וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנרצחים מאיתמר: "נרצחו כי היו יהודים"

17.4.2011 / 12:02

יוחאי בן ישי, אחיה של רותי פוגל שנרצחה יחד עם בעלה וילדיה בפיגוע באיתמר סיפר על תחושותיו נוכח פענוח הרצח. חיים פוגל, אביו של אודי: "אין תחושת הקלה"

"קשה להשתמש במונח הקלה אחרי אירוע כזה, אך כמובן שקיימת הקלה מסוימת בכך שתפסו את הרוצחים כצעד ראשון למיצוי הדין" - כך אמר היום (ראשון) יוחאי בן ישי, אחיה של רותי פוגל נוכח הסרת צו איסור הפרסום על פרטי חקירת הפיגוע באיתמר.

בשבוע שעבר נפגשו אנשי השב"כ ואלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, עם משפחות פוגל ובן ישי ועדכנו אותם בפרטי החקירה. היום, עם הסרת צו איסור הפרסום מעל החקירה, אומרים בני המשפחה כי "כמו שבפסח בני ישראל הפכו לעם עם גאווה - כך תפיסתם של מרצחים מחזירה לעם ישראל את הגאווה המינימלית".

"פרטי החקירה מוכיחים בבירור שאודי, רותי והילדים לא נרצחו כי הם היו עצמם אלא כי הם היו יהודים", אמר בן ישי, "לא מדובר כאן באדם אחד שמתוך קפריזה אישית החליט לבצע מעשה". לדבריו, "כמו שנאמר בהגדה של פסח - לא אחד עמד עלינו לכלותינו. לא מדובר כאן באדם אחד, אלא באנשים שביצעו את הרצח הזה מתוך החינוך בו הם גדלו, מתוך חברה שמחנכת לפעול בדרכים הללו".

"רואים בליל הסדר הקרוב אירוע מרגש"

באשר לענישה שיש לנקוט כלפי הרוצחים אמר בן ישי כי "ברור שכל מי שמעורב בפיגוע הזה חייב לקבל את העונש החמור ביותר בעל האמירה הברורה ביותר, כך שאף אחד לא יעז לבצע פיגוע כזה אי פעם שוב". לדבריו, "על המדינה ליצור מצב שבו אף אחד מעוורתא או משום כפר אחר לא יעז לבצע מעשה שכזה. אך במובן הפרטי ביותר אי אפשר להגיד שתפיסתם מקלה עלינו".

חיים פוגל, אביו של אודי, התייחס בצהריים לפרסום פרטי החקירה. פוגל אמר כי "יש לנו הערכה גדולה לכוחות הביטחון שהצליחו לשים את ידם על הרוצחים הנתעבים הללו ועשו את כל המאמצים על מנת לעצור אותם. עם זאת, אין לי שום תחושת הקלה, ותפיסתם של הרוצחים לא נותנת לנו שום פתרון שבו אנחנו יכולים להגיד שנעשה לנו טוב יותר". פוגל ציין כי "גורמי הביטחון עדכנו אותנו עוד ביום חמישי האחרון בפרטי החקירה, ובמהלך השבת עיכלנו את המידע. המחשבה שרצח שכזה בוצע במעשה חייתי ומשנאה כל כך גדולה היא קשה".

בהמשך ציין פוגל כי "זהו פשע נתעב, להרוג אנשים במיטתם. אבל המחשבה שהם חזרו לבית על מנת להרוג את הדס הקטנה, היא מצמררת בכל קנה מידה, עד השמיים". בעניין עונשם של השניים, אמר פוגל כי "לצערנו עונש המוות בישראל אינו רלבנטי, אך צריך להעניש את הרוצחים ואת עוזריהם בכל חומרת הדין, ואנו מצפים שהמדינה תעשה זו". פוגל ציין עוד כי משפחתו ומשפחת בן ישי יחגגו את ליל הסדר בנפרד, אך יתאחדו במהלך חול המועד. "נחגוג את החג כהלכתו, למרות הכאב הגדול, ונזכור את אודי, רותי והנכדים, במהלך כל החג".

את הפסח הקרוב צפויה משפחת בן ישי לעשות בבית הארחה בצפון הארץ ביחד עם שלושת הילדים היתומים שנותרו למשפחת פוגל. "אנחנו עושים את הפסח הזה ביחד ואנחנו עושים את כל ההכנות בחג מהחירות האמיתית שאודי ורותי חיו בה", אמר בן ישי. "אנו רואים בליל הסדר הקרוב כאירוע מאוד מרגש עבורנו להיות כולם ביחד, אך ברור שבמצב הקשה שבו אנחנו נמצאים זה לא יהיה קל ולא יהיה פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully