וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל העורף החל: "נתרגל התסריט החריף ביותר"

יהושע בריינר

19.6.2011 / 7:45

התרגיל הלאומי יימשך 5 ימים וישתתפו בו כלל המטות במערכת הביטחון, ואזרחי ישראל יתרגלו כניסה למרחבים מוגנים. "היעד הוא לתאם כמה שניתן בין המערכות", אמר השר להגנת העורף וילנאי

"התרגיל מיועד לתרגל את התסריט החריף ביותר שיכול להתרחש" - כך אמר הבוקר (ראשון) השר להגנת העורף, מתן וילנאי, בהתייחס לתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 5" שנפתח היום. בראיון לקול ישראל אמר וילנאי כי הוא "מדגיש שכושר ההרתעה של מדינת ישראל והיכולת לפגוע בצד השני מהווים התרעה, אבל בכל מקרה אנחנו צריכים לתרגל, ושבוע בשנה זה המינון הנכון. האויב יכול לשגר מאות טילים לאורכה ולרוחבה של המדינה. אנו מתרגלים מאות מערכות במדינה והיעד הוא לתאם ביניהן כמה שניתן. אנחנו יודעים ליירט טילים כפי שראינו במערכת כיפת ברזל, וגם את זה נתרגל השבוע".

התרגיל צפוי להתחיל הבוקר בכל חלקי הארץ, אך עד ליום שלישי לא צפוי התרגיל להשפיע על אזרחים, שכן התרגול ייעשה בעיקר במטות השונים של כוחות הביטחון. כך למשל, יתורגלו בימים הקרובים משרדי הממשלה השונים, הקשרים בין רשויות החירום וההצלה וכן תרגול פנימי בפיקוד העורף, צה"ל ומערכת הביטחון.

תרגיל העורף נקודת מפנה 4- מאי 2010. שלומי גבאי, שלומי גבאי
תרגיל "נקודת מפנה 4" בשנה שעברה/שלומי גבאי, שלומי גבאי

עיקר התרגיל ייערך ביום רביעי, אז יתורגלו כלל האזרחים בכניסה למרחבים מוגנים בעזרת שתי צפירות, אחת בשעות הבוקר והשנייה בשעות הערב. "המטרה בצפירה בערב היא להדגיש בפני האזרח את החשיבות של האחריות האישית של כל אדם. נכון לתרגל את האזרח גם כשהוא בבית עם משפחתו, בדגש על מציאת המרחב המוגן והכנתו בכל בית", כך אמר אתמול בכיר בפיקוד העורף.

התרגיל ידמה ירי מאסיבי של טילים ארוכי טווח אל עבר ישראל. הוא יימשך עד ליום חמישי, אולם רק ביומיים האחרונים ייטלו בו חלק כלל האזרחים. בתרגיל ייקחו חלק כל 256 הרשויות המקומיות במדינה.

כחלק משיפור מערך ההתרעה, ינסה פיקוד העורף בתרגיל מערכת התרעה אישית שתגיע למכשירי הטלפון הסלולרי של חלק מהאזרחים שיקבלו הודעות בטלפונים הניידים בין השעות 11 ל-12 בבוקר ביום רביעי ובהן מסר על התרגיל. המטרה היא להביא לכך שבעתיד, כל מי שנמצא באזור בו צפוי לנחות טיל יקבל על כך התרעה אישית במכשיר הסלולרי. מי שיקבלו את ההתרעה יהיו תושבי אופקים, עפולה, אזור הגלבוע, אזור גזר, רמלה ויטבתה.

עוד על תרגיל העורף הלאומי:
כל מה שצריך לדעת לקראת תרגיל העורף הלאומי
ערב התרגיל הלאומי: חילופי מפקדים בפיקוד העורף
בכיר בפיקוד העורף: 85% מבתיה"ס לא ערוכים לחירום

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully