וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קאעדה אישר: בן לאדן חוסל על ידי ארה"ב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.5.2011 / 15:37

ארגון אל קאעדה הודה לראשונה כי מנהיגו, אוסמה בן לאדן, אכן חוסל בפקיסטן. בהודעה שפרסם הארגון באינטרנט, הוא איים לנקום בארה"ב ובכוחותיה בעולם וקרא לפקיסטינים למרוד בממשלתם

לראשונה מאז חיסולו של מנהיג ארגון אל קאעדה, אוסמה בן לאדן לפני חמישה ימים, אישר היום (שישי) הארגון כי בן לאדם אכן מת. הודעת הארגון התפרסמה בפורום השייך לארגוני ג'יהאד עולמי והיא כוללת בין היתר איום מפורש בנקמה על חיסולו: "דמו של בן לאדן לא נשפך לשווא, ההתקפות על ארה"ב ובני בריתה ימשיכו, מותו יהיה כמו קללה שרודפת אחרי כוחות ארה"ב בכל העולם", נכתב. בהודעת הארגון הופיעה גם קריאה לאזרחי פקיסטן להפיל את ממשלתם ו"לטהר את המדינה מהבושה שבחיסולו של בן לאדן".

עוד נמסר בהודעה כי הארגון יפרסם בקרוב הקלטה של מנהיגו, שהוקלטה שבוע לפני חיסולו על ידי ארצות הברית. "לפני שהשייח עבר מן העולם הזה ולפני שנהנה מפירות המהפכה האיסלמית אל מול מדכאיה, הוא הקליט הודעה ובה ברכות ועצות למאמיניו, אותה נפרסם, אם ירצה האל", נכתב בהודעה שפורסמה באינטרנט.

בן לאדן חוסל במסגרת מבצע של כוחות קומנדו ימי אמריקאים שפרצו לאחוזה בה הסתתר בפקיסטן וירו בו. במסגרת המבצע, נלקחו מחשבים ומסמכים מהמתחם ומניתוח ראשוני שלהם עולה כי פעילי אל קאעדה שאפו לבצע מתקפה על רכבות בארצות הברית ביום השנה העשירי לפיגועי 11 בספטמבר. עם זאת, שאיפת הפעילים לא תורגמה לתכנית מעשית, ככל הידוע.

באמצעי תקשורת בארה"ב דווח, כי לפי מסמכים שנכתבו בפברואר 2010, אל קאעדה תכנן לבצע מספר פיגועים. בין השאר, הועלה רעיון לחבל במסילת רכבת, כך שקרונות יידרדרו למדרון או ייפלו מגשר. עוד עולה מהמסמכים, כי פעילי אל קאעדה תכננו לבצע פיגועי ראווה בתאריכים בעלי משמעות לאמריקאים, כמו חג המולד, 1 בינואר והיום שבו נשיא ארה"ב נושא נאום בפני שני בתי הקונגרס.

בתוך כך, בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" דווח הבוקר, כי סוכנות הביון האמריקנית רכשה בית באבוטבד שבפקיסטן, וממנו התנהל מעקב אחר הנעשה במתחם שבו שהה בן לאדן. לפי הדיווח, קבוצה מצומצמת של גורמי ביון ניהלה במשך מספר חודשים מעקב אחר דיירי המתחם ומבקריו. כשנאסף מספיק מידע, יצא לפועל מבצע חיסולו של בן לאדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully