וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיקולי עסקת שליט: ברק הורה לעצור העברת הגופות

פנחס וולף ויהושע בריינר

5.7.2011 / 0:15

מלשכתו של השר נמסר כי לאחר שהתברר כי בין גופות המחבלים שהסכימה ישראל להעביר לרשות הפלסטינית, נמצאות גם שתי גופות אנשי חמאס - הוחלט לבדוק שהעסקה לא תפגע במו"מ לשחרור שליט

שר הביטחון, אהוד ברק, הנחה הלילה (שלישי) לעצור את השיח עם הפלסטינים לגבי אפשרות העברת גופות המחבלים הקבורים בישראל, זאת כדי "לבחון ולוודא שלא תידון העברת גופות שלטעמו לא נכון להעבירן משיקולי המשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט, או משיקולים אחרים", כך נמסר מלשכת ברק. כמו כן, מלשכת השר נמסר כי המהלך נעשה בתיאום עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולאחר שהתגלה כי בין הגופות נמצאות גם שתי גופות של אנשי חמאס.

עוד באותו נושא:
נפגעי טרור: "לשרוף גופות המחבלים כמו גופת אייכמן"
ארגון אלמגור: "נסיר הכפפות במאבק במטה שליט"
2005: 15 גופות מחבלים הועברו לרשות

מוקדם יותר היום פורסם כי ישראל כבר הסכימה להעברת 84 גופות של פלסטינים שנהרגו מאש צה"ל מאז 1967. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, כי הרשות הפלסטינית הגיעה להסכם המדובר עם ישראל ביום ראשון.

שעות אחדות לאחר הודעתו של השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית בדבר הסכם העברת הגופות, צה"ל אישר את המידע כי ישראל אכן צפויה להעביר את הגופות בזמן הקרוב. לדברי צה"ל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר לפני מספר חודשים את העברת 84 הגופות הטמונות כיום בבית העלמין לחללי האויב בבקעת הירדן. עוד נמסר מהצבא כי בימים אלה מסתיימת עבודת המטה והליך התיאום על אופן העברת הגופות ועל מועד ההעברה בין המנהל האזרחי ובין מקביליהם הפלסטינים.

מבין 84 הגופות של המחבלים שישראל הייתה אמורה להעביר, נמצאות גם גופותיהם של מחבלים שביצעו פיגועי התאבדות קשים, שבמהלכם נהרגו עשרות ישראלים. בין היתר, ישראל הסכימה להעביר לרשות את גופתה של הנאדי ג'ראדאת, פעילת הג'יהאד האיסלמי שביצעה את הפיגוע במסעדת "מקסים" בחיפה ב-2003, וכן את גופתו של ראא'ד מיסכ מחמאס, שביצע באותה שנה את הפיגוע בקו 2 בירושלים, בו נהרגו 23 אזרחים, כשליש מהם ילדים.

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" הביע זעם נוכח הכוונה להעביר הגופות, ובארגון טענו כי בדומה לגופתו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן, היה על ישראל לשרוף את גופות המחבלים. "את הגופות היו צריכים לשרוף כמו את גופת אייכמן ופושעי מלחמה ולא להחזירם אחר כבוד כאילו הם חללי אויב", אמרו בארגון. "כל מחבל שיוצא לרצוח צריך לדעת שאחרי מותו משפחתו לא תקבל את גופתו, זה המינימום ביחס למחבלים טרוריסטים. אבל ממשלת ישראל מסייעת לנרטיב של האויב הרצחני שמחבליו הם לוחמיו והם זכאים לקבורה כחללים אויב. בדרך הזו, עוד מעט צה"ל גם יצטווה ללוות אותם במשמר כבוד. על אתרי הקבורה ייכתב וביושר שהם הוקמו בסיוע ממשלת נתניהו", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully