וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לכל תרחיש: הועלתה הכוננות בעוטף עזה

רמי שני ויהושע בריינר

3.4.2011 / 18:42

על רקע ההסלמה בדרום, הועלתה רמת הכוננות ביישובי עוטף עזה. בין היתר, נאמר לתושבים להישאר בקרבה למרחבים מוגנים ולקבל את אישור גורמי הביטחון לקים אירועים רבי משתתפים

הישובים לאורך גבול רצועת עזה נדרשו ביממות האחרונות להעלות את רמת הכוננות, זאת בעקבות ההסלמה שחלה בגבול הדרומי בתקופה האחרונה. העלאת הכוננות נעשית גם לאור ההחלטה להגיש כתב האישום נגד המהנדס הפלסטיני דיראר אבו-סיסי, שיוגש מחר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בין היתר, הוצאו הנחיות חירום הכוללות בעיקר הוראות למערכות החינוך וליוצאים לעבוד באזורים פתוחים, הסמוכים לגבול עם רצועת עזה. עם זאת, מדובר בהיערכות עליה מוכרז בכל תקופת התחממות בגזרה.

על פי ההנחיות, מערכת החינוך, המערכות המוניציפליות ומערכות אחרות ימשיכו לפעול כבימי שגרה, תוך הקפדה על כך ששהייה מחוץ לבית תהיה רק בסמיכות למרחב מוגן - מרחק המאפשר הגעה תוך 15 שניות. טיולים במערכות החינוך ייתאפשרו רק בחצרות סמוכות למרחבי הגנה ולא בשטחים מרוחקים או מחוץ לישובים. כמו כן, אירועים רבי משתתפים יתקיימו בתיאום עם רכזי הביטחון בישובים, ואלה יתקיימו בהתאם להנחיות צה"ל.

"הכוננות שלנו צריכה להיות מקסימלית כי אי אפשר לדעת מה מתכנן הצד השני", אמר ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. בישובים סבורים שגם אם הדבר מפר את שלוות החיים, ישנו צורך להתנהל על פי הנחיות אלו.

"זה אולי סוג של מטרד, אבל אנשים מקבלים את זה כמציאות של החיים באזור הזה", הוסיף יגיל אבין, המזכיר הכללי של קיבוץ ניר יצחק. "עברנו כבר סבב או שניים של הסלמה. מי שחי כאן, נשאר פה למרות כל המצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully