וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת חיל האוויר: הבן השלישי מסיים קורס טיס

רמי שני

29.6.2011 / 0:08

גאווה ישראלית: סגן ע' יעמוד היום על מגרש המסדרים בבית הספר לטיסה ויקבל את הכנפיים הנכספות, אותן קיבלו לפני 3 שנים אחיו ואחותו, שהלכו בעקבות אביהם. "זה רווח של המערכת ושלנו"

בשביל המשפחה הזאת, צריך לנסח מחדש את המושג "משפחת חיל האוויר": היום (חמישי) יעמוד הבן השלישי של המשפחה מראש העין, סגן ע', על מגרש המסדרים בבית הספר לטיסה בטקס קבלת הכנפיים הנכספות, לאחר שהוסמך כנווט קרב. שלוש שנים קודם לכן, עמדו באותו המקום בדיוק אחיו א' ואחותו ה', שקיבלו ביחד את הכנפיים. א', בן 28, הוסמך אז כטייס קרב והוא משמש עד היום כטייס F16, לצד תפקידו כמדריך בבית הספר לטיסה. ה' הוסמכה כנווטת קרב במטוס F15.

שנים קודם לכן, סיים אביהם את קורס הטיס ושירת במשך שנים רבות כטיס קרבי בשירות מילואים, לצד עבודתו בחברת "אל-על". בת הזקונים של המשפחה נמצאת היום בקורס קציני חי"ר והיא מועמדת להיות מדריכת עורב.

טייס מראש העין , טייס שלישי במשפחה,סיום קורס טיס יוני 2011. דובר צה"ל
"לא היה רגע של שבירה. היו לבטים לאורך הקורס, כמו לכל אדם". ע'/דובר צה"ל

ע', שמסיים את קורס הטיס בימים אלו, סיפר שהחליט ללכת למסלול היוקרתי, לאו דווקא בגלל שאר הטייסים במשפחה, אלא לאחר שקיבל את דף ההעדפות לקראת הגיוס לצה"ל. "שמעתי סיפורים על החיל ועל הקורס כי היה הווי של טייסים בבית, אבל את הבחירה שלי עשיתי רק עם קבלת ה'מנילה' (דף הבחירות)".

ה' קיבלה בכלל זימון לשרת כפקידת מבצעים, הסתכלה על הנייר והחליטה שהיא צריכה להיות הרבה יותר מזה. "ביקשתי זימון לקורס טיס וההורים מאוד תמכו בי", היא סיפרה, "הם הבינו שאם זה מה שאני רוצה, אז הם מקבלים את זה. במהלך הקורס, הם היו באים הרבה לבקר ועקבו אחרי ההתקדמות שלי לפי מה שסיפרתי להם". לדבריה, "לא על הכל אפשר לדבר. יש מגבלות. הם לא חששו שאפרוש והיו גאים בי מאוד כשסיימתי את הקורס".

א', שכאמור עמד יחד איתה על מגרש המסדרים, התחיל את קורס הטיס ובשלב מסוים עבר ליחידת הנ"מ של חיל האוויר. מאוחר יותר, החליט לחזור והצטרף לשלב בו סיים, אליו הגיעה גם האחות וכך נוצר מצב בו הם סיימו יחד את הקורס. "אני החלטתי ללכת לזה לבד. לא כל כך ידעתי מה זה כי לא ממש דיברו על זה בבית. התחלתי להתעניין וככה זה נולד והחל להתגלגל", הוא סיפר, "להורים לא ממש שינה לאן אלך, כל זמן שיהיה לי טוב".

"ההורים היו באים לבקר כל שבת שהיינו בבסיס והם יכלו לבקר כך את שנינו", נזכרה ה', "וזה שאחי היה איתי, עזר מאוד. תמיד יש מי שיתמוך בך, אם זה כשאתה צריך לסגור שבת או אפילו אחרי יום טיסות מפרך". א' סבור כי הדבר בהחלט היה גורם משמעותי בכך ששניהם סיימו את הקורס. "זה מאוד עזר לשנינו להתקדם בלימודים ולסיים את הקורס", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טייס שלישי במשפחה, טייס מראש העין, סיום קורס טיס, מאי 2011. רמי שני
"תמיד יש מי שיתמוך בך, אם זה כשאתה צריך לסגור שבת או אפילו אחרי יום טיסות מפרך". שלושת האחים/רמי שני

את הרגעים הקשים זוכרים כולם, גם ע', אבל רק כ"דברים שצריך לעבור". "לא היה רגע של שבירה. היו לבטים לאורך הקורס, כמו לכל אדם. מגיעים להרבה מצבים ואני לא יכול להצביע על משהו ספציפי, שגרם לי לחשוב על להישבר".

האחים מעידים כי הם לא דחפו את ע' ללכת לקורס, ויחד עם זאת, קשה שלא לראות את מה שעמד באוויר אצל כולם, אם מביאים בחשבון גם את האחות הצעירה. "קשה להצביע על משהו שהוא בהיבט של השליחות", סבור א', "אני יודע, שזה משהו שהותווה תוך כדי, גם אם כי קשה לראות את זה בגיל 18. אבל התחושה שאני עושה משהו משמעותי שתורם לביטחון המדינה זה נותן משהו. הדרך שלנו אחר כך לעשות כל דבר בחיים האישיים היא יותר טובה. הרווח הוא לא רק של המערכת אלא גם שלנו".

טקס הענקת דרגות קצונה לבוגרי קורס טיס, בבסיס חיל האוויר בחצרים, יוני 2011. דובר צה"ל
בוגרי הקורס בטקס הענקת דרגות הקצונה השבוע/דובר צה"ל

באשר להחלטה עצמה להגיע לחיל האוויר הסביר א', כי הוא משוכנע שזה טוב לאחיו הצעיר. "אני חושב שהוא מגיע למקום שהוא טוב בכמה מובנים: אתגר והגשמה עצמית, חברה טובה, אנשים שמלמדים אותך ומדריכים אותך, וכמובן חברים שלך".

האחים ממשיכים לתמוך ולעודד האחד את השני גם בבית. זו משפחה מלוכדת, שלתוך השפה שלה השתרבבו מונחים מעולם הטיסה. ע' סיים במהלך הקורס גם תואר בכלכלה ולשני הבוגרים יש רק מילים חמות לומר לו: "שיהיה מאושר" אמרה ה'. "כל נחיתותך בנחת", אמר א'. חיל אוויר, כבר אמרנו?

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully