וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצחים מאיתמר: סטודנט ותלמיד תיכון מעוורתא

יהושע בריינר וניר יהב

17.4.2011 / 13:37

אמג'ד וחכים עוואד, שני החשודים בביצוע הפיגוע באיתמר בחודש שעבר היו מוכרים לשב"כ כ"גורמים אלימים". בעוורתא מגנים את הרצח: "פשע נגד האיסלם"

יח"צ - חד פעמי

(שחזור הרצח. צילום: ועד מתיישבי השומרון)

פני הרשע: בשב"כ התייחסו הבוקר (ראשון) למעצרם של שני החשודים בביצוע הפיגוע באיתמר, וציינו כי השניים מוכרים להם מעבירות אלימות קודמות. אמג'ד עוואד, סטודנט בן 18 מעוורתא, וחברו חכים עוואד, תלמיד תיכון בן 17, מוכרים למערכת הביטחון כמזוהים עם ארגון החזית העממית. באוקטובר 2010 היה חכים מעורב בדקירה על רקע סכסוך אישי בכפר. אביו, גם הוא פעיל בחזית העממית, הוא בעל עבר פלילי שריצה עונש של חמש שנות מאסר בכלא פלסטיני.

בשב"כ מתארים את השניים כגורמים אלימים ביותר, וכבעלי תפישת עולם לאומנית. השניים רצו לבצע את הפיגוע בכל מחיר, ולדבריהם, ללא קשר לאירועי "תג מחיר" שקרו באזור, או לאירוע שאירע לפני כשנה, בו נהרגו שניים מתושבי הכפר על ידי כוחות צה"ל. דודו של חכים, שנקרא על שמו של ג'ורג' חבש, נהרג ב-2003 בהתקלות עם כוח צה"ל בשומרון, וכן היה מעורב ברצח משפחת שבו ב-2002 – גם היא בהתנחלות איתמר. עם זאת, חכים לא קשר בחקירתו את מות דודו כמניע לפיגוע. חמישה ימים לאחר מכן נעצר גם אמג'ד.

חוקרי השניים מספרים כי מרגע שהודו בביצוע המעשים, תיארו אותו לפרטים. למרות הזמן הרב שחלף מאז הפיגוע, הם לא הביעו חרטה לרגע, אף לא על רצח הילדים. עוד עולה מהחקירה, כי השניים לא אספו מודיעין לקראת הפיגוע ובחרו לחתוך את הגדר במקום אקראי, מבלי שידעו כי מדובר בחלק הידוע כנקודת תורפה בגדר.

בכיר בשב"כ תיאר את השניים כאנשים בעלי מוטיבציה גבוהה לביצוע פיגוע. בארגון מציינים כי לצורך מעצרם בוצעו פעולות חקירה רבות, וכי על אף שבשב"כ הכירו את כל המעורבים בפיגוע, לא היה להם מידע קונקרטי על ההחלטה לבצעו. הבכיר הביע חשש שהמתנחלים יצאו לפעולות "תג מחיר" בעקבות פרסום ממצאי החקירה.

בעוורתא "מטילים ספק בטענות הישראליות"

בתוך כך, בכפר עוורתא מסרבים להאמין ששני הצעירים תושבי הכפר, הם אלו שביצעו את הטבח באיתמר בחודש שעבר. ראש מועצת עוורתא, קייס עוואד, סיפר היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! חדשות כי הוא מכיר היטב את שני הצעירים והוא מתקשה להאמין שהם אכן ביצעו את הרצח. "אני לא מאמין שהם עשו את המעשה הזה. הם תלמידים צעירים בני 17", אמר עוואד, "אין בי אפילו חצי אחוז שמאמין שהם רצחו. אני מטיל ספק בטענות הישראליות".

"אנחנו מפקפקים בטענות הישראליות, שכן לא היינו חלק מהחקירה בעוורתא", הסביר עוואד. "יש לנו חשד כבד שישראל מנסה למצוא תירוץ לעונש הקולקטיבי שהיא הטילה עלינו במשך יותר מחודש ולמעצרים הרבים שהיא ביצעה, באמצעות הטלת אשמה על אותם צעירים. לא היינו בסוד העניינים של החקירה ולכן הם יכולים להאשים את מי שהם רוצים".

עוואד הבהיר עוד כי תושבי כפר עוורתא מגנים את הרצח. לדבריו, "מהרגע הראשון גינינו את הרצח. כל תושבי הכפר מוקיעים את הרצח ורואים בו אסון ופשע. דת האיסלם אוסרת עלינו לעקור עץ, אז איך אפשר להרוג תינוק בן ארבעה חודשים?". עוואד הוסיף כי "ההלכה האיסלמית אוסרת זאת באופן מוחלט. לאור זאת, אנחנו מפקפקים בכך ששני הצעירים הללו ביצעו מעשה נפשע שכזה".

"אולי מישהו מההתנחלות סייע להם?"

ראש המועצה הוסיף ואמר עוד כי אין ספק שמעצרם של השניים יפגע קשות בכפר ובמוניטין שלו. "זה ישפיע לרעה על הכפר לא רק בעתיד הקרוב, אלא גם בעתיד הרחוק", אמר.

תושב הכפר, סלימאן דראוושה, סיפר לוואלה! חדשות כי "אנחנו מתקשים להאמין שהצעירים ביצעו את הרצח. אני לא מאמין שאפילו חיה מסוגלת לעשות דבר כזה. הרי אם מישהו מתקרב להתנחלות איתמר, תוך דקות הצבא מגיע, אז איך הם עשו את זה?". לדבריו, "אולי מישהו מההתנחלות סייע להם? קשה לי להאמין שערבים עשו את זה". דראוושה הוסיף כי תושבי הכפר פוחדים מהעתיד הקרוב. "גם חוששים מנקמת המתנחלים וגם חוששים מהלא-נודע. אין לנו מושג מה יהיה. אנשים כאן עניים, אין להם כסף, חיים בקושי. עכשיו הכל נהיה קשה יותר וגרוע יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully