וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין סימנו את האחראי למעצר הרב ליאור: "ניצן - אויב התורה"

יהושע בריינר

28.6.2011 / 11:15

מי שהפך לשנוא נפשם של פעילי הימין, המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, סומן כיעד הבא במאבקם בעקבות מעצרו של הרב דב ליאור. 25 הפעילים שנעצרו אמש שוחררו בערבות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יותם בן-דוד)


25 פעילי הימין שנעצרו אתמול במהלך ההפגנות הסוערות בעקבות מעצרו של הרב דב ליאור, שוחררו הבוקר (שלישי) על ידי המשטרה, ללא דיון משפטי, לאחר שהמשטרה ועורך דינם הגיעו להסכמה. הפעילים, שנעצרו בחשד לחסימת צירים, הפרות סדר ותקיפת שוטרים, שוחררו בערבות ובהרחקה מהפגנות למשך 21 יום.

עורך דינם של הפעילים, דוד הלוי, המייצג אותם מטעם ארגון 'חננו', אמר כי "שחרורם המיידי של מרשיי ממעצר מדבר בעד עצמו. לטעמי ניתן וצריך היה לשחררם כבר אתמול עם תום חקירתם מבלי שיאלצו לשהות לילה מיותר בבית המעצר. צריך לזכור שהשימוש בכלי המעצר כשמדובר בהפגנות צריך להיות מרוסן וזהיר בהתחשב בכך שבחברה דמוקרטית ההפגנה היא זכות יסוד".

בימין מרוצים מעוצמת ההפגנות ומסמנים את מי שהפך לשנוא נפשם, המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, כיעד הבא שלהם. בימין רואים בניצן כאחראי הבלעדי למעצרו של הרב ליאור. ביממה האחרונה מופצת תמונתו של ניצן עם הכיתוב "אויב התורה".

עוד בפרשת הרב דב ליאור:

הרב ליאור: "לא זקוקים לאישור הקומיסר לפרסום ספרים"
מעצר דב ליאור: מאות הפגינו בכניסה לירושלים
"מעצר דב ליאור הוא ביזוי התורה, נשתק המדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזה שהופצה ברשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצן עצמו עומד בראש צוות האחראי על חקירות בימין וביהודה ושומרון, ובשל כך רואים בו פעילי הימין כמי שנותן הנחיות לא רק לפינוי מאחזים והעמדה לדין של אנשי ימין, אלא גם כמי שהורה על פתיחה בחקירה בעקבות פרסום הספר "תורת המלך", זה שמונע הזרמת תקציבים לישיבה ביצהר וזה שהורה על מעצר הרב. המשטרה עשויה לעצור גם את בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב יעקב יוסף, שנתן אף הוא את ברכתו לספר.

בימין הבטיחו כי שי ניצן יתחרט על מעשיו. לדברי הפעילים, "אנחנו מבטיחים שיהיה לו לא נעים בתקופה הקרובה. שי ניצן הוא עוכר ישראל, שונא את הציבור שלנו, שונא את ההתנחלויות ועושה כל מה שהוא יכול על מנת לפגוע בנו. אם הוא היה מרגיש מה זה לגרש משפחה מביתה או לעצור רבנים, הוא לא היה עושה זאת. כל פעולותיו נועדו לשמח את השמאל הקיצוני ולפגוע בתורת ישראל. לא ניתן לדברים הללו לעבור בשתיקה".

כבר כיום ישנה אבטחה על ביתו של ניצן בירושלים, בעקבות הפגנות של פעילי ימין. בעבר הגיעו לפתח ביתו פעילים במספר הזדמנויות. באחת מהן הגיעה אשתו של פעיל ימין מיצהר שבעלה הורחק בצו מנהלי ושוחחה עם אשתו של ניצן ובהזדמנות אחרת הצליח פעיל ימין לחמוק מהשומרים, לדפוק על הדלת ואף לקיים שיחה עם בכיר הפרקליטות בעצמו, שהזמין את הצעיר לשטוח את טענותיו בפניו בפגישה רשמית במשרדו.


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully