וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בפריפריה: כ-70 אלף מפגינים ברחבי הארץ

יהושע בריינר וקובי מנדל

13.8.2011 / 20:29

המחאה עמדה בציפיות: 15 אלף איש הפגינו בחיפה ומספר דומה בב"ש, 12 אלף בעפולה ו-10,000 בנתניה. יו”ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי: ”על נתניהו לבצע פניית פרסה חברתית-כלכלית”

הפגנות וצעדות מתקיימות הערב (שבת) בקרוב לעשרים מוקדים ברחבי הארץ ובהן משתתפים בשעה זו כ-60 אלף בני אדם. בחיפה - נאספים כ-15 אלף בני אדם, בבאר שבע - נמצאים כ-15 אלף, ובעפולה מכונסים כ-12 אלף מפגינים. לנתניה הגיעו עד כה כ-10,000 בני אדם.

הפגנות נוספות נערכות באילת, דימונה, בית שאן, קריית שמונה, רמת השרון, הוד השרון, נהריה ופתח תקווה. כ-40 אמבולנסים של מגן דוד אדום מוצבים ברחבי הארץ ומעל מאה כוננים בעלי אמבולנסים, רכבי הצלה ואופנועים מוכנים להקפצה. וואלה! חדשות מדווחת ממוקדי המחאה השונים.

עוד על מחאה האוהלים:
לקראת ההפגנות: המארגנים מצפים לעשרות אלפים
הנחיה מראש הממשלה: לא לפנות אוהלים
חודש למחאה: "גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה"

ההפגנה בבאר שבע - סתיו שפיר: "חברה אחת בלי פילוג בין המאהלים"

22:51 15 אלף משתתפים בעצרת.

22:17 הזמרת אחינועם ניני אמרה על במת העצרת כי "אנחנו צמאים לשמוע סיפור חדש מהנהגה חדשה, שמוכנה לעמול קשה ולתת לנו תקווה שתהיה בה צמיחה וערבות הדדית. מי שייתן לנו חזון, הוא שינהיג אותנו. אל לנו להתבייש, זוהי מחאה פוליטית. אנחנו לא סקטור שאפשר להשתיק בגרירת רגליים. זוהי מחאה פוליטית שקוראת לאזרחים להתארגן ולחשוב. להיות עם חופשי משעבוד כלכלי, דתי, חברתי, מחשבתי ומדיני. להיות עם של אזרחים ששווים בעיני החוק. זוהי לא רק מחאה, אלא התעוררות".

22:00 יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, אורי קידר, אמר בעצרת כי "כל הממשלות אשמות במצב, אבל ראש הממשלה הנוכחי הוא זה שהעם התעורר במשמרתו והוא צריך להיות זה שמביא את הפתרונות. אך לא יכול להיות פתרון בלי השקעה בלי הנגב, אין צדק חברתי בלי הנגב, ואין עתיד למדינה בלי דרום חזק".

21:45 כעשרת אלפים בני אדם מפגינים בעצרת המחאה המרכזית בצומת מרכז הנגב.

21:35 סתיו שפיר, ממטה המאבק, אשר משתתפת בעצרת בבאר שבע, אמרה לוואלה! חדשות כי "זה מרגש לראות את המפגינים פה והעם ימשיך למחות כל שבת, עד שנצליח לשנות את השיטה הכלכלית כאן. אנחנו מנסים לעשות את מה שהממשלה לא עשתה עד היום וזה להוביל סולידריות בין היישובים השונים בארץ ולהפסיק את ההפרדה בין הפריפריה למרכז. לשים את הכל תחת הכותרת של מדינת ישראלים. אני לא מייצגת את המאהל בתל אביב. הוא אחד מ-90 מאהלים ברחבי הארץ ואנחנו מנסים לבנות כאן חברה אחת בלי פילוג בין מאהל כזה או אחר".

עצרת מחאה על יוקר המחייה ומחאת הדיור בבאר שבע, אוגוסט 2011. דרור עינב
עצרת המחאה בבאר שבע/דרור עינב

21:30 אחינועם ניני, המשתתפת בעצרת אמרה לערוץ 10 כי היא "שמחה להשתתף במחאה החברתית. זו התעוררות חסרת תקדים מקווה שהיא תביא אותנו. האמנים מתגייסים לזה מיד. זו גם הפגנה פוליטית. רוצים הנהגה עם חזון. שנגיע בסוף גם לשלום עם שכנינו".

21:09 לפי ההערכות, בבאר שבע מתאספים בשעה זו בין 2,000 ל-3,000 מפגינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

20:40 מרגלית צנעני, אשר תעלה להופיע בעצרת, אמרה לערוץ 10 כי "אני באה ברצון, אני לא התנגדתי למחאה. אני מחזקת את כל המדינה, לא רק את האנשים שפה, את השכונה שבאתי ממנה וכל שכונה שנקראת עמידר. אני אלך לבאר שבע, דימונה, עפולה, שכונת התקווה..."

20:36 ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר לערוץ 10 כי "אני חושב שיש מחאה לא נגד אלא בעד החברה הישראלית, אנחנו רוצים שמדינת ישראל שאותה אנחנו אוהבים להתגייס למענה, תקשיב לנו ותקח לתשומת ליבה את מה שאנחנו אומרים לה. זו לא מחאה פוליטית, חשוב שראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה יבינו שאם המדינה בוערת 5 שבועות הם צריכים לשבת ביחד וראוי שכולם יתגייסו לאותו מאמץ. המדינה חייבת להפסיק לנהל מדיניות סקטוריאלית, צריך להבקיע את החומה הזו מכל המפלגות. אין לי ספק שבסופו של דבר ישראל תצא נשכרת.

העצרת המרכזית מתקיימת בצומת מרכז הנגב בבאר שבע, הסמוך למאהל המחאה, תחת הכותרת "מדרום תצא הבשורה". לפני ההפגנה אמרו מארגניה כי הם מצפים שיגיעו אליה כ-30 אלף בני אדם. גם מגן הסוס שבירושלים הגיעו המפגינים לבירת הנגב בשישה אוטובוסים. המשטרה סגרה החל מהשעה 17:00 את הרחובות שדרות רגר, יצחק אבינו, בן גוריון ומצדה בעיר לתנועת כלי רכב והמליצה לנהגים לא להגיע לאזור להפגנה ברכב פרטי. בעצרת צפויים להופיע ירמי קפלן, הדג נחש ומרגלית צנעני, שכזכור יצאה נגד המחאה בתל אביב וחזרה בה.

עצרת מחאה על יוקר המחייה ומחאת הדיור בבאר שבע, אוגוסט 2011. דרור עינב
באר שבע, הערב/דרור עינב

ההפגנה בחיפה - 15 אלף מפגינים צועדים לכיוון המושבה הגרמנית

22:45 הסופר סמי מיכאל אמר למפגינים בעצרת כי "עליהם לא רק לדרוש צדק חברתי אלא גם להשיג אותו. זו פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שהמעמד הבינוני מתחבר לעם וזו פעם ראשונה שאשכנזים, ספרדים, ערבים, יהודים, מוסלמים, נוצרים, בהאיים, שחורים ולבנים מצטרפים למאבק אחד". הסופר מיכאל קרא למפגינים להקים אוהלי מחאה מול ביתיהם של חברי כנסת ושרים והוסיף כי "אני אופטימי, המחאה משדרת עוצמה". הסופר גם היכה על חטא דורו שהתעכב למחות וציין כי לדור הנוכחי יש מלא ברק בעיניים. הסופר מיכאל גם ייחד גם דברים למשתתפים הערבים בעצרת בשפה הערבית.

21:23 כ-15 אלף בני אדם מפגינים בשעה זו.

21:03 עשרת אלפים בני אדם צועדים לכיוון המושבה הגרמנית שם תתקיים העצרת.

20:24 אלפים התאספו בכיכר מאירהוף בחיפה ומשם הם יצעדו למושבה הגרמנית, שם תתקיים העצרת המרכזית. בעצרת צפויים להופיע חמי רודנר ולהקת מוניקה סקס.

עצרת מחאת הדיור, יוקר המחייה בחיפה, אוגוסט 2011. ערן גילווארג
אלפים התאספו בכיכר מאירהוף, עצרת מחאת הדיור בחיפה, הערב/ערן גילווארג

ההפגנה בנתניה - עשרת אלפים מפגינים

22:42 כעשרת אלפים בני אדם משתתפים בעצרת המחאה בעיר.

22:05 6,000 בני אדם מפגינים בשעה זו, כך לפי דיווח הערוץ הראשון.

21:29 5,000 משתתפים בעצרת המחאה שמאגדת כ-15 מאהלים מאזור השרון והמרכז, ובניהם: תל אביב, הרצליה, רעננה, כפר סבא, חדרה, אור עקיבא ועוד.

21:00 1,500 מפגינים הגיעו עד כה לעצרת המחאה. עצרת המחאה נערכת בהשתתפות האמנים כנסיית השכל, ליאור נרקיס, יוני רועה וארז לב ארי. המשטרה צופה שכ- 10,000 איש יגיעו ויביעו תמיכה והזדהות במאבק. מידן בזק, מפיק אירועי המחאה בנתניה אמר לפני ההפגנה כי "הערב נתניה מצטרפת למעגל המחאה הארצית כדי שיבינו בממשלה שהמחאה הזאת אינה שייכת למעמד מסוים, מגזר, אזור או קבוצה מסוימת, אלא היא משותפת לכולנו".

ההפגנה בעפולה - 12 אלף בני אדם מכונסים באזור העצרת

22:16 יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, נשא דברים בהפגנה בעפולה ואמר כי "אני מתחייב לכם, יש לנו את הכוח לשנות. המאבק הזה מקפל לתוכו בעיות רבות של החברה בישראל. קהלים רבים הולכים ומצטרפים. הכאב המשותף מנגח בזו אחר זו את החומות הגבוהות שצמחו להן בחברה הישראלית. לא עוד יהודים לעומת ערבים, לא עוד חילוניים לעומת דתיים, לא עוד שמאלנים לעומת ימניים. יוקר המחייה פוגע בכולנו ומחדד את ההבחנה המסוכנת בין אלה שחיים ואלה המנסים לחיות בארץ הזו".

שמולי פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמר: "אדוני ראש הממשלה. תסתכל על תושבי העיר עפולה. כי תושבי עפולה העניקו לך בבחירות אמון הרבה מעבר לממוצע הארצי. אדוני ראש הממשלה, כאן בעפולה קיבלת בבחירות האחרונות קולות השווים ל-42 מנדטים. ואני אומר לך מכאן- אתה אכזבת אותם. מר נתניהו - תסתכל לתושבי עפולה טוב טוב בעיניים- אתה נטשת אותם. הם קיוו לחיים יותר טובים. ומה ייצא להם? הם לא יכולים לגמור את החודש. ואני רוצה לומר לך מכאן, מעפולה: עליך לעשות פניית פרסה כלכלית-חברתית. יש לך עדיין הזדמנות מר נתניהו. יש לך עדיין הזדמנות להיענות לרצון העם".

21:43 12 אלף מפגינים משתתפים בעצרת בהם סטודנטים ממכללת יזרעאל, תושבי העיר, תנועות הנוער, ונציגים ממאהל המחאה בתל אביב.

21:27 5,000 בני אדם מכונסים במקום העצרת - בפארק העירוני.

21:06 4,000 מפגינים צועדים לכיוון הפארק העירוני בעיר.

20:00 50 אוטובוסים מאורגנים יצאו מאזור המרכז לתגבור עצרות ברחבי הארץ ובמיוחד בעפולה. המפגינים בעפולה יצאו משדרות ארלוזרוב בעיר לכיוון הפארק העירוני. במסגרת ההפגנה נסגרו הרחובות ארלוזרוב, שגרות הנשיא וחטיבה 9. בעצרת צפויים לשאת דברים יו"ר ועד עובדי מפעל פרי גליל שפוטרו השבוע, מוטי חזיזה ויו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי.

עצרת מחאת הדיור, יוקר המחייה בעפולה, אוגוסט 2011. בכר שינאווי
העצרת בעפולה/בכר שינאווי

ההפגנה בדימונה - כ-1,500 מפגינים

21:46 כ-1,500 בני אדם מפגינים בשעה זו בעצרת בעיר דימונה, לפי דיווח ערוץ 10.

עצרת מחאה בעיר נערכת ברחבת המתנ"ס העירוני. בצערת משתתפים אהוד בנאי, איה כורם ולהקות מקומיות.

ההפגנה בהוד השרון - כ-1,500 מפגינים

22:04 כ-1,500 מפגינים משתתפים בעצרת המחאה בהוד השרון, כך לפי דיווח ערוץ 10.

ההפגנה במודיעין - כ-3,000 מפגינים

21:53 כ-3,000 בני אדם מכונסים בעצרת המחאה באמפי פארק מודיעין ברחוב עמק החולה בעיר. כך לפי דיווח ערוץ 10.

21:18 500 בני אדם מתקהלים בשעה זו במודיעין לפי דיווח ערוץ 10.

20:48 להפגנה במודיעין התייצבו 100 בני אדם בלבד.

בהכנת הידיעה השתתפו קובי דוד ואריאל נוי

http://www.facebook.com/wallanews' target='_blank'>בואו לדבר על המחאה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully