וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מודה: התקצוב לישיבה ביצהר הופסק בשל תג מחיר

17.5.2011 / 19:17

משרד החינוך מודה כי הפסיק לתקצב את הישיבה "עוד יוסף חי" ביצהר, בראשה עומד הרב יצחק שפירא שחיבר את הספר "תורת המלך", בעקבות מעורבות אנשי הישיבה בפעולות תג מחיר

מדינת ישראל מודה לראשונה כי הממשלה הפסיקה לתקצב את ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. הדבר נעשה בעקבות החשד כי תלמידי הישיבה היו מעורבים באירועי תג מחיר. בראשותה של הישיבה עומד הרב יצחק שפירא, מחבר הספר "תורת המלך" אשר מתיר לכאורה הרג של פלסטינים.

בנובמבר 2010 חשף וואלה! חדשות כי משרד החינוך ומשרד הרווחה מתקצבים מדי שנה את הישיבה ביצהר, שתלמידיה נחשבים למובילי נוער הגבעות והרב שפירא, מנהיגם הרוחני מוביל את הרעיון של 'תג מחיר', בכ-2 מיליון שקלים. בעקבות החשיפה הופסקו העברות הכספים לישיבה. במשרד החינוך אמרו אז כי ההחלטה התקבלה לאחר שהישיבה נכשלה בביקורת שהתקיימה במקום ואילו במשרד הרווחה אמרו כי הם מתכוונים להפסיק מכרז מול הישיבה בעקבות העובדה כי שפירא כתב את הספר "תורת המלך".

"תלמידים רבים מעורבים בביצוע עבירות אלימות קשות"

במרץ האחרון התקבל בישיבה מכתב ממשרד החינוך, בו הודיע המשרד על החלטתו לתקצב מחדש את הישיבה. ואולם, לאחרונה נודע לוואלה! חדשות כי בשבועות האחרונים התקיימה ישיבה בראשות פרקליט המדינה משה לדור, המשנה לתפקידים מיוחדים שי ניצן, גורמים בכירים במשרד החינוך וכן עם גורמי ביטחון בכירים שבה הוחלט שלא להעביר את התקציבים בחזרה לישיבה, בעקבות מעורבות תלמידים בה באירועי 'תג מחיר'.

הדברים מקבלים משנה תוקף לאחר שח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) פנה בנושא אל ראש הממשלה. עוזרתו של נתניהו מסרה לח"כ אריאל תגובה על פיה "ממידע שהצטבר במערכת הביטחון עולה כי תלמידים רבים מ'עוד יוסף חי' מעורבים מזה עת ארוכה בביצוע עבירות אלימות קשות נגד פלסטינים ורכושם וכן נגד כוחות הביטחון. המידע מצביע על הקשר בין פעילות זו לבין הישיבה".

בעבר נעצרו ארבעה מתלמידי הישיבה בחשד כי שרפו את המסגד בכפר יאסוף. במסגרת פרשה זו אף נעצר הרב שפירא, אולם לבסוף שוחררו כלל החשודים מחוסר ראיות. עם זאת, במערכת הביטחון מצביעים גם כיום על הישיבה כעל מוקד מרכזי ממנו יוצאת האידיאולוגיה של פעולות 'תג מחיר' והפעולות עצמן. בכירים בצה"ל אף הגדירו את הישיבה ואת העומדים בראשה כ'נבלים ברשות התורה'. בעקבות המחסור בכספים פנו בישיבה דרך אתר רשמי לתורמים על מנת שיסייעו בהמשך פעילותה.

"שיקולים פוליטיים ולא מקצועיים הם אלה שהובילו לעצירת הכספים"

בימין וביצהר זועמים על העובדה כי משרד המשפטים ושי ניצן הם האחראיים לכך שתקצוב הישיבה נעצר, ובישיבה אומרים כי נקטו בצעדים משפטיים. "הוכח כי שיקולים פוליטיים ולא מקצועיים הם אלה שהובילו לעצירת הכספים", אומר בא כוחה של הישיבה עו"ד יצחק בם. ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה כי "מסתבר שניצן הוא גם התובע, גם השופט וגם המוציא לפועל. במדינה מתוקנת, פקיד אשר היה לוקח לעצמו סמכויות לא לו כדי להתנכל באופן אישי ולא חוקי היה מסולק מתפקידו, ורק במדינת ישראל שר המשפטים נותן לפקיד לנהל את המשרד". ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה אמר כי "מצער לגלות שבמדינת ישראל פועלת משטרת מחשבות של פקידים המתנהלים במחשכים. לא שמענו על פגיעה ולו בשקל מתקצוב גופי השמאל הקיצוני המסיתים וחותרים תחת עצם קיום המדינה".

ממשרד המשפטים נמסר בשמו של עו"ד ניצן כי "הסמכות לעצור את התמיכות לישיבות נתונה למשרד החינוך. לאחרונה, התקיימה התייעצות, בראשות פרקליט המדינה, עם גורמים בכירים במשרד החינוך וגורמי הביטחון, בעקבותיה סוכם כי יש מקום לשקול את עצירת התקצוב לישיבות, בכפוף לשימוע, וכי בשלב זה יעוכב התקצוב לישיבות עד לקבלת החלטה סופית וזאת בהתבסס על חומרים שהוצגו בישיבה. לאור העובדה שטרם התקיים השימוע, וממילא טרם התקבלה החלטה סופית, לא נוכל, מטבע הדברים, לפרט את הנימוקים לסיכום האמור".

לפניות לכתב - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully