וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי חיילי גולני: "הם נפלו קורבן למארב יח"צ"

יהושע בריינר

25.6.2011 / 0:03

החיילים לבשו חולצות ועליהן כתוב "גולני לא מפנה יהודים". הוריהם במכתב לרמטכ"ל: "הם קיבלו חולצות שבחזיתן סמל החטיבה, מאחור נכתבו עליהן דברים שאין להם קשר לתפיסת העולם שלהם"

הורי הלוחמים מגדוד 13 של גולני שנשפטו אמש (שישי) לעד 30 ימי מחבוש בכלא צבאי לאחר שאתמול בסיום טקס חלוקת כומתות בצומת גולני הם לבשו חולצות עם הכיתוב "גולני לא מפנה יהודים", זועמים. לטענת ההורים, ילדיהם נפלו קורבן למארב מתוכנן של פעילי ימין שצילמו אותם עם החולצות מבלי שהחיילים ידעו על דבר הכיתוב בחלק האחורי של החולצה או כי הם מצולמים. אתמול נשפטו שניים מהחיילים ל-18 ימי מאסר, חייל נוסף נשפט ל-20 ימי מאסר ואילו החייל שאחיו, יאיר בן דוד, חילק לחיילים את החולצות נשפט ל-30 ימי מחבוש.

הוריי הלוחמים שלחו אתמול בערב מכתב אל שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חטיבת גולני, אל"מ אופק בוכריס, ששפט את החיילים, ובו הסבירו את מעשי בניהם וביקשו מהרמטכ"ל לבחון את ההחלטה להעמידם לדין מחדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החיילים התבקשו להצטלם עם תורם ולא ידעו כי מתוכנן להם מארב יח"צני", כתבו ההורים במכתבם, "הם קיבלו חולצות שבחזיתן מוטבע סמל החטיבה ובדיעבד התברר שהמטרה הייתה להשתמש בחיילים כפלקט, כשבצד האחורי נכתבו דברים שאין להם קשר להשקפת העולם או לחינוך של הבנים שלנו. אין לנו ולבנים שלנו כל קשר למחזה המביש הזה".

כעדות לטענתם, צירפו ההורים את הצד השני של התמונות אותם הפיצו אתמול בוועד מתיישבי השומרון, בהם נראים החיילים מהצד האחורי עם החולצות ועליהן הכיתוב. בתמונות של ההורים נראים החיילים מצטלמים עם חבריהם ומשפחותיהם, וזאת כנראה מבלי לשים לב לכך שהם מצולמים מאחור. בתמונה גם נראית הצלמת, מירי צחי, שהפיצה את התמונות לארגון המתנחלים, כשהיא מצלמת את החיילים מאחור עם הכיתוב על חולצתם. ההורים מספרים כי על רקע ההמולה שהייתה במגרש החנייה נוצלו החיילים לצורך תעמולה פוליטית מבלי שרצו בכך.

"מישהו עשה בילדים שלנו שימוש ציני", אומרים ההורים, "החיילים האלה חדורי מוטיבציה. הביקורת צריכה להיות כלפי אותם גורמים שמאפשרים לארגונים חיצוניים להיכנס לאירוע צבאי ולחלק חולצות מסוג זה מבלי שאיש בודק אותם. עדיף שהצבא יפיק לקחים לפני שהוא שולח חיילים על לא עוול בכפם למאסר".

חיילי גולני לובשים חולצות ועליהם הכיתוב "גולני לא מפנה יהודים". באדיבות המשפחה
החיילים מצולמים מקדימה כשמירי צחי מצלמת אותם מאחור/באדיבות המשפחה

את תגובתה של מירי צחי לא היה ניתן להשיג בשל כניסת השבת, אולם בוועד מתיישבי השומרון הכחישו את הטענות כי הם היו אלה שארגנו את חלוקת החולצות. "איננו עומדים מאחורי הדבר וכל אמירה שכזאת היא שקר וכזב. חיילי גולני הם יותר חכמים מכל הספינולוגים של הצבא".

מוקדם יותר סיפר יאיר בן דוד, אחיו של לוחם גולני שהביא את החולצות לאירוע ומתגורר בגוש עציון, כי החיילים ידעו היטב מה כתוב על החולצות. "היה חשוב להם להגיד את מה שצריך לומר, שהמדינה נוסדה על מנת להגן על יהודים והם לא צריכים להתנצל על כך". אחיו, כאמור, נשפט ל-30 ימי מחבוש. יתר החיילים שלבשו את החולצות צפויים להישפט ביום ראשון. גורמים בצה"ל אמרו היום כי "אפשר לצפות מהחיילים לגלות אחריות מינימלית ולבדוק מה כתוב בחולצות שאותן קיבלו".

עוד באותו נושא:
חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים
האקט בגולני נגד פינוי מאחזים: 4 לוחמים למאסר
החיילים שמחו: "לאחיו של שליט מותר למחות ולחיילי גולני לא?"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 19:58, 24.06.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully