וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצלם" לצה"ל: הפסיקו השימוש בכלבים נגד שב"חים

28.4.2011 / 16:34

ארגון זכויות האדם פנה לאלוף פיקוד מרכז והפצ"ר בכדי שאלו יורו להפסיק את השימוש בכלבי תקיפה כנגד פלסטינים הנכנסים לישראל ללא היתר. "מדיניות מזרת אימה, הגורמת סבל רב לנפגעים"

ארגון זכויות האדם "בצלם" פנה היום (חמישי) לאלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי, ולפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפסיקו לאלתר את השימוש בכלבי תקיפה כנגד שוהים בלתי חוקיים פלסטינים, שנכנסים לישראל ללא היתר. ב"בצלם" טוענים כי עד כה נפצעו לפחות שלושה פלסטינים מנשיכת כלבים וכעת נבדקים שני מקרים נוספים, בהם עולה חשד כי כלבים תקפו פלסטינים שניסו לחצות את גדר ההפרדה.

לטענת מנכ"לית הארגון, ג'סיקה מונטל, "זוהי מדיניות מזרת אימה, הגורמת סבל רב לנפגעים. בנוסף, היא סותרת הוראות בחוק הישראלי ובמשפט הבינלאומי. בסמכותה של ישראל לפקח על כניסת פלסטינים תושבי השטחים לתחומה ולמנוע פגיעה בגדר, אולם ישנן דרכים פוגעניות פחות להשיג מטרות אלה".

כל האירועים היו באיזור א-רמאדין, מדרום-מערב לחברון. לפי העדויות, חיילי צה"ל שיסו כלבים מיחידת הכלבנים "עוקץ" בפלסטינים, שננשכו בידיהם ובבטנם. עוד נטען בעדויות, כי באחד מהמקרים אף עודד חייל את הכלב להמשיך ולתקוף את הפלסטיני במשך דקות ארוכות, כשחייל אחר צוחק ומצלם. רוב הפצועים מנשיכות הכלבים ניסו להיכנס לישראל בכדי לעבוד, ואחד מהם לצורך קבלת טיפול רפואי ושניים מהם עצורים כעת בידי כוחות הביטחון. במספר מקרים מסרו הפועלים ל"בצלם" כי הכלבים לא נענו להוראה להפסיק לתקוף אותם והכלבנים נאלצו להשתמש בשוקר חשמלי כדי להרגיעם. במקרה אחד, פלסטיני שפנה למשטרה להתלונן על תקיפתו נעצר בחשד לכניסה בלתי חוקית לישראל ושוחרר ביום למחרת.

"הכלבים נשכו את הפועלים שלא הצליחו להימלט"

הצבא אישר לוואלה! חדשות כי אכן נעשה שימוש בכלבים מיחידת הכלבנים לביצוע מעצרים, אולם אמר כי הכלבים מופעלים רק כנגד פלסטינים הפוגעים בתשתיות הגדר, וכי כל מבצע כזה מאושר פרטנית. "במקרים המוזכרים בוצעו מעצרים בשיתוף יחידת כלבנים צה"לית, כנגד פלסטינים אשר הרסו במכוון את גדר הביטחון. הפלסטינים טופלו לאחר המעצר על ידי רופא צבאי שקבע כי חומרת הפציעות היא קלה עד בינונית, הפציעה לא כללה קטיעת אצבעות ואף לא הצריכה פינוי דחוף. לאחר קבלת המענה הרפואי הראשוני בשטח פונו הפלסטינים לבית החולים. יצוין כי אחד הפלסטינים אף תועד בתצפית צה"לית פוגע בגדר לפני ביצוע המעצר", נאמר בתגובת צה"ל.

בארגון "בצלם" טוענים כי "מדיניות של שיסוי כלבי תקיפה באזרחים היא פסולה מיסודה, ואי אפשר להצדיק אותה בניסיון להגן על הגדר. מעבר לכך, במקרים שתיעד הארגון נראה כי החיילים שילחו את הכלבים לעבר קבוצות של פועלים פלסטינים שניסו לחצות את הגדר, והכלבים נשכו את אותם הפועלים שלא הצליחו להימלט במהירות ולא חשודים ספציפיים בפגיעה בגדר. במקרה אחד הפלסטינים הותקפו ברגע שהגיעו אל אזור הפרצה בגדר ועוד לפני שניסו לחצות אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully