וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בוועדת הכנסת: עימות בין סער להורים לאוטיסטים

31.8.2011 / 13:42

בהמשך למאבקם נגד קיצור שנת הלימודים בחינוך המיוחד, לטענתם, המשיכו ההורים לילדים אוטיסטים למחות נגד סער, והפריעו לדיון המיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

העימות בין שר החינוך להורים לילדים האוטיסטים נמשך: יומיים לאחר שהתפרצו לנאומו בכנס החינוך בחיפה, נרשם עימות קולני וחילופי האשמות בין שר החינוך, גדעון סער, ליו"ר הוועד המנהל של האגודה לילדים אוטיסטים (אלו"ט), ד"ר שמואל מירון. במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת לקראת פתיחת שנת הלימודים, תקף מירון את סער, ואמר כי הנהלת המשרד והשר סער סירבו להיפגש עמם בנושא מועד סיום שנת הלימודים במוסדות לחינוך מיוחד, שלטענת ההורים קוצרה השנה בעשרה ימים ובשל כך גדל הנטל על ההורים. מנגד, טוענים במשרד החינוך כי חופשת הקיץ לא קוצרה, וכי מדי שנה מסתיימת שנת הלימודים בחינוך המיוחד העל יסודי ב-5.8, ובחינוך היסודי ב-15.8 וכי דרישת ההורים היתה להאריך את שנת הלימודים בעשרה ימים, דבר שלא היה אפשרי בפרק הזמן בו הוצבה הדרישה.

עוד בנושא
הורים לילדים אוטיסטים התפרצו לנאום שר החינוך
הורים לאוטיסטים הפגינו: לא לקיצור שנת הלימודים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההורים לילדים אוטיסטים זועמים עליו. השר סער/מערכת וואלה!, צילום מסך

מירון הציג בפני הנוכחים מכתב שנשלח לפני 40 ימים, ובו בקשה להיפגש אתו. סער אמר בתגובה כי מירון משקר, ואף האשים אותו ואת ההורים האחרים בכך ששלחו מכתבים "בלשון ביבים" נגד מנכ"ל משרד החינוך, שמשון שושני. השר הוסיף כי "מדובר בסילוף אמת", ואמר עוד כי "בשיטות כאלה לא ניתן להגיע לדיאלוג מכבד ומכובד". לדוגמא, ממכתב שנשלח למנכ"ל שושני נכתב הציטוט הבא: " אני מביא לידיעתך בזאת, שבאם לא תפתר הסוגיה הזו עוד השבוע, לשביעות רצוננו המלאה, נצא למאבק ציבורי, שיותיר אותך עם זכרונות לא חיוביים עם סיום תפקידך הקרב".
כמו כן, טענו במשרד כי גורמים בכירים בהנהלת המשרד כן קיימו פגישות עם ההורים.

עבור ההורים, מדובר בהמשך המאבק בסער. לטענתם, חופשת הקיץ במערכת לחינוך מיוחד קוצרה השנה בעשרה ימים, דבר שהגדיל את הנטל על הורים לילדים האוטיסטים. בראשית החודש הפגינו כ-70 מהם בתל אביב, יחד עם ילדיהם, מול ביתו של סער, ושלשום, כאמור, הפריעו מספר הורים לדבריו של סער בכנס חיפה לחינוך. ההורים פנו אל השר: "גדעון סער, אתה אחראי על החינוך, אתם יודעים מה זה להחזיק את הילדים האלה בבית עשרה ימים נוספים?". ואולם, במשרד החינוך טוענים כי שנת הלימודים הנוכחית בחינוך המיוחד הסתיימה באותו מועד בדיוק כמו בשנים הקודמות וכי ניתן לקיים התדיינות בדרישת ההורים להאריך את שנת הלימודים ב-10 ימי לימוד נוספים, אך לא בפרק הזמן שדרשו ההורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully