי כיפה. זה מפריע?

"אני באה מבית דתי ששומרים בו שבת. לי זה לא מפריע ואני גם לא מרגישה שזה מפריע לצד השני. ההפך. כולם מכבדים את כולם. יש גם כאלה ששומרים מרחק נגיעה. כולם מפרגנים לי. אנחנו משפחה אחת בחצור".

ומה עם זוגיות?

"כרגע אין. זה תפקיד תובעני. אני מקדישה את עצמי לקריירה שאני מאוד אוהבת. זה יגיע. בעיקר כשיהיה חבר שיתחשב בעובדה שאני מאושרת במה שאני עושה. אני מגיל 13 על מדים, שום דבר לא ישתנה".

עוד בנושא:
האלופה הראשונה בצה"ל קיבלה הדרגה: "היסטוריה"
יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים הבאה - אל"מ רחל טבת

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully