וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש: יגבר הירי לעבר כלי רכב בעוטף עזה

במערכת הביטחון מתייחסים לירי טיל הנ"ט לעבר האוטובוס בנגב כ"עליית מדרגה משמעותית" וחוששים מהמשך הניסיונות לירות לעבר כלי רכב אזרחיים. "אי אפשר למגן כל אוטובוס או כלי רכב"

ירי טיל הנ"ט אל עבר אוטובוס התלמידים אתמול סמוך לנחל עוז היה אחד התרחישים ממנו חששו בפיקוד דרום בשנים האחרונות. בעקבות התממשותו, גובר החשש כי איום הירי שבו היו נתונים תושבי עוטף עזה בשנים האחרונות יהפוך לסכנה של ממש בנסיעה בכבישים שבאזור. בצה"ל מכירים היטב את כל קטעי הכבישים הנמצאים בטווח הראייה של הפלסטינים ברצועת עזה וגם מבינים כי אין כל אפשרות למנוע ירי טילים לעברם. "לא נוכל לשים מערכת של מעיל רוח (מערכת מיגון לטנקים מפני טילי נ"ט-י.ב.) לכל אוטובוס או כלי רכב", אמר גורם ביטחוני.

גם בפיקוד דרום מבינים שירי של טיל שנועד לפגוע בטנקים אל עבר אוטובוס אזרחי אינו דבר שניתן לעבור עליו לסדר היום. המילה ששבה ועולה בשיחות סגורות של גורמי ביטחון בנושא האיום על הכבישים היא "הרתעה", כלומר תגובה ישראלית משמעותית נגד חמאס ברצועה שתבהיר כי אירוע כזה אינו מתקבל על הדעת ומהווה עליית מדרגה. הבעיה בישראל היא שלא רק אזור צומת סעד חשוף לירי מכיוון הרצועה, אלא גם כבישים נוספים באזור, וכעת כאשר טילי הנ"ט שיש ברשות הפלסטינים מכוונים גם נגד כלי רכב אזרחיים, הסכנה גוברת.

"חוקי משחק חדשים"

לפי שעה לא ניתנו לתושבי האזור הנחיות כלשהן הנוגעות לנסיעה בצירי התנועה, וככל הנראה גם לא יינתנו כאלה. עם זאת, גורמים במערכת הצבאית וכן במערכת האזרחית בדרום העלו טענות נגד הנחיית השר להגנת העורף מתן וילנאי לשלוח שלושה אוטובוסים ממוגני ירי לדרום. "לא צריך לצאת מהכלים", אמר אחד הגורמים.

ראשי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול, אלון שוסטר וחיים ילין נועדו אמש עם שר הביטחון אהוד ברק ודנו עמו בהסלמה הנוכחית. "ברור לכולנו שהשימוש בנ"ט נגד אוטובוס שמסיע תלמידים משנה לחלוטין את חוקי המשחק", אמר שוסטר לוואלה חדשות, "עם זאת, הסכנה בצירים הייתה קיימת תמיד ותמיד ריחף החשש מירי צליפה או מאיום מנהרות וכעת חשש מירי טיל נ"ט. כמובן שיש מכעת תח גדול עם כניסת אמצעי הלחימה האלה לכבישים, אבל עם הזמן נדחיק החשש הזה. עם זאת, אין ספק שיש כאן סכנה אמיתית בנסיעה על הצירים, אך מכיוון שאיננו מתכוונים ללכת לשום מקום התשובה לבעיה הזאת חייבת להיות הרתעה. אני מקווה שהתגובה לאירוע הקשה שחווינו תהיה כזו שתבהיר לצד השני שיש גבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully