וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימודיהם של 70% מהסטודנטים נפגעים בגלל מילואים

24.5.2011 / 3:21

בסקר שערכו התאחדות הסטודנטים הארצית וקצין מילואים ראשי, אוניברסיטת בר אילן בולטת לרעה ביחסה למשרתים במילואים. הנפגעים העיקריים - סטודנטים למקצועות ריאליים

לימודיהם של 70% מהסטודנטים נפגעו בגלל חוסר היכולת של המוסדות האקדמיים להתמודד כראוי עם היעדרותם בשל שירות מילואים, כך עולה מסקר שנערך בחודש פברואר 2011 בקרב כ-3,000 סטודנטים.

לפי סקר המילואים של התאחדות הסטודנטים הארצית וקצין מילואים ראשי, אוניברסיטת בר אילן היא המוסד עם היחס המשוקלל הנמוך ביותר למשרתים במילואים מבין חמשת האוניברסיטאות. לעומתה, הטכניון נתגלה כמוסד הטוב ביותר עבור סטודנטים. מבין 19 המכללות שנבדקו בסקר, המרכז הבינתחומי הרצליה הוא הבולט ביחסו הטוב לסטודנטים והמכללה להנדסה בירושלים היא הבולטת לרעה.

הסטודנטים אשר נפגעו באופן החריף ביותר משירות המילואים לומדים מקצועות ריאליים, דהיינו, הנדסה (45% מהסטודנטים הצהירו כי לימודיהם נפגעו מאוד), מדעי החיים/טבע, חקלאות, ביוטכנולוגיה, מדעי המחשב (42%) והמדעים המדוייקים (39%). זאת לעומת סטודנטים למדעי הרוח אשר 26% הצהירו כי לימודיהם נפגעו מאוד.

בתשובה לשאלה "האם נאלצת לבטל קורס בשל שירות המילואים" ישנו מתאם בין הסטודנטים אשר נאלצו לבטל קורס ובין הסטודנטים אשר לימודיהם נפגעו. 22% מהסטודנטים להנדסה, 18.5% מהסטודנטים למדעי החיים/טבע, חקלאות, ביוטכנולוגיה, מדעי המחשב ו-17.2% מהסטודנטים הלומדים מדעים מדויקים נאלצו לבטל קורס. לעומת זאת, רק 11% מהסטודנטים לניהול/מנהל עסקים, תיירות ומלונאות ביטלו קורס וכן 10% מהסטודנטים הלומדים מדעי החברה.

כמו כן, בעת בחינת המשתמשים העיקריים בשיעורי העזר לצרכי השלמת פערים עלה כי המשתמשים העיקריים הינם הסטודנטים להנדסה (40%) והסטודנטים למדעי החיים/טבע, חקלאות, ביוטכנולוגיה, מדעי המחשב (35.5%) זאת לעומת 16% מהסטודנטים במדעי הרוח.

"יוצאים לשרת את המדינה - ונפגעים"

סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, עפרי רביב, מסר בתגובה לממצאים כי "לא יעלה על הדעת שסטודנטים אשר יצאו לשרת את המדינה ולתרום לבטחונה יפגעו מכך". רביב הוסיף כי הסטודנטים יפעלו יחד עם קצין מילואים ראשי על מנת שאף זכות של סטודנט לא תיפגע לנוכח העובדה שהוא מקדיש מזמנו או מזמנה לתרום לביטחונה. "המוסדות שזכו לציונים נמוכים המעידים על טיפול לקוי בסטודנטים התורמים למדינה, ראוי שיבחנו את עצמם ויאמצו את המלצות התאחדות הסטודנטים וקצין מילואים ראשי במלואן עד תחילת שנת הלימודים הקרובה", אמר רביב.

קצין מילואים ראשי, תא"ל יהושע (שוקי) בן ענת, מסר כי בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת של אקדמאים בקרב משרתי המילואים והם מהווים מעל 14% ממערך המילואים. "אני מאמין שחובתו של כל מוסד אקדמי לעשות ככל שניתן על מנת שסטודנט המשרת במילואים יסיים את לימודיו בציונים הגבוהים ביותר", אמר בן ענת.

בין ההמלצות של התאחדות הסטודנטים וקצין מילואים ראשי לצמצום הפגיעה בלימודים עקב שירות מילואים נקבעה הקמת מערכת ממוחשבת למעקב וטיפול בסטודנטים היוצאים למילואים, ביקורת ופיקוח על סיכומי שיעור ויצירת תקן לרכז מילואים ככתובת קבועה למשרתים.

על הסקר השיבו סטודנטים מ-25 מוסדות להשכלה גבוהה. מבין המשיבים 84% הם גברים ו-14% נשים. 73% מהמשיבים היו בדרגת חוגר/ת ו-27% קצין/ה. בנוסף, 84% מהמשיבים לומדים לתואר ראשון, 13% לתואר שני ו-3% לתואר שלישי.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשתתפים בסקר המילואים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully