וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מילואימניקים פוטרו ב-SMS במלחמת לבנון השנייה"

24.5.2011 / 13:28

בדיון מיוחד בכנסת סיפר סא"ל במיל' על שני החיילים, וטען כי גם לו עצמו יש קשיים תעסוקתיים בשל שירות המילואים: "לא התקבלתי לעבודה רק בשל כך". מג"דים התרעמו גם על מיעוט אימונים

"שני לוחמי מילואים פוטרו באמצעות הודעת טקסט במלחמת לבנון השנייה" – כך סיפר היום (שלישי) מפקד גדוד במילואים, סא"ל (מיל') מדלין אבואציו, במהלך ישיבת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, כחלק מיום המילואים שמצוין היום במשכן. את יום המילואים יזמו חברי הכנסת מירי רגב (ליכוד) ואיתן כבל (העבודה). מסתבר שההתנהלות הבעייתי לא נעצרת אצל שני החיילים של אבואציו שפוטרו. "גם אני נפגעתי בתחום התעסוקה בגלל שירות המילואים שלי", העיד אבואציו על עצמו. "לא התקבלתי לכמה מקומות עבודה אך ורק בשל שירות המילואים. לצערי, היום בקורות החיים שלי אני לא כותב סגן אלוף או מג"ד, כי לצערי במקום שזה יראה כיתרון גדול, זה מהווה מכשלה. למעלה משנה אני מחפש עבודה".

אבואציו המשיך ותיאר את מצוקתו: "אני עוסק בתחום ההייטק, ואני מקווה שאצליח להסתדר בקרוב, אך זה נושא בעייתי. אני חש בשנים האחרונות ירידה חדה מאוד בנושא הערכים. כל אחד מהחיילים שלנו מתנדבים לשירות המילואים, ולא יכול להיות שמקומות עבודה מאיימים על חיילים שאם ילכו למילואים הם מפוטרים". ראש אכ"א, אלוף אבי זמיר, התייחס בעצמו לסוגית התעסוקה של חיילי המילואים. "המעסיקים אומרים שיותר ויותר קשה להם להעסיק מילואימניקים. אם הסביבה של המשרת לא תהיה תומכת למשרת, הדבר יעורר קשיים רבים", ציין זמיר.

ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה בתגובה לדבריו של אבואציו כי "לא יכול להיות שמג"ד שיוצא למילואים מפוטר מתפקידו. ברגע שהמדינה החליטה שהיא קוראת לדגל, והם עדיין לא רואים עצמם כפראיירים, המדינה צריכה להחזיר להם. לא בנינו את המדינה רק על נושאים כלכליים. אנשי המילואים יוצאים מכוח חוק, ונטפל בהם מכוח חוק. אנחנו לא עושים להם טובה".

"אפילו תזמורת מכבי האש מתאמנת יותר מאיתנו"

ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר כי "מתקיים עדיין פער מאוד גדול בין המילים הגדולות שאנחנו שומעים בימים מהסוג הזה על עוצמתו של חייל המילואים ועל חובתנו ועל הצורך, ועל כך שצה"ל ידע לתת לחיילי המילואים את כל אשר יידרש לתת. כשאומרים לי משפטים כאלה אני נהיה מודאג. אנחנו רוצים שצה"ל יהיה ועד העובדים של המילואים אל מול מערכת הביטחון. וצה"ל יודע את הצרכים של חיילי המילואים".

מג"דים אחרים במילואים התרעמו על ימי הכשירות המעטים שמתאפשר לחייליהם להתאמן. "אם אני מקבל את החיילים שלי פעם בשלוש שנים ל- 96 שעות ברוטו - זה לא סביר", אמר סא"ל (מיל') רביב. "אפילו תזמורת מכבי האש עושה אימון בתדירות גבוהה יותר. זו קיצוניות לא סבירה. אם לא ייחסו לעניין את תשומת הלב הראויה, המצב יהיה יותר ויותר גרוע". אלוף זמיר התייחס גם לבעיה זו, ואמר כי "חיילי המילואים אומרים לנו שהיקף ימי המילואים פוגע בכשירות ובלכידות של המילואים".

זמיר התייחס גם לסוגיית המשתמטים משירות מילואים: "מטרידה אותי תחושת הסלקטיביות של אנשי המילואים שמקבלים את העובדה שיש אנשים שלא עושים מילואים. במדינת ישראל, בגילאי 21-40, יש מעל מיליון חייבי גיוס. יש פער גדול בחברה הישראלית בין אלו שעושים לאלו שלא עושים".

"המילואימניקים הם הסיירת של מדינת ישראל"

במהלך הישיבה, הוצג סקר של מחלקת מדעי ההתנהגות של צה"ל, ולפיו רק 49% מחיילי המילואים סבורים שיקבלו את הציוד הנדרש להם בשעת חירום. עם זאת, ניכר כי בהשוואה לעבר, נתח גדול יותר מחיילי המילואים חשים אופטימיות באשר למצבם הכלכלי: 28% אמרו שלשירות המילואים יש השפעה לרעה על מצבם הכלכלי, לעומת 2008, אז חשו 45% כי השירות פוגע במצבם הכלכלי.

יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה), אמר כי "בעיניי, אנשי המילואים המשרתים מעל עשרה ימים בשנה הם הסיירת והנבחרת של מדינת ישראל. איננו יכולים לקבל כמובן מאליו את השירות של משרתי המילואים. אני לא רואה את צה"ל יודע להתמודד ללא אנשי המילואים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully