וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת אישום? הפרקליטות ערכה שימוע לאורי בלאו

26.5.2011 / 17:10

לאחר שהפרקליטות החליטה שיש די ראיות להעמיד לדין את העיתונאי אורי בלאו החשוד בקבלת מסמכים מסווגים מענת קם, השתתפו פרקליטיו בשימוע שנערך במשרד המשפטים

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ערך היום (חמישי) שימוע לעורכי דינו של העיתונאי אורי בלאו, החשוד שקיבל כ-1,800 מסווגים שנגנבו על ידי ענת קם מלשכת אלוף פיקוד המרכז. עורכי דינו של בלאו צפויים להגיש טיעונים נוספים בכתב, ולאחר מכן תתקבל החלטה האם להגיש נגד בלאו כתב אישום.

לפני כחודשיים הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב כי לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בחקירה שנוהלה בעניינו של בלאו, ובעקבות מספר דיונים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט להעמידו לדין. העבירה בה חשוד בלאו נמצאת תחת הכותרת של עבירות ריגול, אך בפרקליטות הבהירו כי לבלאו לא מיוחסת כל עבירה הקשורה לריגול.

הדיון היום, שהתקיים במשרד המשפטים, נמשך כשעתיים, במהלכן ניסו עורכי דינו של בלאו - מיבי מוזר, טלי ליבליך וז'ק חן, לשכנע את נציגי הפרקליטות שאין מקום להעמיד את בלאו לדין. מצד הפרקליטות נכחו בדיון וינשטיין, פרקליט המדינה משה לדור, פרקליטת מחוז תל אביב עו"ד אריאלה אנטלר-סגל, ומנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות מחוז תל אביב, עו"ד הדס פורר-גפני, שהיא גם התובעת במשפטה של קם. עורכי הדין צפויים להגיש עוד השלמות של טיעוניהם בכתב.

על פי החשד, לפני כשנתיים וחצי קיבל בלאו מענת קם מסמכים מסווגים, חלקם בסיווג סודי ביותר וסודי שנגנבו מלשכת אלוף הפיקוד יאיר נווה. המסמכים כללו תכניות שונות של מבצעים צבאיים, סיכום דיונים בצה"ל, פריסת כוחות, סיכומי תחקירים, הערכות מצב, יעדים שונים של הצבא ועוד. כשנה מאוחר יותר התבקש בלאו להחזיר את המסמכים שברשותו ועל פי ההסכם שנחתם עמו הובטח לו חיסיון מלא מנקיטת הליכים פליליים והבטחה כי לא יישאל אודות מקורותיו. עוד סוכם שהם לא ישמשו כראייה בהליך פלילי כשהמדליף יאותר. בנוסף הושמד בזמנו מחשבו האישי של בלאו והמדינה ממנה מחשב חדש.

במשרד המשפטים טוענים כי בלאו מסר 50 מסמכים בלבד וטען כי החזיר את כל המסמכים, אולם כשקם נעצרה התברר כי העבירה לבלאו מאות מסמכים. לטענת הפרקליטות, בלאו הפר באופן בוטה את ההסכם שנחתם עמו ושיקר לחוקרים. כזכור, בלאו עזב את הארץ ונמנע במשך חודשים ארוכים מלשוב. בזמן שהותו בחול החזירו פרקליטיו חלק מהמסמכים אולם לטענת הפרקליטות לא את כולם. בספטמבר האחרון נחתם עם בלאו הסכם נוסף שהסדיר את חזרתו לארץ, בו הוא הבטיח להחזיר את כל המסמכים ולהיחקר על החזקת המסמכים שקיבל בניגוד לחוק. בתוך כך, בחודש הבא יתחדשו הטיעונים לעונש במשפטה של קם, שהודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully