וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: צפו בירי הרקטות אתמול לעבר ישראל

חמושים פלסטינים ששיגרו אתמול רקטות גראד ופצמ"רים לעבר ישראל העבירו לסוכנות רויטרס את תיעוד הפעולה. בתוך כך, אלוף פיקוד העורף מנמיך ציפיות: "'כיפת ברזל' איננה תעודת ביטוח"

רויטרס

(צילום: רויטרס ושי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

יממה לאחר מטח טילי הגראד ופצצות המרגמה שנורו לעבר ישראל וחמושים פלסטינים פרסמו בצהרים (שישי) צילום בו הם נראים בפעולה. בתמונות נראים הפעילים משגרים טילי קאסם ופצצות מרגמה לעבר שטח ישראל.

בתוך כך, בעקבות ההסלמה בדרום החלו לשקול אמש במערכת הביטחון, לפרוש את מערכת ההגנה מפני רקטות "כיפת ברזל", ביישובי עוטף עזה כבר ביום ראשון הקרוב. ההחלטה הסופית בנושא צפויה להתקבל במהלך סוף השבוע, אז יקיימו בצה"ל הערכת מצב ויחליטו היכן למקם את שתי הסוללות של המערכת שאמורה לספק הגנה מפני ירי קסאמים וגראדים.

עם זאת, אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן, ניסה להנמיך את הציפיות שתולים במערכת. "זה לא תעודת ביטוח", אמר גולן במהלך סיור באשקלון, "המערכת יכולה לפספס ולכן יש להמשיך ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים ולהישמע להוראות ההתגוננות". גם השר להגדנת העורף, מתן וילנאי סייר באשקלון והתייחס לפרישת המערכת. "כיפת ברזל לא תפתור את העניין, זה עוד מכשיר", הסביר השר, "אל תעשו ממנה מה שהיא לא".

אם אכן התוכנית תצא אל הפועל, הפרישה תתבצע למרות שהמערכת עדיין לא מוגדרת כמבצעית. המערכת נמצאת בחיל האוויר, במה שמוגדר "שלב ניסוי". כיום מוצבות המערכות בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, שם הן מופעלות על ידי כוחות מערך ההגנה האווירית, כוחות הנ"מ לשעבר. המערכת כבר נוסתה בהצלחה בעבר, אך במערכת הביטחון חוששים מכישלון בזמן אמת.

אתמול אחר הצהריים נפלה רקטת גראד בשטחים פתוחים בצפון העיר אשדוד. לא היו נפגעים בנפש, אך צוותי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו במספר נפגעי חרדה. קולות נפץ נשמעו גם באזור המועצה המקומית גדרה, בעיר יבנה ובמערב ראשון לציון, אולם בפיקוד העורף הבהירו כי לא הייתה כל נפילה באזורים אלה. מעט לאחר מכן התפוצצה רקטת קסאם בשדרות, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully