וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב שכול תקף את חלוץ בטקס: "לא לקחת אחריות"

במהלך הטקס לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה, תקף יואב צור, אב שכול, את הרמטכ"ל דאז, דן חלוץ: "לא ניתן לך להיות פוליטיקאי". באירוע הוקראה תפילת יזכור בנוסח "יזכור אלוהים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יותם בן-דוד)

מהומה בטקס לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה בהר הרצל: זמן קצר לאחר שהרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, והשר להגנת העורף, מתן וילנאי, הגיעו הערב (שני) לרחבת הטקס בבית העלמין הצבאי, תקף האב השכול יואב צור את הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ.

חמש שנים למלחמה - סיקור מיוחד:
מבינת ג’בל לטילים בצפון: הרגעים הזכורים של המלחמה
הרגע שלי: נזכרים במלחמת לבנון השנייה
5 שנים אחרי: נסראללה בלחץ, אבל לא בגלל ישראל

"לא מכובד שבאת. איפה היית כל השנים? באת עכשיו לגזור קופון, למה הגעת לפה רק עכשיו?". צור, ששכל את בנו איתמר במלחמה, הוסיף: "אתה פוליטיקאי לא תהיה, לא ניתן לך להיות פוליטיקאי. לא לקחת אחריות". חגית ריין, ששכלה את בנה בניה במלחמה, ניסתה להרגיע את הרוחות, פנתה לצור ואמרה: "בואו נכבד את הטקס, ונימנע מלהביע ביקורת". הרמטכ"ל גנץ ניגש לאחר מכן להורים השכולים, לחץ את ידיהם ואף חיבק את צור. יצוין כי הורים רבים נעדרו מהטקס, ביניהם גם האב השכול חיים צמח, שהחליט לעמוד בזמן הטקס ליד קבר בנו - ולא ברחבה.

חלוץ אמר בתגובה לאחר הטקס: "אני מכבד את המקום, האירוע ואת המשפחות. אינני רוצה להתווכח עם משפחה שאיבדה את היקר לה מכל. כמי שאיבד את חבריו במערכות ישראל אני משתתף בטקסים צבאיים לזכר חיילי מערכות ישראל מזה שנים, ואמשיך לנהוג כך".

כמו כן, וכפי שפורסם אתמול, במהלך הטקס קרא המנחה דן קנר את תפילת "יזכור" בנוסח "יזכור אלוהים", כפי שמתחייב בפקודה הצבאית – אבל בניגוד למקובל. עם הפרסום על ההודעה אמר יו"ר ארגון "יד לבנים", אלי בן שם, כי "אנחנו צריכים אורך רוח בכל הנוגע לעניין הזה. כרגע, זוהי הפקודה ואנחנו נמצאים בעיצומו של התהליך לשינוי העניין. יש ועדה שהרמטכ"ל מינה, שאנחנו שותפים בה, וגם מועצת יד לבנים התכנסה לדון בעניין". בן שם סיפר כי בכינוס מועצת יד לבנים, בה חברים 140 הורים שכולים מכל הארץ, היה רוב מוחלט התומך בנוסח של "יזכור עם ישראל", ולא של "יזכור אלוהים".

בטקס משתתפים בין היתר גם סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, תת-אלוף במילואים גל הירש, שפיקד על אוגדה 91 בזמן המלחמה, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, וכן המשפחות השכולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully