וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח בדרום: "יותר לחוץ כאן מאשר בגבול הלבנוני"

בפיקוד דרום כבר התרגלו לעובדה שמתקפת הטרור המשולבת בגזרת אילת, שינתה את קו החשיבה וההתייחסות לאפשרות של פיגוע נוסף. "יש הקפדה על הכללים, לא מורידים קסדה וחוששים מחטיפה"

ימים ספורים לאחר מתקפת הטרור המשולבת בגזרת אילת, חשף השר להגנת העורף מתן וילנאי כי בידי ישראל יש התרעה על כוונת חוליה המשתייכת לג'יהאד האיסלמי להוציא אל הפועל פיגוע מכיוון סיני. במקביל, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הנחה לתגבר את הכוחות בגבול המצרי, על מנת להיערך לקראת אפשרות לפיגוע נוסף. גורמי צבא בפיקוד הדרום מודים כי האווירה בגבול השתנתה באופן קיצוני, ומעתה מתבצעים סיורים לאורך הגבול.

מתיחות על גבול ישראל-מצרים - כותרות אחרונות:

פחות מחודש לאחר הפיגוע: ירי לעבר כוח צה"ל בדרום
בשל ההתרעה מסיני: כוחות חי"ר הוזרמו לאזור הגבול
בעקבות התרעה לפיגוע: צה"ל מתגבר כוחות בדרום
תיעוד בלעדי: חגורת הנפץ ששימשה לביצוע הפיגוע בדרום

חיילים סורקים את השטח בו התרחש פיגוע הירי, אוגוסט 2011. AP
גורמי צבא בפיקוד דרום מודים כי האווירה בגבול השתנתה באופן קיצוני/AP

אחד הלוחמים השוהה בגבול סיפר כי "האווירה כאן יותר לחוצה מאשר בגבול הלבנוני. יש כאן הקפדה על הכללים, נעים בצורה מאובטחת עם מיגון קבע ולא מורידים קסדה למרות החום. יש כאן חשש גדול מחטיפה".

בשבוע שעבר נכנס תת-אלוף נדב פדן לתפקידו כמפקד עוצבת "אדום". פדן, שהחליף את תת-אלוף תמיר ידעי, מפטרל בשטח ומקפיד להנחות על משמעת גבוהה לאורך הגבול.

אמש נפתחה אש לעבר כוח של צה"ל שנע על הגבול באזור נטפים, סמוך למקום בו אירע הפיגוע המשולב לפני כשלושה שבועות. הכוח לא השיב באש לעבר מבצעי הירי, שלפי ההערכה נמלטו לתוך השטח המצרי. באירוע לא היו נפגעים ולאחר מכן התבצעו בשטח סריקות על מנת לאתר את היורים.

קצין בפיקוד דרום העריך כי הירי לעבר כוח צה"ל אמש, נועד לבחון את הכוחות. הקצין סיפר כי "הכוח שמע ירי, יש דיווחים סותרים על דמות שנראתה עוזבת את המקום. אנחנו לא מוציאים מכלל אפשרות שמדובר בניסיון לבחון את הכוח ואת אופן התגובה. ההתרעה לביצוע פיגוע על הגבול קיימת".

בתוך כך, במערכת הביטחון מתקשים להתעלם מהכתובות שרוססו על קיר שגרירות ישראל בקהיר, בשבח ארגון חמאס ומנהיג הארגון השייח' אחמד יאסין, שחוסל על ידי צה"ל במרץ 2004. גורם ביטחוני אמר כי "שמו של השייח' יאסין התנוסס על החומה וכך גם הקריאה 'לשחרר את קהיר כמו בפיגוע בתל אביב'. למרות זאת אנחנו לא רואים זיקה ישירה בין ההפגנות בקהיר לתעמולה של חמאס למעט קריאות בפורומים של חמאס לעודד את ההפגנות במצרים". עם זאת, במערכת הביטחון מציינים כי בשבוע הראשון לנפילת נשיא מצרים חוסני מובארק והבלבול במשטר המצרי, נותרו השוטרים המצרים ללא אספקת מזון ומי שסייע להם היה ארגון חמאס.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully