וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: התצפיתניות ניתקו מחשבים - והלכו לישון

כתבי אישום נגד החיילות מפיקוד צפון יוגשו לבית הדין הצבאי ביפו בגין השמדת רכוש וחריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה. מנגד טוענות התצפיתניות לתנאים קשים ופגיעה בשירות

התביעה הצבאית תגיש היום (רביעי) בשעה 12:00 לבית הדין הצבאי ביפו כתבי אישום נגד ארבע תצפיתניות מפיקוד צפון בגין השמדת רכוש וחריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה. זאת לאחר שהארבע נתפסו כשניתקו את המחשבים בעמדת התצפית והלכו לישון.

קצינים בפיקוד מתחו ביקורת על התצפיתניות וטענו כי צה"ל משקיע משאבים רבים בעמדות התצפית על מנת להגביר את רמת הביטחון לאורך הגבול וכי אירוע מהסוג הזה מוגדר ככשל חמור. מנגד, טוענות התצפיתניות לתנאי שירות קשים מאוד. לדברי תצפיתניות מגזרות אחרות, רק לפני כחודשיים חשף דו"ח של נציב קבילות חיילים פרטים קשים מאוד אודות אופן השירות והתנאים להם הן זוכות.

הדו"ח הקשה הוצג לבכירים בצה"ל ולגורמים הרלוונטיים במערך האיסוף הקרבי. לדברי גורמים המצויים בפרטי הדו"ח, הוגדרה ההתנהלות כלפי התצפיתניות כ"כשל פיקודי וארגוני". מהדו"ח עלה, כי קיימת פגיעה בזכויות החיילות, בדמות מחסור בשעות שינה, שחיקה גוברת, פגיעה בחופשות, מחסור בציוד ואף מצוקה נפשית, שהובילה לפניות לקציני בריאות הנפש. עוד עלה מהדו"ח, כי התצפיתניות סבלו ממשמרות כפולות לאורך זמן, עד כדי רמה של חוסר יציאה לשירותים.

בני משפחתה של אחת החיילות אמרו לפני הדיון כי "התביעה הצבאית החליטה להתעלם מאחריות המפקדים בעניין וגם הם צריכים לעמוד לדין. דו"ח נציב קבילות החיילים מדבר בעד עצמו. המפקדים ידעו על הבעיות ולא פתרו אותן". לדברי המשפחה, "מתפקידם היה לטפל בבעיות שהוצגו בפניהם לעומק". עו"ד אילן כץ, המייצג את אחת החיילות, אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "דו"ח נציב קבילות החיילים העוסק בתצפיתניות הוא דו"ח חמור מאוד ויהיו לו השלכות דרמתיות על מהלכי המשפט".

עוד בנושא:
צה”ל: ”חייל הודח לאחר שהתנגד לפינוי מאחז”
חייל שהורשע בשימוש בסמים זוכה בשל רשלנות חוקריו
חשד: חייל תיעד את חבריו אונסים תיירת בת 17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully